Toon posts:

EXT2 onder Snow Leopard

Pagina: 1
Acties:

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:40
Wat het probleem is... ik wil graag een ext2 partitie mounten op m'n macbook.
Kan ik niet gewoon NTFS nemen? Helaas niet :P
De schijf zit in m'n Popcorn Hour NMT en die lust alleen maar het Linux filesystem.

Wat ik al geprobeerd heb is ext2fsx maar die is helaas erg instabiel. Vaak kernel panics.
Geen goed idee om films over te zetten.
Google vindt ook niet veel drivers en de meeste posts zijn uit 2006/2007 wat ik kan vinden.

Wat ik nu doe is via VMWare Windows 7 opstarten en daar via ext2fsd de partitie mounten.
Nadeel daarvan is dat het meteen 2GB RAM vreet en ook wel met een deftig CPU gebruik gepaard gaat.

Is there a better way?

Edit van de TS:
Via FTP en SMB is 't read-only. Dus dit is ook helaas geen goeie optie.

[Voor 6% gewijzigd door iichel op 27-09-2010 17:16]

/////AMG /////AMG /////AMG /////AMG /////AMG /////AMG

• 33999
  • Registratie: september 2021
  • Niet online
Je kunt niet samba of ftp gebruiken op die popcorn hour?

VM met linux ipv windows 7?

Ik heb zelf ook problemen met ext2fs.

• iichel
Zowel via SMB als via FTP kan ik niet schrijven naar de schijf. Da's wel de bedoeling. :)

Linux heb ik totaal geen ervaring mee, dus da's eerst geen optie.

• Erwinvz1
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 09:03
Pluisje89 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:53:
Wat het probleem is... ik wil graag een ext2 partitie mounten op m'n macbook.
Kan ik niet gewoon NTFS nemen? Helaas niet :P
De schijf zit in m'n Popcorn Hour NMT en die lust alleen maar het Linux filesystem.

Wat ik al geprobeerd heb is ext2fsx maar die is helaas erg instabiel. Vaak kernel panics.
Geen goed idee om films over te zetten.
Google vindt ook niet veel drivers en de meeste posts zijn uit 2006/2007 wat ik kan vinden.

Wat ik nu doe is via VMWare Windows 7 opstarten en daar via ext2fsd de partitie mounten.
Nadeel daarvan is dat het meteen 2GB RAM vreet en ook wel met een deftig CPU gebruik gepaard gaat.

Is there a better way?
Macfuse ->>>> http://code.google.com/p/macfuse/

http://ekettoz.blogspot.c...-ext2ext3-partitions.html

* Heb de ext2 module niet kunnen testen.
Ik heb wel macfuse voor andere doeleinde gebruikt.

[Voor 5% gewijzigd door Erwinvz1 op 27-09-2010 16:45]

• tafkaw
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:58
Pluisje89 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:30:
Zowel via SMB als via FTP kan ik niet schrijven naar de schijf. Da's wel de bedoeling. :)

Linux heb ik totaal geen ervaring mee, dus da's eerst geen optie.
Lijkt me dan dat je je schrijfrechten voor je schijf fatsoenlijk moet instellen. Popcorn Hour is een NMT, een Network Media Tank, gebruik dan ook het netwerk :) Elke keer de disk eruit lepelen om er films op te zetten lijkt me ook geen lekkere workflow...

• iichel
Gr0wLiThE schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:46:
[...]

Lijkt me dan dat je je schrijfrechten voor je schijf fatsoenlijk moet instellen. Popcorn Hour is een NMT, een Network Media Tank, gebruik dan ook het netwerk :) Elke keer de disk eruit lepelen om er films op te zetten lijkt me ook geen lekkere workflow...
Ik weet het.

Ik kan alles lezen, maar ik krijg wel doodleuk 'n error dat ik (bij kopieren) geen leesbevoegdheden heb.
Maar eens verder tweaken...
Erwinvz1 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:43:
[...]

Macfuse ->>>> http://code.google.com/p/macfuse/

http://ekettoz.blogspot.c...-ext2ext3-partitions.html

* Heb de ext2 module niet kunnen testen.
Ik heb wel macfuse voor andere doeleinde gebruikt.
Ik krijg de NTFS-3G driver prima aan de praat. ext2 helaas niet.

[Voor 28% gewijzigd door iichel op 27-09-2010 17:15]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee