Toon posts:

Hoe clean W7 starter installeren op een nieuwe HD @ Netbook?

Pagina: 1
Acties:

• ninoxps
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-08 13:02
Beste Tweakers

Dit is mijn 1e netbook. Heb hem net 2 weken een Samsung N150, 1gb ram en een Intel Atom N450

Nu wil ik een upgrade doorvoeren want ik vindt hem echt traag, 1gb ram module vervangen door deze pricewatch: Kingston ValueRAM KVR667D2S5/2G

en de OEM 160gb HDD vervangen door een intel 80gb g2 ssd (die heb ik al liggen). Nou heb ik wel al een aantal x Windows XP en Windows 7 op PCs en Notebook geinstalleerd maar dat is makkelijk omdat ik zowel voor XP als voor W7 Ultimate een OEM CD heb :-)

Nu heb ik het probleem dat ik geen W7 starter tot mijn beschikking heb en dat ook niet wil aanschaffen dus mijn vraag aan jullie:

Hoe zet ik een w7 starter installatie van een recovery partitie van de OEM HDD om naar een CD of USB? heb dit soort dingen nog nooit eerder gedaan en ook nog nooit iets van een USB geinstalleerd?

Kan eventueel een externe DVD drive lenen maarja zonder w7 starter cd heb ik er ook niks aan :-)

Hoop dat jullie mij kunnen helpen...

p.s

Wie weet hoe het zit met garantievoorwaarden bij zo een netbook van samsung bij het vervangen van een HDD/Geheugen Ram module?? (orginele HDD en ram bewaar ik wel)

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-09 13:31
Nouja, van de recovery partitie gaat een stuk lastiger...

Het maken van een bootable USB stick is echter wel een eitje als je een Windows 7 DVD hebt:
http://kmwoley.com/blog/?p=345

• ninoxps
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-08 13:02
Heb alleen een dvd van w7 ultimate die ik op mijn laptop en desktop gebruik maar geen w7starter CD

Ik wil graag w7 starter op een intel SSD instaleren op de netbook

ik heb nu w7 starter op de netbook vanuit fabriek en heb veder geen CDs gekregen enkel voorgeinstalleerd (met een w7 starter licentiesticker aan de onderkant) en vermoed uiteraard dat hij ook op de recovery partitie staat.

Hoe kan ik op de nieuwe schijf dan een w7 starter krijgen?

Groetjes

Nino

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-09 13:31
Dat kan door een kopie te maken van de image op je harde schijf en die over te zetten op de SSD. Er zijn wel wat tools voor (moet je maar even googlen, want ik doe het nooit..). Dat is echter wel een hoop gedonder en dan zou je de SSD en HDD tegelijkertijd op een systeem moeten aansluiten (al dan niet in een externe behuizing).

Maar mogelijk heeft je DVD al alle versies. Dan zou je ook even dit tooltje kunnen gebruiken om een er starter mee te installeren:
http://hothardware.com/Ne...in7-Version-from-One-DVD/

Vervolgens kun je daarmee vast een image maken op de harde schijf, welke je vervolgens met de guide die ik al eerder poste op een bootable USB stick kan zetten. Dat kan dan met Daemon Tools waarin je de Iso kan "mounten" zodat het lijkt dat er een extra dvd speler in je systeem zit met die image als DVD er in.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gewist.

[Voor 96% gewijzigd door CaptJackSparrow op 07-10-2010 15:00]

• Autowiel
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:35
Een windows 7 cd bevalt alle versies. Je kan de inhoud van de cd kopieren op een usb (formattteren als fat32 en als active zetten) en je kan windows overnieuw installeren.

Imagen kan, bijvoorbeeld met Acronis, maar is niet aan te raden, vooral omdat het toch nog wat omslachtig is voor slechts één pc.

• tweak!
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 30-10-2010
Je mag de windows 7downloaden en de installatiebestanden gebruiken.
Die plaats je op je USB Stick & gebruik je eigen licentie.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee