Toon posts:

Testmodem met zowel POTS als ISDN

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-08 19:57
Ik moet bij mijn klanten vaak checken of er signaal (linesync) is en of de klant een kapot modem heeft. De enige manier om dat even snel te testen is door een eigen vervangend modempje er even tussen te hangen.

Helaas hebben mijn klanten naast analoog ook nog vaak isdn.

Omdat ik niet met 2 modems en 2 adapters wil rondzeulen, vroeg ik me af of er modems zijn die beide ondersteunen (en als het kan ook een beetje snel zijn) zodat ik er maar 1 hoef mee te nemen.

Alvast bedankt voor eventuele tips.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij lopen KPN monteurs rond met een klein apparaatje dat je vertelt of er een DSL-signaal op een lijn staat.

Verder: als je nou van één model modem gewoon de ISDN en POTS versie neemt hoef je natuurlijk maar één adapter mee te nemen. Ik weet niet van modems die 't beide in een kunnen eigenlijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Aotearoa
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-09 12:48
er zijn fritzbox modellen die zowel op pots als op isdn zijn te gebruiken. (b.v. de 7270)

[Voor 4% gewijzigd door Aotearoa op 24-09-2010 22:16]

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 11:41
POTS = Plain old telephone system is nou niet echt de juiste benaming ;) Want je hebt het namelijk over PSTN & ISDN.

Er zijn overigens ook routers welke dmv firmware flash op 1 van de technieken werkt.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

klaasbram schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:49:
POTS = Plain old telephone system is nou niet echt de juiste benaming ;) Want je hebt het namelijk over PSTN & ISDN.
ISDN brengt je tot op het PSTN en het PSTN is inmiddels voor geen centimeter meer analoog. Dat is allemaal SS7 over ATM.

POTS is een betere benaming voor analoge telefonie.

• Timmeah
Fritzboxen kunnen het inderdaad allebei aan zie ik, maar die zijn wel flink wat trager dan speedtouch modems.

Overigens ben ik wel erg benieuwd naar wat voor klein apparaat KPN monteurs hebben voor het meten van signaal. Kan nog niet echt wat vinden hierover.

• thr-
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 03-03 12:12
Zou niet voor een Fritz!Box gaan, vooral geen 7390. Linesync krijg je meestal binnen na 5~ minuten en het modem snoept ook vaak van je noise margins waarbij het dus ook mogelijk is dat lijn gaat klapperen.

Met een Speedtouch/Linksys heb je daar helemaal geen last van, maar of er dan ook een modem bestaat met POTS/ISDN...

• Timmeah
Dank voor de reacties/tips.

Ik heb vandaag maar via marktplaats de Speedtouch 510 en 510i gekocht voor 10 euro per stuk. Moet prima zijn!

Hoopte alleen dat de adapters gelijk zouden zijn (zware krengen), maar de 510i heeft een input van 9v en de 510 een input van 15v, jammer!

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:45
Timmeah schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:28:
Dank voor de reacties/tips.

Ik heb vandaag maar via marktplaats de Speedtouch 510 en 510i gekocht voor 10 euro per stuk. Moet prima zijn!

Hoopte alleen dat de adapters gelijk zouden zijn (zware krengen), maar de 510i heeft een input van 9v en de 510 een input van 15v, jammer!
Slechte koop, de 510 series staat bekend om slechte caps. Blazen die dingen zich nu niet op, dan wel over een paar maanden.

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:12
Heb er jaren 2 in de auto gehad om te testen en die heb ik doorgegeven aan een maatje van me die ze nog steeds gebruikt. Enige waar je mee moet opletten is dat je de adapters niet verwisseld (dus duidelijk merken welke bij welke hoort).

En als je ze alleen voor testen gebruikt dan zie ik het probleem niet zo. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vinnienerd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:15:
[...]

Slechte koop, de 510 series staat bekend om slechte caps. Blazen die dingen zich nu niet op, dan wel over een paar maanden.
Voor een tientje per stuk denk ik dat 'slechte koop' een sterke overdrijving is.

• Killerbert
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 03-09 04:15
prima aankoop, zeker als het alleen voor test doeleinden wordt gebruikt :)

[Voor 17% gewijzigd door Killerbert op 25-09-2010 20:08]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee