Share op server 2003 niet te benaderen met Windows 7 client

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik word hier een beetje gestoord van. Ik had een XP machine en daarmee kon ik probleemloos een share op een server 2003 machine benaderen. Sinds ik Windows 7 geinstalleerd heb blijft hij roepen dat de referenties niet kloppen.

Ik heb een ping, ik kan met rdp naar de server, de users kloppen, de wachtwoorden kloppen, de ipadressen zitten in hetzelfde subnet, hij geeft ook aan dat alles netjes in dezelfde werkgroep zit, met andere woorden ik weet het gewoon niet meer.

Hij blijft roepen dat de referenties niet kloppen. Heb zitten denken dat het in de FQDN kan zitten omdat de server een oudere OS versie is maar ik kan het me haast niet voorstellen...

Iemand?

Anoniem: 262853

Probeer eens met
servernaam\gebruiker of gebruiker@servernaam de share(s) te benaderen.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:58:
Probeer eens met
servernaam\gebruiker of gebruiker@servernaam de share(s) te benaderen.
gebruiker@servernaam had ik nog niet geprobeerd maar geen verschil. Begin nu toch echt aan de server te twijfelen want vanaf een ander werkstation met Windows 7 werkt het ook niet.

Aan de andere kant ook vreemd want vanaf XP gaat het prima...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijder in je Windows (7) Vault de huidige opgeslagen gebruiker + ww 's, en probeer het opnieuw?

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Had ik al geprobeerd...

Ik denk dat er nog maar twee dingen te doen zijn en dat is gewoon of een domein opzetten en kijken of het werkt en anders toch maar server 2008 installeren.

Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt...

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:21

allure

Titaan fase 2/3

Welke versie van 7 gebruik je dan? Heb je je netwerk niet per ongelijk als "openbaar netwerk" ingesteld op de win7 machines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik de instellingen nog een keer nagelopen maar ik sta echt voor een raadsel. Ik ga denk ik maar gewoon een server 2008 installeren en kijken of dat wel gaat. Ik denk dat dit wat dieper in het register zit en dat het met time-out instellingen oid te maken heeft.

Echt heel vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 07:00
Heb iets soortegelijks gehad, maar dan vanaf een Windows 2008R2 naar een Windows 2003 machine, uiteindelijk op de 2008R2 machine: How to disable certain Internet Protocol version 6 (IPv6) components in Windows Vista, Windows 7 and Windows Server 2008 gedraait. Heb voor de de loopback gekozen en kon weer bij de shares komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46
kbloem schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:28:
Ik de instellingen nog een keer nagelopen maar ik sta echt voor een raadsel. Ik ga denk ik maar gewoon een server 2008 installeren en kijken of dat wel gaat. Ik denk dat dit wat dieper in het register zit en dat het met time-out instellingen oid te maken heeft.

Echt heel vaag...
Dus omdat één pc hier last van heeft ga je een server vewijderen en een andere installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAD84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:03
Volgens mij is het iets met het NTLM protocol.

Deze is te vinden in de local policy van windows 7.

[ Voor 163% gewijzigd door AAD84 op 26-09-2010 11:53 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
tlpeter schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:41:
[...]

Dus omdat één pc hier last van heeft ga je een server vewijderen en een andere installeren :+
Ik snap je verwarring :)

Maar het is zo dat er op de server nog niet veel draaide, enkel en alleen een test website en wat documenten op een share dus een nieuwe installatie is zo gepiept...

Maar het is dat ik enkele berichten hier lees terwijl ik al aan het installeren ben dus dat is jammer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
was het niet beter om te kijken of je de oplossing kon vinden?

Verbreed je je kennis ook weer mee :+

Thanks Mate

Pagina: 1