Toon posts:

Pc valt steeds uit, en start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• christianreinds
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08-11-2014
Hallo mensen,

Ik zit met een grande problem ;$
En tijdje geleden heb ik mijn oude pc weggegooid, en een compleet nieuwe gebouwd.
Deze deed het goed, maar ik wou toch meer.
Daarom heb ik vorige week een 2e videokaart erbij gekocht, en een nieuwe voeding.
Toen ik de pc opstarte en SLI installeerde deed hij het prima.

Maar toen...
Ik was aan het gamen, en toen viel de pc ineens uit.
Toen ik hem weer aan wou doen kon dit niet meer :O
Een vriend van mij raadde mij aan om de bios te resetten met dat knopje op het moederboord.
Na dit gedaan te hebben, deed hij het heel eventjes, maar nou valt ie weer steeds uit.. :(
Wat kan dit zijn?

Mijn specs zijn:

Coolermaster Silent Pro 1000W (nieuw)
Nvidia Geforde GTS250 & 9800GTX+ (in SLI opstelling)
Kingston 2x 2GB RAM geheugen
AOC 24" Monitor
Antec 1200 Case
6x 120mm fans + 1x 200mm fan
NZXT Sentry 2 FanController
Logitech x-530
Samsung Harde Schijf
Maxtor Harde Schijf
Windows 7 Enterprise

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :D

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 24-09 18:42

Ed_L

Crew Council
Er zaten wat vreemde tekens in je titel.
Fixed that for you :)

• Jeffrey v. Hees
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 00:59
Hoe zit het met de temperaturen?

eMeals.nl

• christianreinds
Thanks!! :)
Ed_L schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:28:
[mbr]Er zaten wat vreemde tekens in je titel.
Fixed that for you :)[/]

• christianreinds
Temperaturen zijn verder goed, heb namelijk 7 fans :P

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Ik zou zeggen:

A, je 2e GPU is brak
B, je voeding is brak
C, je temps gaan veel te hoog

En waarom IN GODSNAAM een zeer slechte 1000w voeding!? Een goede 650w was zat geweest :S (Antec Truepower TP-650 bijvoorbeeld)

Haal je nieuwe kaart er eens uit, zet je oude voeding in je systeem en test het eens?

Edit:
christianreinds schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:33:
Temperaturen zijn verder goed, heb namelijk 7 fans :P
[...]
Zeggen niks... Als je ze allemaal naar buiten laat blazen zal er echt nada gebeuren snap je :P .

In andere woorden: Is de airflow goed?
(Ik moet wel zeggen, dat zelfs zonder airflow je PC wel moet kunnen starten en toch minstens 30 secs beeld moet kunnen geven voordat hij zichzelf uitschakelt door warmte)

[Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 24-09-2010 21:37]

• SKiLLa
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Die Coolermaster 1000W is niet "zeer slecht" hoor; zie b.v. deze erg diepgaande review. Een 12V rail met 960W zou die setup wel moeten trekken. Bij "zeer slecht" denk ik eerder aan Sweex, Q-Tec, etc.

Maar wat bedoel je precies met " ... maar nou valt ie weer steeds uit." ? Wil de PC helemaal niet aan of valt ie 'random' uit na een paar minuten ?

Om de oorzaak te achterhalen (graka, voeding, etc. ?) je moet inderdaad zelf gaan testen; strip alle hardware eruit en boot alleen met de CPU, 1 graka en 1 RAM bankje (geen HDD, DVD, etc.). Gaat dat wel ? BIOS jumper wel weer terug gezet na het resetten ? De hardware FAQ in dit topic nagelezen ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

SKiLLa schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:56:
Die Coolermaster 1000W is niet "zeer slecht" hoor; zie b.v. deze erg diepgaande review. Een 12V rail met 960W zou die setup wel moeten trekken. Bij "zeer slecht" denk ik eerder aan Sweex, Q-Tec, etc.

Maar wat bedoel je precies met " ... maar nou valt ie weer steeds uit." ? Wil de PC helemaal niet aan of valt ie 'random' uit na een paar minuten ?

Om de oorzaak te achterhalen (graka, voeding, etc. ?) je moet inderdaad zelf gaan testen; strip alle hardware eruit en boot alleen met de CPU, 1 graka en 1 RAM bankje (geen HDD, DVD, etc.). Gaat dat wel ? BIOS jumper wel weer terug gezet na het resetten ? De hardware FAQ in dit topic nagelezen ?
De Silent Pro serie is zeer slecht te noemen ja. (Alhoewel het zijn setup met gemak moet aan kunnen)

• Rupie
  • Laatst online: 24-08 15:12
Wat je je bron daarvan D4NG3R NL? Als ik enkel kijk naar de pricewatch zijn de meeste tweakers aardig tevreden over de Silent Pro serie: http://tweakers.net/price...=cooler+master+silent+pro Daarnaast heb ik zelf ook nog nooit problemen gehad met de Silent Pro serie.

Desktop | Server | Laptop

• christianreinds
SKiLLa schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:56:
Ik heb idd een tijdje beeld, en dan valt ie random na zoveel minuten uit.
En dan gaat ie ook niet meer aan voor ik het resetknopje aandruk op mn mobo.
En een GTS250 512MB & een 9800GTX+ 512mb werken volgens de Nvidia site samen, omdat ze dezelfde chip hebben.

• DePreau
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 05-01-2011
Zit de CPU koeler wel goed erop?

Je zou in de bios of met een programma zoals HWMonitor even je temperaturen kunnen controleren. Als deze te hoog zijn schakelt de computer zichzelf uit.

• christianreinds
DePreau schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:18:
Zit de CPU koeler wel goed erop?

Je zou in de bios of met een programma zoals HWMonitor even je temperaturen kunnen controleren. Als deze te hoog zijn schakelt de computer zichzelf uit.
CPU temperatuur is 35 graden.
Ik heb een AMD Phenom ii x4 965 Black Edition.
Heb gewoon de stock koeler die je daarbij krijgt erop laten zitten, omdat dit volgens de revieuws een prima koeler is.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Rupie schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:24:
Wat je je bron daarvan D4NG3R NL? Als ik enkel kijk naar de pricewatch zijn de meeste tweakers aardig tevreden over de Silent Pro serie: http://tweakers.net/price...=cooler+master+silent+pro Daarnaast heb ik zelf ook nog nooit problemen gehad met de Silent Pro serie.
Mijn fout, ik zat het te verwarren met een andere voeding.

Maar alsnog, 1000w is zwaar overkill :S Zelfs met een dual HD5970 setup heb je voldoende aan 850w.

Heb je nou al geprobeerd wat ik zij? Je oude voeding + Oude kaart erin zetten en dan (proberen te) booten.

[Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 25-09-2010 12:50]

• christianreinds
D4NG3R NL schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:49:
[...]

Mijn fout, ik zat het te verwarren met een andere voeding.

Maar alsnog, 1000w is zwaar overkill :S Zelfs met een dual HD5970 setup heb je voldoende aan 850w.

Heb je nou al geprobeerd wat ik zij? Je oude voeding + Oude kaart erin zetten en dan (proberen te) booten.
Nee, want mn oude voeding is ontlpoft dus dat wil niet.
Ik zit erover na te denken om mijn videokaarten te verkopen, en bijv. 1 ATI Radeon 5770 ervoor weer te kopen..
Zou dit verstandig zijn?

En als ik het goed begrijp heb ik dus een flut voeding gekocht? :'(

• Rupie
  • Laatst online: 24-08 15:12
Als dan vervolgens blijkt dat de videokaarten niet het probleem zijn geweest ben je verder geen steek opgeschoten ;) Kan zijn dat ik er over heen lees maar draait hij wel normaal als je alleen je oude videokaart erin hebt zitten?

Desktop | Server | Laptop

• GSlayer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Zit er geen ledje achter de voeding, die brand nml als er iets mis is.

Had zelf een voeding van coolermaster van 900 Watt, gaf mij dezelfde symptomen als die jij beschrijft, na het halen van een corsair HX1000 Watt werkte alles weer lekker.

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

christianreinds schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:55:
[...]

Nee, want mn oude voeding is ontlpoft dus dat wil niet.
Ik zit erover na te denken om mijn videokaarten te verkopen, en bijv. 1 ATI Radeon 5770 ervoor weer te kopen..
Zou dit verstandig zijn?
Je oude voeding is ontploft, en jij vind het raar dat je onderdelen het niet meer doen..
En als ik het goed begrijp heb ik dus een flut voeding gekocht? :'(
Je voeding is veel te sterk voor de rest van je systeem.. Je hebt echt niks aan 1000w. Je had beter een Antec TruePower TP-650 kunnen halen, is een veel betere voeding welke meer als voldoende stroom levert.

[Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 25-09-2010 14:37]

• christianreinds
Heb mn GTS250 eruit gehaald, en op marktplaats en Tweakers gezet.
Nu draait mn systeem weer perfect, was dus toch iets met mn videokaarten.
Als ik mn GTS250 heb verkocht, gaat mn 9800GTX+ ook weg.

Zit nu te twijfelen tussen een Ati radeon hd5770, een hd 5830 en een hd5850.
Iemand suggesties, ben nml 16, en ben geen millionair ;p

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

christianreinds schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:51:
Heb mn GTS250 eruit gehaald, en op marktplaats en Tweakers gezet.
Nu draait mn systeem weer perfect, was dus toch iets met mn videokaarten.
Als ik mn GTS250 heb verkocht, gaat mn 9800GTX+ ook weg.

Zit nu te twijfelen tussen een Ati radeon hd5770, een hd 5830 en een hd5850.
Iemand suggesties, ben nml 16, en ben geen millionair ;p
460GTX, zit mooi tussen de HD5770 en HD5850 in. Is beter als de HD5830, maar wel net zo duur :) .
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee