Toon posts:

Mac identificeren

Pagina: 1
Acties:

• Chrizzi3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-09 12:16
Ik heb de mogelijkheid gekregen om onderstaande Mac te kopen, en aangezien ik pas net mijn eerste mac heb gekocht (Macbook Pro) heb ik alleen geen idee wat voor model het betreft. Ook niet handig is hierbij dat er geen boekjes of specificaties aanwezig zijn?

Nu is mijn vraag of een van jullie deze mac voor mij zou kunnen identificeren op basis van de afbeeldingen, (en wellicht kunnen vertellen wat het ding waard zou zijn?)

Alvast bedankt !

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:34
Het is een powermac G5 de inhoud kan je niet zien zo :P, maar het is geen intel model

als die het nog doet kan hij zo in het besturing systeem zien wat de inhoud is van de powermac, beetje raar verhaal zo van ik verkoop het als een pro maar het is een oude powermac.

Desondanks prima machine's hoor ;)

[Voor 56% gewijzigd door Mektheb op 25-09-2010 11:40]

• DivxLover
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10:51
Vraag de verkoper even om het serienummer en vul dat hier in, dan weet je alles wat je nodig hebt om te kunnen beslissen ;)

[Voor 6% gewijzigd door DivxLover op 25-09-2010 11:42]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 16:08
Mektheb schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:39:
Het is een powermac G5 de inhoud kan je niet zien zo :P, maar het is geen intel model
Inderdaad, en tenzij het écht een koopje is, zou ik geen PowerPC meer halen. Puur omdat je er geen Snow Leopard en hoger op kan draaien, en Intel apps toch wel steeds wijdverspreider worden.

Wat wil je ermee gaan doen?
Wat kost die bak?
Wat zijn de specificaties? (ga je toch echt nodig hebben om een waarde te bepalen)

• Maartenvs
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16:37

Maartenvs

For Sale

Heb je al gezocht op de site van apple zelf hoe je ze kunt identificeren?

En anders zit er achterop een sticker met model en serienummer, bij de Intels in ieders geval wel.

Voor de prijs kun je op marktplaats rond kijken of tweedehandsmac.

[Voor 26% gewijzigd door Maartenvs op 25-09-2010 11:45]

MacBook Pro 11,4 | Mini Server | Mac Pro - 2x 30" Display | Xserve RAID | etc. etc.

• chem
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

chem

Reist de wereld rond

Of ja haalt die pal achterop naar boven, dan kan je de zijplaat eraf halen (don't worry, echt niet spannend) en dan zit er een klein stickertje onderaan met wat Apple geleverd heeft.

Zie bv http://www.overclock.net/...d-3xsli-sideelevation.jpg - als ik me niet vergis is dat stickertje onderaan de specs-sticker.

Maar het is al ff geleden dat ik een powermac had :P

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• --help
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17-08 15:29
Het is er sowieso een met geforce 6600 oid, dus een dual CPU :) dan moet het (minimaal) een 1,8 of 2,0 zijn. Een 2,3 en 2,7 lijkt me stug want dat heb je een andere grafische kaart. Zeg dat het nog ± 300 euro waard is ofzo.

• -TAZZ-
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:03

-TAZZ-

Be wiser use a hypervisor!

DivxLover schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:40:
Vraag de verkoper even om het serienummer en vul dat hier in, dan weet je alles wat je nodig hebt om te kunnen beslissen ;)
Thnx, dat is idd een handige site. Ik ben weer een stuk wijzer mbt mn Macbook Pro

http://www.vmguru.com

• Chrizzi3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-09 12:16
Dank jullie wel voor alle informatie. Deze G5 werd me dus aangeboden voor wat een kennis zei een topprijsje van 350 Euro. Maar nadat ik in de computer de specs heb kunnen vinden, en een beetje heb gegoogled, kwam ik erachter dat dit toch wel een flinke prijs was voor deze specifieke G5.

Nogmaals bedankt !
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee