Toon posts:

[Paypal] Veiligheid van betaling.

Pagina: 1
Acties:

• ThinClientQ
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Hi,

Recentelijk heb ik producten verkocht aan een buitenlandse klant via PayPal. Ik heb vaker PayPal gebruik maar ik weet dat er veel oplichterspraktijken actief zijn. Hierdoor heb ik veel veiligheid genomen, maar toch ben ik bang dat er iets gebeurt. Er wordt namelijk heel wat fraude gepleegd met creditcards en etcetera.

Er staan namelijk veel ervaringen op het internet dat ze achteraf makkelijk het bedrag kunnen terughalen door met de creditcard maatschappij te bellen.

Het gaat hier over een betaling van € 800,00, beide PayPal accounts zijn verified.

De betaling is verstuurd in 2x € 400,00. De betaling is verstuurt als GIFT met de description "This donation is from < Buyer > to < Seller >, I understand that this donation is not refundable.

Inmiddels heb ik de betaling gestort naar mijn bankrekening en heb ik de PayPal account opgeheven.

Zou het veilig zijn om de producten te versturen? Iemand soort gelijke ervaringen?

Bedankt.

• TelefoniQ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:54

TelefoniQ

Moderator

Een doodshemd heeft geen zakken!

m.a.w. , van een kale kip (je paypal, daar doet hij zaken mee niet met je rekening) valt niks te plukken!

[Voor 63% gewijzigd door TelefoniQ op 24-09-2010 21:00]

• ThinClientQ
  • Nu online
ruthger-mod schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:59:
Een doodshemd heeft geen zakken!

m.a.w. , van een kale kip (je paypal, daar doet hij zaken mee niet met je rekening) valt niks te plukken!
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo simpel is, ze zullen toch wel even een belletje doen als er iets aan de hand is?

• Accesteam
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-09 10:51
Je hebt dit alles al gedaan, en gaat nu nog eens vragen of het wel veilig is? Je snapt denk zelf ook wel dat er nu geen weg terug meer is. 8)7

De tegenpartij kan inderdaad zijn geld storneren bij bijvoorbeeld de Credit Card maatschappij. Maar het is dan niet zo dat het geld direct van jouw PayPal rekening wordt afgeschreven. Daar gaat een heel onderzoek vooraf, welke zeker bij zulke grote bedragen nauwkeurig worden uitgevoerd.

Overigens weet ik niet wat de consequenties zijn van je opgeheven PayPal account. Was niet het meest slimme zet om te doen...

• ThinClientQ
  • Nu online
Accesteam schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:23:
Je hebt dit alles al gedaan, en gaat nu nog eens vragen of het wel veilig is? Je snapt denk zelf ook wel dat er nu geen weg terug meer is. 8)7

De tegenpartij kan inderdaad zijn geld storneren bij bijvoorbeeld de Credit Card maatschappij. Maar het is dan niet zo dat het geld direct van jouw PayPal rekening wordt afgeschreven. Daar gaat een heel onderzoek vooraf, welke zeker bij zulke grote bedragen nauwkeurig worden uitgevoerd.

Overigens weet ik niet wat de consequenties zijn van je opgeheven PayPal account. Was niet het meest slimme zet om te doen...
Bedankt voor je reactie.

Ik heb goed de voorwaarden gelezen van PayPal en daar had ik geen nadelen gevonden. Het enigste was dat alle transacties afgerond moeten zijn bij het sluiten van de rekening.

• Diabolical
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-09-2018
ThinClientQ schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:31:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik heb goed de voorwaarden gelezen van PayPal en daar had ik geen nadelen gevonden. Het enigste was dat alle transacties afgerond moeten zijn bij het sluiten van de rekening.
Maar.. je hebt het geld ontvangen en nu stuur je de goederen niet toe?

Je paypal account heb je opgeheven....

Hoe zou dat overkomen bij de andere partij denk je?

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• pinockio
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-08 08:28
Waarom is het een donatie en niet gewoon de betaling van een product?
En... als je nu de goederen niet opstuurt dan ben jij de oplichter!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• ThinClientQ
  • Nu online
Diabolical schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:33:
[...]

Maar.. je hebt het geld ontvangen en nu stuur je de goederen niet toe?

Je paypal account heb je opgeheven....

Hoe zou dat overkomen bij de andere partij denk je?
Is vooraf al besproken met de koper, ik wou namelijk graag een bank overschrijving. Alles is goed en duidelijk gecommuniceerd en op papier gezet. Inclusief handtekeningen, adressen en telefoonnummers. De goederen liggen al klaar en worden verstuurd als ik zeker weet dat de betaling goed is.

• ThinClientQ
  • Nu online
pinockio schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:37:
Waarom is het een donatie en niet gewoon de betaling van een product?
En... als je nu de goederen niet opstuurt dan ben jij de oplichter!
Bij een GIFT transactie kan je namelijk niet het bedrag gelijk terughalen, dit adviseerde de koper mij inclusief bronnen om het te bevestigen.

• DNA_Saint
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:17

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Echt WTF ben je aan het doen?
Iemand heeft 800 euro overgemaakt en nu is jouw paypal account ineens verdwenen. Hoe zou diegene zich nu voelen?

Ik zou direct die producten versturen. En gelijk een mail sturen met T&T code.

Waarom lees ik steeds meer van zulke topics op GoT? Eerst de tegenpartij iets laten betalen en dan pas vragen of het veilig is... 8)7

Huub Huub Barbatruc!

• ThinClientQ
  • Nu online
DNA_Saint schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:41:
Echt WTF ben je aan het doen?
Iemand heeft 800 euro overgemaakt en nu is jouw paypal account ineens verdwenen. Hoe zou diegene zich nu voelen?

Ik zou direct die producten versturen. En gelijk een mail sturen met T&T code.

Waarom lees ik steeds meer van zulke topics op GoT? Eerst de tegenpartij iets laten betalen en dan pas vragen of het veilig is... 8)7
Zou je a.u.b. het topic goed willen doorlezen? Dit is duidelijk gecommuniceerd met de koper inclusief bevestigingen op papier.

• Accesteam
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-09 10:51
Naja, zoals ik al eerder zei; waarom dit topic? Handtekeningen, Adressen, (confirmeerde?) telefoonnummers. Wat wil je nou nog meer? MOCHT hij z'n Credit Card transacties toch storneren heb jij altijd genoeg bewijs om een zaak (voor PayPal) op te bouwen.

Wat ik bedoelde met dat ik niet wist wat de consequenties waren dat je je PayPal account opgeheven had is als de verkoper zijn transacties storneert. Aan de ene kant zou jij bij zo'n onderzoek volledig gelijk krijgen, je hebt handtekeningen, telefoonnummers etc. Maar zonder een PayPal account kan er denk ik ook geen onderzoek gestart worden. Of PayPal het geld van je rekening kan halen is dan ook weer een ander verhaal, maar denk dat het slimmer was geweest om je rekening bij PayPal niet op te heffen om eventuele problemen goed te kunnen oplossen met PayPal.

• ThinClientQ
  • Nu online
Accesteam schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:12:
Naja, zoals ik al eerder zei; waarom dit topic? Handtekeningen, Adressen, (confirmeerde?) telefoonnummers. Wat wil je nou nog meer? MOCHT hij z'n Credit Card transacties toch storneren heb jij altijd genoeg bewijs om een zaak (voor PayPal) op te bouwen.

Wat ik bedoelde met dat ik niet wist wat de consequenties waren dat je je PayPal account opgeheven had is als de verkoper zijn transacties storneert. Aan de ene kant zou jij bij zo'n onderzoek volledig gelijk krijgen, je hebt handtekeningen, telefoonnummers etc. Maar zonder een PayPal account kan er denk ik ook geen onderzoek gestart worden. Of PayPal het geld van je rekening kan halen is dan ook weer een ander verhaal, maar denk dat het slimmer was geweest om je rekening bij PayPal niet op te heffen om eventuele problemen goed te kunnen oplossen met PayPal.
Ja dat klopt :) Ik heb inderdaad nu voldoende bewijs opgebouwd mocht er iets gebeuren.

Bedankt voor je reactie! Slotje erop
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee