Toon posts:

DDR3 3GB in asus i3 laptop

Pagina: 1
Acties:

• bvdvalk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 03-10-2010
Ik heb gisteren een nieuwe laptop ontvangen asus K52JB sx133V

pricewatch: Asus K52JB-SX133V

nu zit er 3GB Asint memory in .. het merk doet me al huiveren maar dan ook nog 1 module van 1GB en 1 module van 2GB ... Volgens CPUID is het dual channel geheugen met heel rare fsb/ram verhouding 16:4

Maar ik vind het een tricky toestand waarbij een deel dual channel is en een deel dus niet

Ik heb al her en der zitten zoeken maar echt zinnige antwoorden of dit zomaar straffeloos kan met een i3, HM55 combinatie kon ik nergens vinden

Ook de RAM faq geeft weinig houvast want daar is DDR3 nog niet in verwerkt ...

iemand enig idee over de te verwachten stabiliteit ??? en of dit "normaal" is ??

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:55
Ja, dit is normaal, en je kunt er ook rustig vanuit dat het stabiel is.

• bvdvalk
Ben nog niet echt overtuigt tenzij het zo goed werkt dat er weinig klachten over zijn dat ze niet te vinden zijn ..

En ik vraag me echt af hoe het dan werkt ... is er ergens 1 GB die niet dual channel doet zijn en waar zit die

Zoals ik niet helemaal kan plaatsen hoe je in een 2x 64 bit processor met een 64 bits OS toch 4 threads kan maken want dan moet het toch 4x 32 bits worden

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Misschien eens Googlen op HT ( Hyper Threading ) hetgeen bij de i3 word toegepast, en in feite een softwarematige splitsing is van de 2 fysieke cores op de cpu. En dan wat je geheugen betreft lijkt mij dat dit geen probleem moet zijn, maar mocht het je toch niet vertrouwen kan je altijd nog die 1 Gb vervangen door een 2 Gb module.

• bvdvalk
Ja bedankt ... had 'm besteld bij wehkamp en dat is feitelijk dom ...

Had 2 weken op zicht en ik vertrouw het niet met dat geheugen merk ...

Dus toch maar terug, en dan maar duurder met kingston of iets ..

Nu blijk ik 'm al gekocht te hebben door 'm aan te zetten ... ehhhhh hoe anders kun je zien wat je hebt gekregen ... uitpakken oohhhh ahhhhhh roepen en dan besluiten ... op basis van uiterlijk ,,, ik heb geen computer om naar te kijken ... dan koop ik wel een beeldje of schilderij ....

ik heb er nog geen velletje afgehaald maar ik denk dat ie een uurtje gedraaid heeft ... en op de eerste 18GB staat gewoon een dump die je zo weer op c: zet en klaar is klara ...

Iemand daar ervaring mee ... hoe kun je een laptop op zicht besluiten zonder aan te zetten ???? in mijn optiek gaat dat niet ... t was gewoon dom zoiets bij wehkamp te kopen ik weet het ...

ze staan er ook niet meer bij wehkamp ... te veel klachten omdat het toch veelal wordt gekocht door mensen met enige kennis van zaken ??? ...

Er is nergens vertegenwoordiging van Asint te vinden in europa ... dus 1 bitje dood is koop maar nieuw geheugen, en dan blijkt dus goedkoop duurkoop ....

Ohja voor de goede orde ik had al een paar mensen een asus geadviseerd ,,,weinig besparen op onderdelen en die hadden allemaal kingston 4GB erin zitten ... maar om er nu weer 70 euro tegenaan te gooien om gezeur straks te vermijden :(

[Voor 9% gewijzigd door bvdvalk op 01-10-2010 00:41]

• KermieCow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-08 18:37

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Tja, ik weet het niet hoor, maar volgens mij maak je je ontzettend druk om nog helemaal niets. Voor garantie zul je toch bij Wehkamp moeten zijn, hoe die dat oplossen met hun leverancier is niet jouw probleem. En zolang je geheugen het gewoon doet, is er toch ook niets aan de hand? Je hebt er nu alleen een beetje een vreemd gevoel over, ik zou het gewoon even afwachten.

Dat je de laptop niet terug kan sturen is wel apart ja, hoe zou je hem dan moeten beoordelen inderdaad. Maar toch hoor je dat vaker, eigenlijk geen idee wat daar de wetgeving voor is..

• kluyze
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
bvdvalk schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 00:31:
Er is nergens vertegenwoordiging van Asint te vinden in europa ... dus 1 bitje dood is koop maar nieuw geheugen, en dan blijkt dus goedkoop duurkoop ....
Hoezo? Als er iets stuk is krijg je toch gewoon garantie. Het terugsturen binnen x dagen is juist als er niets mis mee is maar dat het toch niet echt jouw goesting is.

Ben je zeker dat er maar 2 latjes in zitten? En niet bv 2x 512MB + 2x 1GB? En een geheugenverhouding van 16:4 is zo gek nog niet. Dat is toch gewoon 4:1.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Dus je koopt een laptop bij de Wehkamp, waar je kunt verwachten dat het qua specificaties uiteenzetten minder duidelijk zal zijn dan bij een computerwinkel en dan ga je daarna zeuren dat er 'onbekend' geheugen in zit? Je mag van een partij als Asus echt wel verwachten dat de onderdelen goed zijn. Waarom moet je een laptop aan zetten om deze uit te proberen? Je weet toch hoe een laptop werkt en hoe Windows er uit ziet?

Je komt in mijn ogen nogal paranoïde over zonder dat daar aanleiding toe is. Wellicht de volgende keer beter onderzoek doen alvorens je iets koopt.

[Voor 7% gewijzigd door XeNeRgY op 01-10-2010 08:29]

• bvdvalk
Ja zitten maar 2 latjes in ik had ook een andere constructie verwacht 2x512 en 2x1gb ...

En ik was er ook niet naar gaan zoeken als ie niet constant vertraagde ...

Dus je klikt wacht klikt klikt wacht ... en een paar seconden later heb je 3 of internet explorers staan

m'n oude pentium III 1000 laptop doet het op dat punt al beter ....

En een socket 775 530 proc met 2GB op 800mhz is merkbaar soepeler en vlotter met windows 7

maar ja dat zijn lastige bewijzen ... wat ik wel op de thuiswinkel waarborg voorwaarden tegen kwam is dit...

4. Extra bedenktijd: 14 dagen

Het Thuiswinkel Waarborg geeft bij de aanschaf van producten en diensten recht op een bedenktijd van minimaal 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen. Dit geldt echter niet voor reizen, food, maatwerk, gepersonaliseerde en hygiënische producten, kranten, tijdschriften en voor verzegelde audio- en videodragers, software en diensten waarvan de levering met instemming van de consument reeds is aangevangen. Gedurende de bedenktijd dient u zorgvuldig met producten om te gaan. Het retourneren van producten dient onbeschadigd en zo veel mogelijk in originele verpakking plaats te vinden en u dient terugzendinstructies na te leven.

er is nog geen plakkertje vanaf noch ergens enig zegel verbroken en hij heeft bijna alleen in de doos gezeten om iedere minimale mogelijkheid tot beschadigen te vermijden... ( ik heb er uberhaupt al 3 dagen over gedaan om open te maken a omdat ie eigenlijk overbodig is ... ik heb al 4 computers voor me myself and I )

en om met jongste telg met meteen al een berg vraagtekens en vage zaken te beginnen heb ik geen zin in

@ " je weet hoe windows eruit ziet " .... ja ... en als 7 direct alle neigingen van vista vertoont zit ik heel snel in msconfig om alle drivers en meuk uit zetten en als het probleem blijft even de hardware onderzoek....

[Voor 6% gewijzigd door bvdvalk op 01-10-2010 10:09]

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Als je iets met een harde schijf koopt, en het bevalt niet, dan kan je inderdaad niet ruilen. Daar kwam mijn maat achter toen hij een media recorder voor de tv had gekocht bij media markt. Dat ding ging na 2 dagen stuk, dus omruilen voor een nieuwe dacht (of geld terug) maar die vlieger ging niet op.

Verder ben ik het niet met je eens dat mensen met kennis van computers zo een ding bij de wehkamp bestellen. Ik denk dat als je er ook maar een beetje verstand van hebt, je ver weg blijft van postorderbedrijf dat alles van onderbroeken tot onderzettertjes verkoopt om daar een computer te kopen.
Meestal zijn ze daar nog relatief duur ook.

• bvdvalk
nee wehkamp was op dat moment de goedkoopste ...

maar het is een raar argument "de harddisk is in gebruik genomen" als er iets snel in de oude staat kan worden gebracht is wel het de hardeschijf delete partions and create partitions ...

ik ga zo eens kijken met een hiren boot cd wat erop die eerste hidden partitie van 18 GB staat ... maar ik durf er zo nog wat laptops om te verwedden dat ik daar een opstart image vind die ik zo weer op C: kan plakken en ze niet eens kunnen bewijzen dat ie gebruikt is ....

• DeXXoR
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-08 22:44

DeXXoR

[Team Black Bulls]

Ik snap dat je het er niet mee eens ben, maar zo werkt het nu eenmaal. Op die eerste partitie staat inderdaad de pre-install image die je er weer overheen kunt rossen. Maar denk je is in, zou jij wel een laptop willen die al eens door iemand anders gebruikt is?

Daarnaast snap ik jou vraag niet helemaal, Asus zal echt geen model uit brengen waar het geheugen niet optimaal presteren doet. Als er zich toch een probleem voordoet, kan je hem gewoon onder garantie laten repareren.

Ondanks het feit dat hij nu goedkoper is had ik hem toch gekocht bij een betere computerzaak, waar je eventueel normale antwoorden en garantie kan verwachten.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

bvdvalk schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 00:31:
Ja bedankt ... had 'm besteld bij wehkamp en dat is feitelijk dom ...

Had 2 weken op zicht en ik vertrouw het niet met dat geheugen merk ...

Dus toch maar terug, en dan maar duurder met kingston of iets ..

Nu blijk ik 'm al gekocht te hebben door 'm aan te zetten ... ehhhhh hoe anders kun je zien wat je hebt gekregen ... uitpakken oohhhh ahhhhhh roepen en dan besluiten ... op basis van uiterlijk ,,, ik heb geen computer om naar te kijken ... dan koop ik wel een beeldje of schilderij ....

ik heb er nog geen velletje afgehaald maar ik denk dat ie een uurtje gedraaid heeft ... en op de eerste 18GB staat gewoon een dump die je zo weer op c: zet en klaar is klara ...

Iemand daar ervaring mee ... hoe kun je een laptop op zicht besluiten zonder aan te zetten ???? in mijn optiek gaat dat niet ... t was gewoon dom zoiets bij wehkamp te kopen ik weet het ...

ze staan er ook niet meer bij wehkamp ... te veel klachten omdat het toch veelal wordt gekocht door mensen met enige kennis van zaken ??? ...

Ohja voor de goede orde ik had al een paar mensen een asus geadviseerd ,,,weinig besparen op onderdelen en die hadden allemaal kingston 4GB erin zitten ... maar om er nu weer 70 euro tegenaan te gooien om gezeur straks te vermijden :(
Wehkamp is toch een webshop..? Dan heb je gewoon 7 dagen bedenktijd (En hierbij mag je het product ook gebruiken).. Als het product niet naar behoren werkt, of toch niet is wat je zocht. Kun jeh et binnen 7 dagen terugsturen naar de webshop, alleen verzendkosten zijn voor jouw. De rest van het bedrag krijg je terug gestort.

Als ze valse informatie opgeven (Wat ze bij jouw dus hebben gedaan) kan dit worden verlengt tot 14 dagen :)

• Nixy
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 02:00
Quotje van de consumentenwijzer.
Wat is kopen op afstand?

Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.
Wanneer gaat uw bedenktijd in?

Uw bedenktijd gaat in als u het product thuis krijgt. Koopt u geen product maar een dienst? Dan gaat de bedenktijd in op het moment dat u de dienst bestelt.
Let op:

Niet elke aankoop via de telefoon of internet is een koop op afstand. Belt u een winkel in de plaats waar u woont om een koelkast te bestellen? Dan is dat waarschijnlijk geen koop op afstand. De zeven werkdagen bedenktijd geldt alleen voor producten die u koopt bij een bedrijf dat normaal gesproken alleen verkoopt via telefoon, internet, televisie of catalogus.
Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?

U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:

* reizen die u op internet boekt
* tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
* producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
* producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
* Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.

Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.
Moet de verkoper mij informatie geven over de bedenktijd?

Een verkoper moet u altijd informatie geven over de bedenktijd. En hij moet het adres of telefoonnummer van een helpdesk geven, zodat u weet wie u kan helpen als u een vraagt hebt. Doet de verkoper dit niet, dan krijgt u drie maanden extra bedenktijd. En let op: geeft de verkoper u deze informatie pas later? Dan hebt u vanaf dat moment weer een bedenktijd van zeven werkdagen.
Wat moet ik doen als ik een product wil terugsturen?

Wilt u een product terugsturen? Laat dit dan binnen de zeven werkdagen aan het bedrijf weten, voordat u het terugstuurt. Tip: bewaar altijd een bewijs als u een product terugstuurt. Bijvoorbeeld een bewijs van terugzending van het postkantoor.

Laat u binnen de zeven werkdagen weten dat u het product terugstuurt? Dan moet het bedrijf uiterlijk binnen dertig dagen uw geld terugbetalen.
Er is hier nog veel meer informatie te vinden over wat wel en niet rechtsgeldig is.

In princiepe kan je die laptop dus gewoon terugsturen, mits je Wehkamp verwittigd en het product binnen 7 dagen na ontvangst terugstuurt.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Dat is dus de wet waar ik het over had :) gewoon RMA aanvragen dus.

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-09 20:53
Echt, waar maak je je druk om?

Ten eerste heeft een Intel Core i3 geen FSB meer. Dus die waarde die CPU-Z aangeeft heeft ook weinig nut... En dan nog maakt het niet uit.

En het merk? Achja, gewoon een of andere fabrikant waar Asus geheugen weghaald... Maar die maken toch geen chips gok ik, dus er zal vast Samsung of wat anders op zitten aan het echte geheugen.

En waarom zou het zo vremd zijn om een deel in dualchannel te draaien... Daarbij, waaorm zouden ze uberhaupt zo'n feature introduceren als het niet zou werken 8)7

Uberhaupt: Waarom zou Asus een laptop verkopen die niet goed werkt 8)7

En ook het probleem van wehkamp. Waarom? Als je wat hebt kun je gewoon een RMA bij Asus aanvragen. Die komen gewoon je laptop halen, repareren en brengen. Wehkamp was het goedkoopste, mooi toch? Heb je nu geen gedonder meer mee hoor...

En je hebt notabene de beste laptop van het moment gekocht:
reviews: Notebook Best Buy Guide: oktober 2010
Ja, zelfs tweakers.net vind de laptop die je nu voor je neus hebt de beste koop voor een budget van rond de 600 euro.

[Voor 10% gewijzigd door GENETX op 01-10-2010 15:05]

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Ik zie eerlijk gezegd het probleem ook niet zozeer en zo lang de laptop verder naar behoren werkt kan ik mij voorstellen dat Wehkamp zoiets heeft van waarom terug nemen. Daarbij is het ook nog eens zo dat op het moment jij die laptop aan zet en Windows activeert dat zij in principe met die licentie officieel dan gezien niets meer kunnen doen.

Wat het geheugen betreft zou ik mij persoonlijk ook niet echt druk maken en je altijd naderhand gewoon dan bv 2 x 2 Gb sodimms erin kan zetten. En zoals boven gezegd zijn er maar een paar chipfabrikanten en zegt op zich dat merknaampje wat erop staat niet bijster veel, zo lang als je maar geen fouten krijgt en bv bsod's op je scherm. Dus ik sluit mij toch wel aan bij de meerderheid en denk van ben gewoon tevreden ermee en een laptop met een i3 zou ik zelf nog wel erbij willen hebben en lijkt mij voor dat geld best leuk.

• GENETX
En sowieso zegt het uberhaupt niks. Want Kingston gebruikt ook alles en nog wat door elkaar zoals geheugen van Samsung, Hynix, Elpida, Toshiba, Infineon etc etc... Daar valt ook geen touw aan vast te knopen. Het belangrijkste is dat Kingston zijn geheugen test en garantie geeft. Daarom is het een betrouwbaar merk. Jij weet echter niet wat Asus doet. Wellicht kopen ze een massa op bij dat "ene merkje" en eisen ze dat dat merk alles ook test.

• bvdvalk
ja dat is het probleem de laptop werkt niet naar behoren ... anders was ik er niet in gedoken ...

net even met een P5Q Q8400 en 2GB @1333 zitten "spelen" maar dat was 10x sneller

geen rare onverklaarbare wachttijden

en de andere K72 xx met een 17" scherm en 4GB loopt als een zonnetje ...

dus er zit hier iets scheef ik zie te veel computers om te zeggen dit klopt want dat doet het niet ...

En om al meteen te gaan overwerken op m'n nieuwe laptop nee sorry echt niet ...

windows is niet geactiveerd ... en even een verse install erop en dan mag ie naar de volgende klant ...

Volgens de voorwaarden is passen van kleding geen gebruik ... maar een computer op starten om te kunnen merken dat ie niet voldoet is aankoop ook al is ie zo rot als een mispel ...

[Voor 13% gewijzigd door bvdvalk op 01-10-2010 19:17]

• GENETX
Ja, dan kun je hem terugsturen als Death on Arrival. Hij zou idd wel gewoon naar behoren moeten werken.

• bvdvalk
Ik heb besloten de laptop te houden en zelf een latje 2GB besteld ...

Maar het probleem lijkt na even kijken in processexplorer te zijn dat de trustedinstaller 4GB private bytes alloceert en met 3GB intern zal dat niet lekker werken ...

nah ja ik was al aan het overwerken dan dit er ook maar bij ....

Hoewel ik ook wel eens een test case had willen opzetten omtrent het "passen" van een computer ...

in effecto kan dit draadje dus dicht

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:55
bvdvalk schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:21:
Hoewel ik ook wel eens een test case had willen opzetten omtrent het "passen" van een computer ...
Niet nodig, een computer mag je gewoon aanzetten om te proberen. Zie bv hier:
Mag u het product in gebruik nemen?
Nee, u mag het product niet in gebruik nemen. Want de ondernemer moet het product weer aan iemand anders kunnen verkopen als u het terugstuurt.

Wat mag u wel doen?
U mag hetzelfde doen als wanneer u iets in een winkel koopt. Zo mag u een laptop of televisie aanzetten om te kunnen beoordelen. Maar bijvoorbeeld een wasmachine laten draaien mag niet.

• GENETX
Maar het probleem lijkt na even kijken in processexplorer te zijn dat de trustedinstaller 4GB private bytes alloceert en met 3GB intern zal dat niet lekker werken ...
Dan gaat er toch sowieso iets niet goed.... Heb je geen virus ofzo?

Als je dan toch bezig gaat zou ik gewoon een complete clean install doen met een normale Windows 7 DVD. Dan ben je ook gelijk af van de shitload aan troep die voorgeïnstalleerd was.

[Voor 7% gewijzigd door GENETX op 03-10-2010 10:00]

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:13
Ik heb besloten de laptop te houden en zelf een latje 2GB besteld ...

nah ja ik was al aan het overwerken dan dit er ook maar bij ....

in effecto kan dit draadje dus dicht
En volgens mij als je zelf nu het geheugen gaat vervangen is je garantie verlopen ( al kunnen ze het niet echt zien als je het latje terug plaatst die eruit komt als er ooit iets gebeurd)

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Reepje schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:53:
Als je iets met een harde schijf koopt, en het bevalt niet, dan kan je inderdaad niet ruilen. Daar kwam mijn maat achter toen hij een media recorder voor de tv had gekocht bij media markt. Dat ding ging na 2 dagen stuk, dus omruilen voor een nieuwe dacht (of geld terug) maar die vlieger ging niet op.
Dan is je maat opgelicht, want dat valt gewoon onder de garantieregeling (tenzij je 'm zelf hebt vernield). Jij hebt een transactie gedaan met de Mediamarkt en dat product dient ook gewoon te werken. Doet het dat niet, dan moet hij vervangen krijgen. Ze mogen je niet doorsturen naar de fabrikant, jij hebt het immers van hun gekocht, niet van de fabrikant. Ze mogen één of twee pogingen wagen 'm te repareren, maar ze moeten zorgen dat je een werkend product hebt.

Ik vind 't een vreemd verhaal. Sowieso zijn er aan webshops andere regels gebonden, in de meeste gevallen mag je het binnen 7 dagen terug sturen.

[Voor 5% gewijzigd door Camacha op 03-10-2010 10:22]

Persuader of bytes.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee