De huidige accu in mijn compal el81 zorgt ervoor dat de laptop crasht. Na wat zoeken blijkt dus echt dat mijn laptop accu rip is. De accu die in mijn laptop zat heeft typenummer: SQU-528. Een geluk is dat deze accu ook voorkomt in veel andere BTO laptops van asus e.d. Als ik dus bijvoorbeeld ga kijken bij Batteryupgrade.be dan zie ik hier verschillende accu's. 4400mAh 4800mAh en 6600mAh. De accu die ik zelf heb is 4800 mAh. Nu heb ik op forums gelezen dat het zinloos is om een accu van 6600mAh te kopen omdat de hardware in de laptop maar zou opladen tot 4800 mAh. Maar bij de aanschaf van de laptop weet ik wel nog dat ik kon kiezen tussen 6 cells en 9 cells accu. Die wat ik nu heb is gewoon een 6 cells. Mijn vraag maakt het uit welke ik neem? Hoe meer mAh hoe beter? Maakt het merk uit waar ik de accu van koop? Is er veel kwaliteitsverschil tussen verschillende merken of komen de cellen bijvoorbeeld toch allemaal uit dezelfde fabriek. Hopelijk kan iemand mij helpen met het maken van een goede keus.