Spannende vraag over FAT32 onder linux!

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 20:11

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Jaja. Ik heb mijn fat32 partitie van mijn linuxbak (ex-windows) geshared onder /windows. Helaas heb ik alleen als root schrijfrechten. Met chmod kan ik de rechten NIET veranderen zodat leden van de zelfde groep of others er ook bij kunnen. Wat ik ook probeer de schrijfrechten komen er niet bij. Met andere dirs is dit geen probleem.

Hoe kan ik anderen ook schrijfrechten geven?
Ook directories op mijn fat32 partitie zijn niet van rechten te veranderen. Of kan dit gewoon niet anders bij een fat32 partitie?

mvg

Q.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dan moet je bij het mounten opgeven dat niet alleen de root erbij kan maar dat deze gemount moet worden ook voor de users!

man mount en dan ff zoeken naar de goede oplossing

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Hmm echt spannend kon ik hem niet noemen eigenlijk.
Met zo'n topic titel verwacht je een wat uitdagendere vraag tussen alle newbie vragen die hier over het algemeen gesteld worden.
Tja valt dan toch een beetje tegen als die vraag tot dezelfde categorie valt.

Ik zou me volledig bij imdos aan willen sluiten eigenlijk.
Tik in "man mount". Vervolgens: "zoek en gij zult vinden"

Verwijderd

Hoe kan ik anderen ook schrijfrechten geven?
door het zo te mounten
Ook directories op mijn fat32 partitie zijn niet van rechten te veranderen. Of kan dit gewoon niet anders bij een fat32 partitie?
FAT32 heeft geen beveiliging. Alle bestanden en dir's hebben dus dezelfde read/write/exe als de gehele partitie.

:Z niet heel erg spannend dus.
Misschien iets voor de FAQ (mits chmod) d'r ook in zal worden uitgelegd.