Toon posts:

corrupte updates en virusscanner

Pagina: 1
Acties:

• dubbeledraaideu
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06-10-2014
Hallo allemaal,

Ik zal me eerst voorstellen voordat ik mijn vraag ga stellen. Ik ben Nick 23 jaar oud en ik woon in Den Bosch.
Voor mijn opleiding heb ik op de ICT-academie gezeten in Den Bosch op MBO niveau 3.

Om mijn vraag te kunnen stellen, moet ik natuurlijk redelijk wat informatie geven:

Het verhaal van de videokaart
Mijn broer kwam vorige week naar mij toe dat zijn computer het niet goed deed.

Toen ik de pc had opgestart, kreeg ik na het bios scherm verschillende ààààà te zien op het beeldscherm.
Vervolgens startte WIndows XP Home op en zaten er verschillende gekleurde lijnen door het scherm (nee niet zijn wallpaper), mn broer kreeg BSOD's en soms wilde zijn pc niet verder komen dan het opstartscherm van windows.

Ik heb vervolgens de driver van de videokaart geprobeerd te deïnstalleren, wat niet lukte totdat ik een andere videokaart in de pc bouwde (dan kreeg ik normaal beeld).
Videokaart naderhand teruggezet same problem.
Lang verhaal kort te maken: De XFX 9800GTX rammodules zijn corrupt (erachter gekomen door ticket te maken bij XFX).

Het probleem wat ik niet kan oplossen
Als ik een legale Windows XP home of pro installeer en deze ga updaten, worden verschillende updates niet geïnstalleerd. Zoals .net framework 1.1 en andere kritische updates.
Op de pc krijg ik geen AVG virusscanner geïnstalleerd, omdat het bestand corrupt is als de download manager klaar is van AVG.
De ingebouwde "virusscanner" van windows werkt ook niet (IE8 kon deze niet uitvoeren).

HDD check en RAM check hebben geen foutieve cellen gevonden

Ik heb een andere HDD eraan gekoppeld en 2 andere RAM-modules in de computer gezet en de pc opnieuw geïnstalleerd. Dit had geen effect

Windows XP Pro op mn eigen pc geïnstalleerd, alles update en AVG kon geïnstalleerd worden.
De pc's hangen aan dezelfde router die naar een modem gaat.

De vraag
Wat kan er mis zijn met de pc van mn broer? Virus in de hardware? Kapotte chip?

Computer specs van mn broer:
Intel Core 2 Quad 2.5 Ghz
MSI P6N SLI-F V2 (bios geupdate)
2x Apacer 2 GB DDR800
XFX GeForce 9800 GTX 512MB (op dit moment vervangen door een Ati X1900XT)
Samsung 320GB SATA
Windows XP Home

• Jeffrey v. Hees
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:00
Laatst exact het zelfde probleem gezien bij een vriend van me (rare tekens in BIOS en spontane "Out of Range" meldingen. Videokaart, geheugen, moederbord.. alles gechecked en waar mogelijk vervangen. Bleek later de voeding te zijn. Probeer dus eens een andere voeding van hetzelfde of hoger wattage. Succes!

[Voor 10% gewijzigd door Jeffrey v. Hees op 24-09-2010 21:27]

eMeals.nl

• dubbeledraaideu
Het is een 700 watt voeding van Coolermaster...

En de bios doet het goed.

De videokaart doet ook op mijn eigen pc hetzelfde. Maar het is een mogelijkheid om tijdelijk een voeding te halen.

Tevens met een legale windows 7 krijg ik BSOD's en updates die niet geïnstalleerd willen worden (net getest)

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ofwel dooie processor ?
Als je zelfs rare tekens krijgt in het BIOS, dan kan dit enkel aan je GPU, RAM, of CPU liggen.
Aangezien het je GPU en RAM niet is...

Android developer & dürüm-liefhebber

• AxzZzeL
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 26-09 11:28

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ik denk dat je videokaart naar de haaien is. Als ie al bij het opstarten gekke dingen als artefacten laat zien dan kan het niet liggen aan de driversoftware :) Verder is er geen connectie tussen de problemen op jouw computer en de andere computer geloof ik. Gooi eens een virusscanner er tegen jouw computer aan. Misschien dat het installeren op jouw computer niet goed lukt doordat je RAM geheugen ook naar de filistijnen is

[Voor 18% gewijzigd door AxzZzeL op 24-09-2010 21:40]

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• dubbeledraaideu
Ff voor de duidelijkheid.
De XFX 9800GTX doet op 2 pc's hetzelfde. Waarvan 1 volledig in orde is en waarvan 1 geen updates en virusscanner geïnstalleerd kan worden.

Mijn eigen pc is op dit moment volledig in orde.

Videokaart is al afgeschreven.
Het gaat dus om het probleem van updates installeren en virusscanner installeren. Met Windows XP en Windows 7. Terwijl er een andere HDD en RAM in geplaatst.

Tot dusver bedankt voor de suggesties :)

[Voor 5% gewijzigd door dubbeledraaideu op 24-09-2010 21:45]

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Wat staat er in de eventviewer als de installatie mislukt is?

Desktop | Server | Laptop

• dubbeledraaideu
Ik krijg 3 foutcodes met optionele updates.
8007065E
80073712
80246002

Van de 12 updates zijn er 7 mislukt. (Windows 7 Home premium X64)

• Newpowerr
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:17
Ik mag hopen dat je minstens als eerste SP3 op je XP Home hebt geinstalleerd, alvorens je via internet bent gaan updaten. Een RTM Windows XP houd het nog geen 3 minuten vol, ongepatched, zonder SP's er op, en je hebt al 1 of meerdere virussen te pakken.

Verder moet je AVG laten voor wat het is, en installeer Microsoft Security Essentials.

Verder met hardware, daar kan ook van alles mis mee zijn, maar zodra je Windows XP niet goed (meer) is, dan kan je zoeken tot je een ons weegt.

Ook hier geld, doet dit probleem zich nog steeds voor na 1 of 2 herinstallaties? Anders kan het een eenmalige misser zijn met de installatie.

Bios upgrade, dan XP, dan SP3, dan de meest recente (chipset, graphics) drivers, dan pas connectie met internet voor overige updates. Let wel, na SP3 heb je nog een dikke 50-100 updates te gaan, zeker als je er ook nog een verouderde versie van Office op hebt staan.

Blijft het probleem dan nog, met Windows Update, stop dan de Windows Update service, verwijder C:\Windows\SoftwareDistribution, en doen dan opnieuw Windows Update. En check ook je WindowsUpdate.log in C:\Windows, wat geeft die voor errors?

[Voor 11% gewijzigd door Newpowerr op 25-09-2010 05:22]

• dubbeledraaideu
Problemen blijven voorkomen na herinstallatie.
Eerste wat ik doe als ik XP heb geinstalleerd is windows update laten zoeken naar updates (niet via de manager maar via de link in startmenu).

Het lijkt mij onlogisch wanneer ik de gehele hdd hebt gewiped met een wipe programma van ultimatebootcd, dat er dan nog bits verkeerd staan op de hdd. Tevens dat met een andere hdd precies hetzelfde probleem is.
De andere hdd is niet SATA.

Dus het lijkt mij dat er een communicatiefout zit in de hardware.

Ik had al een BOIS upgrade gedaan.

• lordsnow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:51

lordsnow

I know nothing

nVidia chipset, als ik het zo zie. Sommige (oudere?) nVidia chipsets hadden een hardware (ondersteunde) firewall ingebakken wat dit probleem kon veroorzaken. Uitzetten in de BIOS of deinstalleren.

http://www.planetamd64.com/index.php?showtopic=17028

[Voor 14% gewijzigd door lordsnow op 25-09-2010 16:12]

• dubbeledraaideu
Ik heb het probleem gevonden.

Nadat mn broer een nieuwe CPU, moederbord, geheugen had gekocht kwamen er nog steeds foutmeldingen.

Ik ben vervolgens erachter gekomen dat de S-Ata DVD-Writer niet herkend werd Windows 7 Home Premium x64.

Deze losgekoppeld en de updates en installatie van de virusscanner verliep vlekkeloos.

Mn broer zei ook, ja ik had problemen met mn dvd-writer, maar ik dacht dat dat door de videokaart kwam...
8)7

Als ik dat eerder had geweten, had het hem een hoop geld gescheeld...

Bedankt voor jullie suggesties :)

[Voor 3% gewijzigd door dubbeledraaideu op 09-10-2010 16:56]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee