Geektool na opnieuw opstarten Macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penskuhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09-2020
Hallo allemaal,

Ik ben sinds gister fanatiek met Geektool. Ik kan hier een aantal dingen mee die ik al heel lang wil, en het gaat allemaal prima. Ik heb echter één probleem. Al mijn shells die ik gemaakt heb worden na opnieuw opstarten niet direct weergegeven op mijn desktop.

Zodra ik mijn macbook opstart word geektool dus niet automatisch op mijn desktop getoond. Als ik naar mijn voorkeurenmenu ga naar geektools en een nieuwe shell maak, komen ze plots weer tevoorschijn.

Ik gebruik overigens de laatste versie, Geektools 3. Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:08

iichel

Gazoooo

Geektools staat als wel ingesteld dat ie automagisch opstart bij inloggen?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zet GeekTool even in je lijst met op te starten programma´s, dat zou het probleem moeten oplossen.

Hou er ook rekening mee dat GeekTool niet zonder fouten is, het kan zijn dat bepaalde shells niet bijgewerkt worden. Destijds had ik een iTunes shell met bijbehorend script om afbeeldingen van albums op mijn buroblad te laten zien, die hing regelmatig net als de klok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penskuhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09-2020
als ik geektool als automatisch opstart progje instel opent het systeemvoorkeuren paneel van geektool bij het opstarten... ook niet helemaal bedoeling.

Ik heb nu maar 3 hele simpele dingen, de tijd, dag en datum.... Dus zoveel zou er niet fout kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet het wel instellen als "niet zichtbaar", in Systeemvoorkeuren -> Accounts -> Opstart... (even geen Mac bij de hand...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
Ik weet dat dit topic al wat maandjes oud is maar ik heb toch een soort gelijke vraag.
Ik krijg het nl ook niet voor elkaar om geektool 3 automatisch te laten opstarten na het inloggen.
Ik moet altijd naar systeemvoorkeuren en dan geektool aanklikken, pas dan komt alles wat ik heb ingesteld in geektool te voorschijn.
En ja ik heb ingesteld dat bij opstarten geektool moet worden opgestart, maar helaas helpt dat niet.
iemand de gouden tip?
Pagina: 1