Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Base href zorgt voor inlogbug

Pagina: 1
Acties:

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 12:59
Ik heb bij die een website die ik heb gemaakt al tijden een hele vervelende inlog bug. Nu wist ik nooit waar de bug vandaan kwam, maar ik heb hem eindelijk gevonden. Ik ga namelijk altijd naar de website middels het adres http://website.nl. Dan logde ik, wilde ik naar een pagina gaan waar je ingelogd voor moest zijn en kreeg ik nogmaals het inlog scherm te zien. Het probleem ligt hem in het feit dat de base href uit "http://www.website.nl" bestaat. M.a.w je bent ingelogd op de website die geen 'www' gebruikt en niet op de website die wel 'www' gebruikt. Aangezien de rest van de pagina's naar de website met 'www' wordt verwijst ben je dus niet meer geldig ingelogd.

Ik voel er niet zoveel voor om elke pagina zonder www te redirecten naar dezelfde pagina mét www, want dat lijkt me wat omslachtig en het lijkt me dat het ook zonder kan. Heeft iemand hier enig idee van? Het moet volgens mij iets simpels zijn, maar ik kom er echter niet op..

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Base href heeft hier weinig mee te maken, die wordt slechts gebruikt om relatieve url's een specifieke root mee te geven.

Als ik het zo hoor ligt het aan je cookie die specifiek op website.nl wordt gezet zonder subdomeinen toe te staan.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zou kunnen kijken voor welk domein het cookie geldig is. Je zou het cookie-domein kunnen aanpassen zodat het ook voor alle subdomeinen geldt.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 10:37
Maak dan een htaccess die ervoor zorgt dat iedereen naar het domein geredirect worden met WWW. problem solved?

• ToySoldier1992
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08-2019
Of zet de cookie voor ".domeinnaam.nl" (met een punt voor de host dus). Dan geld hij voor het hele domein en niet alleen voor de hoofdsite.

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 12:59
Er worden geen cookies gebruikt :P

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bekok schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:38:
Er worden geen cookies gebruikt :P
Hoe log je iemand dan in? (wat voor serveromgeving)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:03

Matis

Rubber Rocket

leuk_he schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:48:
Hoe log je iemand dan in? (wat voor serveromgeving)
Sessions misschien?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 19:10
Sessions gebruiken ook cookies

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Niet perse, maar wel vaak. Overigens denk ik in dit geval wel ja.

Ga gewoon eens debuggen, pak een developer toolbar en lees je cookies uit. Als dat t niet is maak je een losstaande case met een simpele login en een linkje waarin je verwijst naar met www en zonder naar dezelfde pagina etc.
Pagina: 1