Toon posts:

Acer Travelmate 4650 + windows 7 drivers

Pagina: 1
Acties:

• Rubinski
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Acer Travelmate 4650. Dankzij mijn opleiding mag ik gratis en legaal programma's en besturingssystemen downloaden van Microsoft (www.ma3d.com). Ik haalde zo Windows 7 32-bit binnen om op mijn laptop te installeren.

Er zijn echter geen drivers beschikbaar op de site van Acer (Notebook --> Travelmate --> Travelmate 4650). De laptop is al enkele jaren oud, en er zijn enkel drivers te vinden voor Windows XP. Ik heb eigenlijk enkel de driver nodig voor mijn draadloos netwerk, want via de kabel gaat dit allemaal. Ook een driver voor mijn grafische kaart zou handig zijn aangezien de resolutie nu staat op 1280 * 1024 in plaats van 1400 * 900.

Ik zocht even op Google en kwam dit tegen, maar ik weet niet als dit te vertrouwen is...

Is het mogelijk om de drivers ergens anders te zoeken?

Bedankt!

Software is like sex, it's better when it's free

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Ik zou op de sites van de fabrikanten van de hardware kijken. Wat voor videokaart en wlan kaart heb je er in zitten? Videokaartdrivers kan je vrijwel zeker vinden op de site van nvidia of ati. Als je een beetje normaal merk wlan kaart heb zul je die ook wel kunnen vinden.

De drivers van je chipset is wellicht een groter probleem overigens. Waarom zeg je trouwens dat je alleen de wlan en de videokaart nodig hebt? Geluidskaart bijvoorbeeld kan ook handig zijn om te installeren ;)

[Voor 17% gewijzigd door Rupie op 24-09-2010 19:58]

Desktop | Server | Laptop

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Topicstarter
Rupie schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:57:
Ik zou op de sites van de fabrikanten van de hardware kijken. Wat voor videokaart en wlan kaart heb je er in zitten? Videokaartdrivers kan je vrijwel zeker vinden op de site van nvidia of ati. Als je een beetje normaal merk wlan kaart heb zul je die ook wel kunnen vinden.

De drivers van je chipset is wellicht een groter probleem overigens. Waarom zeg je trouwens dat je alleen de wlan en de videokaart nodig hebt? Geluidskaart bijvoorbeeld kan ook handig zijn om te installeren ;)
De chipset is: Mobile Intel 915GM Express
Er zit sowieso een NVIDEA-kaart in, maar ik zal nog eens goed moeten kijken welke het precies is. Op CNET vond ik enkel dat de grafische kaart volgende was: Intel GMA 900 Dynamic Video Memory Technology 3.0 , maar aangezien er een plakker van NVIDEA op mijn laptop hangt veronderstel ik ook dat dit hij een NVIDEA-kaart bevat.

Wat de netwerkkaart bevat vond ik al volgende info: Intel PRO/Wireless 2200BG, als ik me niet vergis had ik Broadcom-drivers nodig (was in de tijd dat ik XP gebruikte)

Ik kijk morgen nog eens op mijn gemak welke hardware er precies in de laptop zit.

Als ik alle drivers kan vinden zou dit leuk zijn, maar enkel die van de netwerkkaart en mijn beeldscherm heb ik echt absoluut nodig.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Korte check op de site van intel (hier):
Windows 7* drivers are not available for the following older Intel® graphics controllers:

- Mobile Intel® 915GM/GMS, 910GML Express Chipset Family
En dan heb je denk ik al wel een klein probleempje.

Desktop | Server | Laptop

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Topicstarter
Rupie schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:44:
Korte check op de site van intel (hier):

[...]

En dan heb je denk ik al wel een klein probleempje.
Onderstaand fragement haal ik ook van intel's website.
The Microsoft Windows 7* operating system (OS) supports two different graphics driver models: the Windows* Display Driver Model (WDDM 1.0 & 1.1) and the older Windows* XP Driver Model (XPDM). WDDM drivers provide the 3D graphical user interface experience to users. XPDM drivers provide an interface that visually resembles the Windows XP user interface and do not support Windows 7 OS premium features such as the Microsoft Aero* user interface.
Die aero hoeft voor mij niet echt, ik wil enkel mijn resolutie goed kunnen zetten...

[Voor 49% gewijzigd door Rubinski op 25-09-2010 11:45]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee