Toon posts:

Ik verstuur spam?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Bjorg
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 29-11-2015
Goedemiddag, ik checkte net even mijn email en het waren allemaal Delivery Status Notification (Failure) mailtjes:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

iemand@hotmail.com

--Doorgestuurd bericht in de bijlage--
From: Mijn hotmail
To: allemaal e-mailadressen

Subject:
Date: Sat, 25 Sep 2010 13:29:40 +0000

Hello,
Look - http://sites.google.com/site/ufutowgbtgs/cek
it's very good ;-)
yecm
Ik snap er niks van want ik heb nooit op links geklikt oid, ben er altijd erg voorzichtig mee. Hoe kan deze spammer toegang hebben gekregen tot mijn hotmail?

• Rockvee2
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
Het kan zijn dat je iemand je email-adres gespoofd heeft. Ze hebben geen toegang tot je account gehad. Maar voor de zekerheid zou ik even je wachtwoord veranderen :)

• dewil1990
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:10
Hotmail? Dan moet je even je wachtwoord veranderen, ik heb het ook gehad. Weet zo niet hoe het komt dus ik wacht reacties af.

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:45

Mavamaarten

Omdat het kan!

Waarschijnlijk door phishing, of door malware.
Doe een grondige systeemscan met je antivirus, en verander je hotmail-wachtwoord.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Rob
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Kijk ook in hotmail in de lijst van je verstuurde mail

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Bjorg
Mavamaarten schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:07:
Waarschijnlijk door phishing, of door malware.
Doe een grondige systeemscan met je antivirus, en verander je hotmail-wachtwoord.
Ik draai OS X dus geen virussen, en ik weet heel goed hoe phishing werkt dus ik heb het zo door.

Daarnaast over dat spoofen: hoe komen ze dan aan mijn e-mailadres? Het staat expres nergens online en ze hebben ook al mijn contacten?

En mijn verzonden map staat vol met die mailtjes

Tevens, wachtwoord veranderd en geheime vraag ook!

[Voor 9% gewijzigd door Bjorg op 25-09-2010 16:12]

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 12:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

iemand kan de "from"gefaked hebben.

http://spamlinks.net/faqs-joejob.htm#forge

Moeilijk te zeggen zonder complete headers te zien.

Als iemand besmet is die JIJ een mailtje hebt gestuurd is je email adres bij een spammer bekend he?

[Voor 27% gewijzigd door leuk_he op 25-09-2010 16:23]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 18:48
Ik heb het ook gehad. Ik was op dat moment op vakantie en enkel er was dus geen enkele computer van mij die aanstond op dat moment (alleen mijn telefoon) en het paswoord was enkel voor e-mail. Toen ik inlogde (met mijn telefoon dan) zag ik ook dat er een paar 'Delivery Status Notifications' instonden met vage inhoud. Moet geweest zijn van een publieke computer erg lang geleden ofzo...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Bjorg
leuk_he schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:22:
iemand kan de "from"gefaked hebben.

http://spamlinks.net/faqs-joejob.htm#forge

Moeilijk te zeggen zonder complete headers te zien.

Als iemand besmet is die JIJ een mailtje hebt gestuurd is je email adres bij een spammer bekend he?
Ik heb wel mensen in mijn lijst die besmet zijn, en hoe kan ik je de headers laten zien?

• ItMeAedri
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:28
Had ik ook tijdje last van, zoals hierboven wordt verteld, wachtwoord veranderen (zorg voor sterk wachtwoord! Minstens 8 tekens, liefst met minimaal 2 cijfers, hoofdletter of twee en een speciale teken). En natuurlijk even virusscan en desnoods nog Spybot Search and Destroy eroverheen gooien.
Bjorg schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:11:
Ik draai OS X dus geen virussen, en ik weet heel goed hoe phishing werkt dus ik heb het zo door.
Kan het niet laten, OS X heeft wel virussen / backdoors, alleen zie je deze heel weinig doordat er in vergelijking met Windows weinig mee te halen valt. Dat je er geen virusscanner 'nodig hebt' is grote kolder en Apple is bezig om lekken te dichten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

• mhaket
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17:18
Ik zou me hier geen zorgen om maken. De headers van spam-mail zijn vaak zo gemaakt dat ze lijken van een bepaald emailadres af te komen terwijl ze daar helemaal niet door verstuurt zijn. Als je de header in detail gaat bekijken zie je dat de mail van een PC/netwerk afkomt die niets met dat emailadres te maken heeft.

Ik krijg overigens legio van die mails op mijn catch-all van mijn domein. Je ziet dan ook dat de spammers maar gewoon 'fake-adressen' genereren want af en toe schijn ik vanaf mijn domein een mail verstuurt te hebben van ioaskjhsn@mijdomein.nl. En ik weet toch zeker dat ik geen account 'ioaskjhsn' heb op mijn domein :)

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 12:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bjorg schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:38:
[...]

Ik heb wel mensen in mijn lijst die besmet zijn, en hoe kan ik je de headers laten zien?
nou ga ik effe flauw doen, maar ik heb geen concreet antwoord omdat programma op os-x niet ken...

dus ...

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

evt in combinatie met jouw email client.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 30-08 18:02

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Bjorg, had je eerst een makkelijk wachtwoord?

• Bjorg
Philflow schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:47:
Bjorg, had je eerst een makkelijk wachtwoord?
Oude pass: X56hSz23!

Krijg net weer zo'n mailtje....

[Voor 8% gewijzigd door Bjorg op 26-09-2010 03:35]

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 30-08 18:02

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

OK daar lag het dus niet aan ...

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

of het is spam aan jou, of het is spam aan iemand anders met jouw email adres als verzender (dat is nl gemakkelijk te faken, check je headers voor meer info, zoals hierboven al gezegd)

Everything is better with Bluetooth

• Rob
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
jeanj schreef op zondag 26 september 2010 @ 09:43:
of het is spam aan jou, of het is spam aan iemand anders met jouw email adres als verzender (dat is nl gemakkelijk te faken, check je headers voor meer info, zoals hierboven al gezegd)
De spammailtjes stonden ook in zijn Verzonden map

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Bjorg
Hoe bekijk ik de headers?

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dat is de tweede keer dat je de vraag stelt, en eerder heeft Leuk_he al aangegeven wat je daarvoor zou kunnen doen.
Ik draai OS X dus geen virussen
OSX is niet per definitie vrij van virussen, er zijn er minder. Persoonlijk denk ik dat de meeste OSX gebruikers last hebben van schijnveiligheid, omdat ze denken dat er geen virussen bestaan voor hun OS, met alle risico's vandien.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Japperrrr
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 17:23
Volgens mij kan de spammer mails blijven versturen tot hij uitlogd, ook al heb jij je wachtwoord al veranderd. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het veranderen van je wachtwoord wel helpt, je moet enkel wat geduld hebben.

• iisschots
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12-09 11:39
Graag zou ik ook wat eigen inzet zien van de TS. UItzoeken hoe je headers moet bekijken is prima via google te vinden.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zoals Leuk_He al aangeeft over het faken zie ook: Wikipedia: E-mail spoofing

[Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 27-09-2010 12:47]

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Ik had dat onlangs ook, nadat ik m'n wachtwoord heb veranderd heb ik het niet meer gehad. Dus probeer dat eens ;)

Niet dus :+ Verander anders eens je wachtwoord via een andere computer, misschien dat je malware op je computer hebt.

[Voor 35% gewijzigd door Hahn op 27-09-2010 12:49]

The devil is in the details.

• Japperrrr
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 17:23
Mute schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:48:
Ik had dat onlangs ook, nadat ik m'n wachtwoord heb veranderd heb ik het niet meer gehad. Dus probeer dat eens ;)

Niet dus :+ Verander anders eens je wachtwoord via een andere computer, misschien dat je malware op je computer hebt.
Als je net als ik regelmatig je mail checked vanaf verschillende locaties, hoeft het niet per definitie je eigen computer te zijn die besmet is. Ik kan van mijn computers vrijwel met zekerheid zeggen dat er geen virussen op geïnstalleerd zijn. Naar mijn mening hangt je kwetsbaarheid voor virussen af van je manier van surfen en downloaden en niet welke virusscanner je gebruikt, als je die überhaupt al gebruikt.

• Bjorg
Oeps, overheen gelezen.
Sorry!

• XRayXI
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Bjorg schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:23:
[...]

Oeps, overheen gelezen.
Sorry!
Ik heb dit twee weken terug gehad dat ineens in mijn hotmail inbox 10/15 niet aangekomen emails waren verschenen. Ik heb overal op gescant met welk malware tools/anti virus dan ook en niets gevonden.

Omdat ik het niet kon traceren en het bovenste van mijn adresboek waren aangeschreven, dat ik fake adressen heb aangemaakt zoals:

1a@sample1.com,
1aa@sample1.com
enz en dat 15x met kopieren en plakken :]

"Gelukkig" waren de aangeschreven emails niet meer in gebruik door anderen.

Lijst van uitgevoerde programma's;

Malwarebytes' Anti-Malware
Microsoft Essentials
AVG
Spybot - Search & Destroy
(natuurlijk allemaal geupdate en om de 72dagen paswoord wijziging)

[Voor 12% gewijzigd door XRayXI op 27-09-2010 19:44. Reden: lijstje]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee