Toon posts:

Nieuwe monitor - duidelijke tekstweergave

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Quacka
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik wil een nieuwe monitor kopen, die mijn oude 19 inch-monitor (4:3-verhouding) moet gaan vervangen.

Nu heb ik de afgelopen maanden me een beetje proberen te verdiepen, maar ik kom uit 1 ding niet zo uit:
Waar moet ik opletten bij de aanschaf als ik een beeldscherm zoek met goede tekstweergave?

Ik wil een nieuw scherm met name voor gamen, omdat ik het scherm daar nu veel te klein voor vind.
Maar ik gebruik het scherm het meest voor office-werk, met name internet (fora+email), word en excel.

Ik heb wel eens schermen gezien, die ik absoluut niet prettig vind om van te lezen. Gevolg is dus dat je sneller vermoeid raakt. Ik wil dus met de aanschaf erop letten dat ik wel een monitor kies die duidelijke tekstweergave biedt.

Ik heb wel gelezen dat ik waarschijnlijk het beste voor een 16:10-scherm kan kiezen, omdat die met office-werk toch wat meer nuttig oppervlak geeft, dan bij een 16:9-scherm.

Wie kan meer specifieke tips geven?

Qua budget wil ik wel een beetje normaal blijven doen. Dus voor een 24 inch-scherm tussen de 200 en 300 euro. Tenzij iemand wel heel goede argumenten kan geven voor een duurder scherm...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je ogen raken bij veel monitoren snel vermoeid op het moment dat de brightness veel te hoog staat (iets dat standaard snel het geval is).

Verder zou ik cleartype uitzetten in je OS, dat maakt de letters onscherp en is echt vermoeiend om lang naar te kijken (maar dat heeft op zich niet zo gek veel met de monitor te maken).

30" monitor te koop

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee