• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 16:14
Voor mijn bedrijf verkopen wij ook ADSL verbindingen, nu moet ik voor het eerst een verbinding leveren met een 2e PVC, tot zover nog geen problemen. Ik heb hiervoor een Cisco 877 besteld, en wel de CISCO 877-K9
met
  • Standaard memory :128mb
  • Maximum memory: 256mb
  • Flash memory: 24 mb
Nu heb ik dus voor de 2e PVC meerdere vlan's nodig, maar die worden dus door de base image niet ondersteunt.
Navraag bij mijn leverancier leert mij dat ik de advanced IP moet hebben. Hiervoor moet ik wel de 28f hebben.
Wat dit precies inhoudt weet ik niet.
Maar in ieder geval het goede type wordt standaard met 28 mb flash uitgeleverd. Ik vermoedt dat die 28f hier mee te maken heeft.

Ik heb daarop de specificaties van de cisco opgezocht en hierin staat het volgende:
Standaard memory :24 MB (28 MB for Advanced IP Services Feature Set)
Document is hier te vinden.

Hier staat dat het standaard is bij dit type, maar heb ik het nodig?

Mijn leverancier biedt de advanced ip ios aan voor € 72,- excl. Alleen kun je mits je een inlog hebt hem bij cisco gewoon downloaden. Zie hier

Mijn dire vragen zijn dus:
  • Wat houdt 28f in?
  • Kan ik deze software laden in de cisco die ik heb?
  • Is het reëel dat zij hier geld voor vragen?

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 09:48
Weet je zeker dat je een Advanced IP IOS nodig hebt voor een 2e VLAN? Ik meen dat je op een 870 standaard al een 2e VLAN aan kan maken.

edit: Hmm lijkt er toch op dat je Advanced IP nodig hebt:

Q. How many 802.1q VLANs can be configured on the built-in 4-port switch (Fast Ethernet 0-3)?
A. A maximum of four VLANs are supported on the Cisco 870 Series with the plus feature set (Advanced IP Services/Advanced Enterprise Services). The Cisco 850 Series only supports one 802.1q VLAN.

http://forums.whirlpool.net.au/archive/1003701

[ Voor 60% gewijzigd door Bart op 25-09-2010 17:30 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Anoniem: 187361

Standaard kun je twee VLAN's aanmaken op een 87x router :) Als je je IOS gaat upgraden naar een Advanced IP IOS moet er flash geheugen bij (of vervangen, wil je dat zeker weten zal je de 87x even open moeten schroeven). Dat er geld voor gevraagd wordt is vrij normaal, of het bedrag reeel is kan ik niet over oordelen.

• josvane
Dat er twee VLAN's aangemaakt kunnen worden weet, alleen is er standaard 1 voor DMZ, ik heb twee keer nat nodig?

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In de datasheet zie je dat je standaard 2 VLANs kan configureren.
Zie tabel 3:
VLAN: Support for 2 VLANs with Base Image. One VLAN dedicated to DMZ.
Met een upgrade van het IOS naar Advanced IP Services kan je meer VLANs configureren.
Zie tabel 5:
General Router Features: 4 802.1q VLANs on Advanced IP Services IOS image
Om Advanced IP Services te kunnen draaien moet je het IOS image aanschaffen en een uitbreiding van het flash geheugen. ( Dus niet het DRAM geheugen. )

Hiervoor heb je nodig:
MEM870-4F= Cisco 870 Series 4MB Flash spare
S870AISK9-12424T Cisco 870 IOS ADVANCED IP SERVICES
De laatste partcode kan ook iets anders zijn (andere versie), als het maar met S870AISK9- begint.
Volgende keer dat je deze router nodig hebt kan je beter bestellen:
CISCO877-SEC-K9 Cisco 877 Security Bundle with Advanced IP Services
Hier zit het Advanced IP Services IOS image en de vereiste Flash memory al bij inbegrepen.

De 870 serie wordt binnenkort opgevolgd door de 880 serie:
CISCO887-K9 Cisco 887 ADSL2/2+ Annex A Router
CISCO887-SEC-K9 Cisco 887 ADSL2/2+ Annex A Sec Router w/ Adv IP
Met een Smartnet support contract kan je deze software downloaden.
Het contract moet dan aan je CCO / Cisco.com account gekoppelt zijn.

Een upgrade van versie (bijv. van 12420T --> 12424T) kan je doen met een Smartnet contract, of je kan het image los bestellen. Een upgrade van Feature Pack moet je altijd bestellen. ( bijv. van Advanced Security --> Advanced IP Services. )

Naast software downloads, geeft een Smartnet ook recht op hardware replacement en je kan support cases openen bij Cisco TAC voor configuratie problemen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• josvane
@Bl@ckbird
Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik denk dat maar een nieuwe 870 bestel, mijn prijs stond al in de offerte vermeldt, samen met mijn huidige cisco is het goedkoper om een nieuwe te bestellen. De huidige kan ik bij een ander type verbinding wel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik heb hier een 877W draaien met 12.4.(24)T3 Advanced IP Services.
Dit is toch echt een 24Mb flash en 128Mb Memory versie.

Dus als je niet perse naar 15 software wilt kun je er dus wel mee wegkomen.
(Moet je alleen wel eerst even alle meuk van de flash afmikken zoals de SDM en dergelijke).

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:13

Predator

Suffers from split brain

Waarom je inderdaad geen 887 zoals Bl@ckbird aangaf ?
Die bestaan toch al een tijdje. Ik heb er al eentje op een ADSL sinds eind vorig jaar...

Met Adv IP services:
-------------------------------------------------
Device# PID SN
-------------------------------------------------
*0 CISCO887-SEC-K9 xxxxxxxxxxxx

License Information for 'c880-data'
License Level: advipservices Type: Permanent
Next reboot license Level: advipservices
Werkt prima stabiel ... staat op 15.0(1)M3

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1