Toon posts:

Beeldscherm rood

Pagina: 1
Acties:

• jeantje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16-09 14:36
Ik zit dus met het probleem dat mijn beeldscherm alleen dit doet:

Ik heb het volgende al geprobeerd
- Aangesloten op andere DVI poort op videokaart
- Ander DVI-VGA Blokje geprobeerd
- Andere Kabel geprobeerd
- Computer herstart
- Ander scherm geprobeerd (die werkt wel goed)
- En op een andere pc geprobeerd

Maar dit alles zonder succes. Het is overigens een Packard Bell Maestro 191W

[Voor 16% gewijzigd door jeantje op 25-09-2010 16:18]

• Fid3lity
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

Heb je het scherm ook al aan een andere pc gehangen? Of even gekeken in het menu van je monitor zelf? Kijken hoe de kleuren ingesteld staan of uitsluiten dat het probleem bij de pc zit.

• Malantur
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:35

Malantur

BBG'er
Heeft hij het ook in het bios en tijdens het opstarten?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• jeantje
Ik heb wel een andere monitor op de pc aangesloten en die deed het wel goed.
De kleuren staan op: Rood: 50, Blauw: 50, Groen: 50 dus ik heb geen idee hoe het komt?
Malantur schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:11:
Heeft hij het ook in het bios en tijdens het opstarten?
Ook tijdens de bios en het opstarten ja.

[Voor 39% gewijzigd door jeantje op 25-09-2010 16:20]

• jeantje
Edit: naar andere post i.v.m. ongewenste dubbelpost

[Voor 98% gewijzigd door jeantje op 25-09-2010 16:20]

• Malantur

Malantur

BBG'er
Gebruik de http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop als je iets toe te voegen hebt aan je vorige post. Dubble posten in ongewenst binnen de 24uur.

Verder: aangezien het andere scherm het wel doet valt de videokaart en software af. De kabels heb je ook al getest, dus blijft eigenlijk alleen het scherm nog over. Probeer het scherm misschien nog eens op een andere computer, anders vrees ik dat je scherm gewoon kapot is. Aangezien de kleuren ook goed staan lijkt het me eerder een hardware defect/intern losse kabel.

• jeantje
Ik heb het scherm ook geprobeerd op de laptop en daar hetzelfde probleem alleen rood.

Dus ik denk dat ik een nieuwe moet halen?
Kan iemand dit bevestigen?

[Voor 29% gewijzigd door jeantje op 25-09-2010 16:25]

• Fid3lity
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

jeantje schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:21:
Ik heb het scherm ook geprobeerd op de laptop en daar hetzelfde probleem alleen rood.

Dan ligt het probleem bijna zeker bij het scherm. Probeer anders een ander scherm aan de pc te hangen als het kan. Ik heb (nog) totaal geen verstand van monitor elektronica, maar het lijkt me dat je scherm gewoon defect is.

• Vorak
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
dit heb ik vroeger ook wel eens gehad, met een CRT monitor welliswaar. toen was het kabelbreuk in het stuk tussen het beeldscherm en de kast. je kunt kijken als je draait aan die kabel of het op sommige manieren wel goed is, dan kabel laten vervangen bijvoorbeeld. of ander scherm

• jeantje
Hebben jullie wel gelezen dat ik ook een andere kabel heb geprobeerd en een ander scherm?

• Vorak
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
dan wordt het jammer genoeg tijd voor een nieuw scherm :(

• Malantur

Malantur

BBG'er
Of als je iets van elektronica kent kan je hem open schroeven, interne kabels aandrukken, op fysieke schade nakijken en eventueel de elektrische eigenschappen van componenten nameten. Alles wat defect is dan vervangen met een soldeerbout.

• Physics
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
jeantje schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:21:

Kan iemand dit bevestigen?
Je hebt nu alles uitgesloten, behalve dat de monitor nog steeds rood blijft. Ik ben bang dat je monitor in het rood is blijven hangen. Je kan nu wel 99,99% zeker zeggen dat het aan je monitor ligt.

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Duidelijk iets interns in de monitor.

Indien je garantie hebt: opsturen.
Indien je geen garantie hebt: openschroeven en alle kabels die je ziet eruit trekken en er weer in stoppen (kabels van de inverter kun je overslaan). Grote kans dat hij het daarna weer doet.

Let op: er kunnen hoge (lees 600volt) spanningen aanwezig zijn in de TFT monitor, dus let daar goed op.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• jeantje
Nou die 600 volt wil ik liever niet voelen dus ik ga wel voor een nieuw scherm :)
Het scherm knippert nu overigens ook tussen rood en geel.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee