Toon posts:

UTP kabel voor tv aan de wand?

Pagina: 1
Acties:

• SaphuA
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 25-08 20:12
Hallo,

Onlangs hebben we onze PFL7605 van philips mogen ontvangen. Het is de bedoeling dat deze zo dicht mogelijk aan de muur komt.

Nu is het echter helaas zo dat de slimmerikken de netwerkaansluiting op een nogal ongunstige plaatst gezet hebben (zie afbeelding).

Dus mijn vraag; zijn hier oplossing voor zonder dat ik een gat in de muur hoef te maken.

Thanks!

[Voor 16% gewijzigd door SaphuA op 25-09-2010 13:49]

• Fatal Mind
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Lijkt me dat je sowieso een stukje ruimte achter je tv moet houden, voor ventilatie etc ?

• ODF
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 16:17
Kopieer de afbeelding even naar een eigen filehost, want deze werkt niet meer.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• SaphuA
@Fatal, met de steun die we gekocht hebben gaat dat al niet meer lukken. Het lijkt me ook niet zo hard nodig. Daarnaast is het een ambilight, dus die hoort wel dicht tegen de muur imo.

@ODF, done.

• Nvidiot
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 24-09 16:42

Nvidiot

notepad!

Wellicht dat dit kort genoeg is?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• SaphuA
Het is al een kleine verbetering, maar volgens mij niet echt veel als ik dat plaatje zo zie? Maar inderdaad, naar zoiets ben ik opzoek (liefst nog smaller).

• Vern
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11-07 17:36

Vern

technoob

Kijk, flink zitten googlen maar niet gevonden. Die wil ik ook omdat er nog weinig ruimte is nu mijn tv aan de steun is gemonteerd. Iemand enig idee waar deze in Nederland te krijgen is ?

- of je stopt de stekker er in -

• nika
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 15:47
Erhm, dat kostte wel precies een minuut.

Zie: http://www.blackbox.nl/nl...ch-Cable,blue/V3.F5124.O3

Als je overigens zelf een UTP connector met een tang dichtknijpt kan je nog veel scherper buigen denk ik.

[Voor 27% gewijzigd door nika op 25-09-2010 14:03]

• -DG-
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 27-08 18:49
Gewoon zulke UTP kabels (zonder zo'n hoes over de connector) gebruiken, die kun je prima buigen:

Anders moet je toch al snel de tv open gaan schroeven denk ik.

• Takkie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12:59
Waarom niet zelf een stekker op een UTP kabel zetten, maar niet helemaal tegen de dikke schild aan. Sterker nog, de dikke schild er helemaal niet in duwen. Dus dat je de eerste (halve) centimeter alleen de dunne aders eruit laat komen.
Dan kun je makkelijker een hoek maken van bijna 45 graden. Wel grotere kans op interferentie natuurlijk.

• Satch
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Anders maak je toch zelf een upt kabel? Dan kan je hem nog een aardig stukje kleiner maken.
Simpelweg wat extra van de grijzen buitenmantel weglaten zodat de aders meteen uit de connector verticaal naar beneden kunnen. Heb je alleen wat losse meters kabel, connectors en een UTP krimptang nodig. :)

edit: Shit was niet de enige met dit idee blijkbaar. :P

[Voor 6% gewijzigd door Satch op 25-09-2010 14:09]

• Vern

Vern

technoob

nika schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:02:
Erhm, dat kostte wel precies een minuut.

Zie: http://www.blackbox.nl/nl...ch-Cable,blue/V3.F5124.O3

Als je overigens zelf een UTP connector met een tang dichtknijpt kan je nog veel scherper buigen denk ik.
Thnx :) . Bij die amerikaanse site van de foto boven kost ie ongeveer $ 4,00 met $ 29,00 verzendkosten :| .

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
SaphuA schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:49:
Daarnaast is het een ambilight, dus die hoort wel dicht tegen de muur imo.
Volgens de specs van Philips functioneert Ambilight het best op 10 tot 20cm afstand van de muur ...

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:23

Jimster

A State of Trance

Gewone kabel zonder hoes (zoals dat plaatje van -DG-) is prima hoor.
De connector van UTP valt er helemaal in namelijk. Bij bijv HDMI en scart enzo zit er nog een hele connector achter je TV. Dus zo'n groot probleem is het helemaal niet.

Je gebruikt een muurbeugel, dus dan is er helemaal geen probleem meer... genoeg ruimte zeg ik..

[Voor 17% gewijzigd door Jimster op 25-09-2010 14:13]

• Vern

Vern

technoob

Jimster schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:12:
Gewone kabel zonder hoes (zoals dat plaatje van -DG-) is prima hoor.
De connector van UTP valt er helemaal in namelijk. Bij bijv HDMI en scart enzo zit er nog een hele connector achter je TV. Dus zo'n groot probleem is het helemaal niet.

Je gebruikt een muurbeugel, dus dan is er helemaal geen probleem meer... genoeg ruimte zeg ik..
De tv zit met een grote plaat aan de muurbeugel (iig bij mijn Vogel), de ruimte tussen de tv en die plaat is minimaal. Maar de oplossing van DG is zeker het proberen waard.

• Jolly_Jumper
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 10:50
Met de oplossing van DG en een beetje creativiteit kan je de RJ45 plug (achter gedeelte ervan) ook wat wegvijlen, zodat ie nog wat kleiner wordt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee