Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Zoeken werkt niet op 1 partitie - indexing gerelateerd

Pagina: 1
Acties:

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 18:24
Ik heb een vrij bizar probleem met de zoekfunctie van Windows 7. De zoekfunctie werkt, maar niet bij 1 van mijn partities.

PC achtergrond:
- Ik heb 3 HD's, 1 SSD met Windows, 2 HD's verdeeld in partities.
- HD1 heeft 2 partities: A (50Gb) en E (rest).
- HD2 heeft 2 partities: B (50Gb) en F (rest).
- Partities A en B gebruik ik als back-up, ze bevatten identieke data.
- Indexing staat aan voor partities A, E en F.

Als ik zoek in een van de geïndexeerde partities behalve partitie A dan gaat het zoeken enorm snel en krijg ik direct mijn resultaten te zien. Als ik zoek op partitie B dan gaat het zoeken langzamer, maar ik krijg mijn resultaten.

Als ik zoek op partitie A dan is het zoeken direct klaar, met altijd het resultaat "er is niks gevonden".

Wat ik heb geprobeerd:
- Indexing uitschakelen voor Partitie A. Dat werkt, zoeken werkt dan weer, exact zoals bij Partitie B.
- Index "opnieuw samenstellen". Indexingsopties -> Geavanceerd -> Opnieuw samenstellen. Dit maakt geen verschil. Ik kan nog steeds perfect zoeken op de andere partities die zijn geïndexeerd maart niet op Partitie A.
- Partitie B toevoegen aan de indexing lijst. Dit zorgt er alleen maar voor dat ik net als op Partitie A nu niet meer kan zoeken op Partitie B.

Het lijkt alsof Windows ziet dat Partitie A is geïndexeerd en daarom zoekt in het index-bestand. Alleen het index bestand is leeg, waardoor de zoekfunctie altijd direct met geen resultaten komt.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik weet niet of het iets met jouw probleem te maken heeft maar ik zou de schijfletters A: en B: nooit gebruiken. Die zijn van oudsher bedoeld voor floppydrives en je hebt een kans dat Windows ze niet (in alle opzichten) als gewone drives behandelt.