• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hallo mede tweakers,

Ik zit met het volgende probleem.
Mijn huidge pc is aan vervanging toe en geeft de laatste dagen veel fouten weer.
De huige configuratie is
E6850 @ 3,0 Ghz
2 x Corsair Value 2 GB 800 Mhz
Asus Pk5 moederbord
3 x WD 500 Gb Hd's

Vanmiddag heb ik al een Samsung Spinpoint F1 aangeschaft ter vervanging van de 3 schijven. Ik had veel ruimte over dus vandaar de verkleining van de totale hoeveelheid GB's.
Alleen ik zit te denken aan een processor upgrade en naar een upgrade naar een Quadcore. Is dat verstandig? Of voldoet de E6850 nog?
Overclokken doe ik aan en ook niet aan de allernieuwste games. Alhoewel er in de huidige setup een 8800 GTX zit.
En welk goed moederbord past bij een upgrade naar een Quad core?
Bij elke webshop heb je zoveel keus tegenwoordig en met al die chipsets zie ik door de bomen het bos niet meer.

• laurenssie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08-2024
775 is een op sterven na dood platform, doe geen moeite in investeringen daarin, ga liever voor 1156 of eventueel een 1366, omdat die laatste ook hexa- en octa-cores ondersteunt.

Althans, dat is mijn mening..

[ Voor 8% gewijzigd door laurenssie op 24-09-2010 22:18 ]

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-02 19:37
het probleem is dat 775 quad cores (die nu nog te koop zijn dan) behoorlijk duur zijn, en je beter in 1156/1366 kunt investeren, heb je voor zeg, 50/100 euro meer een mobo+ processor die waarschijnlijk sneller zijn dan wat je nu hebt ;)

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-02 15:56
Dan kan je beter voor AM3 gaan is goedkoper en 1366 is ook al aan het einde daar komen ook geen nieuwe CPU's meer voor en voor AM3 is het bijna zeker dat je er een 8-core op kan krijgen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor dit soort vragen hebben we de [UG aanschaf] topics. Je kunt de lisjt hier vinden: Best Buy Guide overzichtstopic

Dit topic is gesloten.