Toon posts:

Java-probleem op Win7-pc: java.lang.ClassNotFoundException

Pagina: 1
Acties:

• lauriertje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10-01 22:27
Beste allemaal,

(Hopelijk zit ik met dit bericht in het juiste topic.)
Ik heb een .jar-file gedownload, maar krijg het niet aan de praat.

Het is een .jar-file voor de desktop-applicatie die hoort bij een Android-applicatie om vanaf de pc sms-jes te beheren en versturen: Texdro, ontwikkeld door Android-application for sending text-messages, Texdro, by
http://crackedsun.com.
Het bestand heet TexdroDesktop_v2.2.0.jar.

Als ik het programma wil starten, klik ik met de rechtermuisknop op het .jar-bestand, en kies Open with
- Java (TM) Platform SE Binary.

Dan krijg ik heel even (misschien een kwart seconde) een schermpje te zien dat er als een dos-schermpje uitziet, zwart met witte letters, en dat is al verdwenen vóór ik het echt gezien heb.

Ik heb:
* Windows 7 Professional 64 bit UK (ik ben ingelogd met administrator-rechten)
* Een nieuwe computer met als processor AMD Phenon II X6 1055T 2,80 GHz (en 8 GB of RAM)
* Java 6 update 21 (ik heb gekeken in het Java Control Panel, en ook op www.java.com. Daar staat: "Congratulations! You have the recommended Java installed (Version 6 Update 21).")

De ontwikkelaar van het programma heeft ook nog deze stappen op de site staan, die ik ook gevolgd heb:
1. Right-click "Computer"
2. Properties
3. Advanced System Settings
4. Advanced tab > Enviriment Variables.
5. Double-click Path in the System Variables list, add the path to your Java bin directory, in my case: " ;C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin"
6. Restart your computer!!!

Toch krijg ik nog steeds alleen dat schermpje.

Ik heb een screenprintje gemaakt, en kon het zo toch lezen en overtypen:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: D:\Data-Laura\Desktop\TexdroDesktop_v2/2/0/jar
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: D:\Data-Laura\Desktop\TexdroDesktop_v2.2.0.jar
at java.net.URLClassLoader$1.run(Unknown Source)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)

Kan iemand me helpen?
Ik wil het programmaatje graag gebruiken.

Alvast bedankt, Laura

• CoolGamer
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:41

CoolGamer

What is it? Dragons?

Zo te zien wordt de "-jar"-parameter niet toegevoegd aan de commandline.

Het uitvoeren van de volgende twee commando's in Opdrachtprompt zou de instellingen weer goed moeten zetten:
assoc .jar=jarfile
ftype jarfile="C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\javaw.exe" -jar "%1" %*

[Voor 3% gewijzigd door CoolGamer op 25-09-2010 19:04]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• lauriertje
Hoi CoolGamer,
Bedankt voor je tip. Ik heb het uitgevoerd, maar het helpt helaas niet.
Nu kan ik gewoon op het bestand dubbelklikken i.p.v. rechtermuizen, en dat is handig, maar dan nog krijg ik alleen even gauw zo'n command-schermpje te zien, heel kort, en daarna niks meer. Het programmaatje start niet.
Laura

• lauriertje
Niemand?.....

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee