Bios update HP G62-b09ED Notebook PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmb92
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07-2011
hallo,

ik heb vandaag een nieuwe laptop aangeschaft. de HP G62-b09ED Notebook PC.

hier zit dus een I5 2,53 ghz in. Maar via CPUz draaid hij maar 1,3 ghz. Nu weet ik Als ik het bios update draaid dat hij ook de snelheid van de processor volledig ga benutten(evaring met probook 6450) Alleen mijn vraag is.

Waar kan ik de Bios update vinden? volgens HP is deze notebook niet bekend, Ik kan helemaal niets vinden over deze laptop.

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Is het niet gewoon een windows setting die hem terug schroeft? Vanwege gebruik op accu of puur vanwege energiebesparing?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmb92
Ik ben het aan het zoeken, maar ik kan er echt niets over vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:21

Hoite

Goed verhaal

Als je windows gebruikt:

Zet de laptop in Hoge Prestaties, nu zal hij hem niet meer terugklokken.
Maar dan niet volgende week een topic aanmaken dat je accu nog maar een half uur meegaat. die optie staat standaard niet voor niets op gebalanceerd.

in dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.windows7update.com/images/Microsoft-Windows-7-Power-Options.jpg
Dus klap de additionele opties open.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmb92
Het is gelukt, Dank jullie wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Je kunt ook gewoon in de balanced bij 'change settings' instellen dat zowel de minimale als de maximale processorsnelheid 100% is. Heb je het voordeel dat de processor gewoon zijn volle snelheid pakt maar niet het nadeel dat je heel veel stroom verbruikt. Ik zie alleen niet in waarom je processor niet terug zou mogen schakelen als hij idle is, op het moment dat je laptop de power nodig heeft gaat ie echt wel op volle toeren draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28
Rupie schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:28:
Je kunt ook gewoon in de balanced bij 'change settings' instellen dat zowel de minimale als de maximale processorsnelheid 100% is. Heb je het voordeel dat de processor gewoon zijn volle snelheid pakt maar niet het nadeel dat je heel veel stroom verbruikt.
Wat is dat nou voor onzin...

Her verbruik hangt af van je instellingen en je gebruik. Als jij je CPU op 100% zet ben je net zo veel aan het verbruiken als op high performance... Dat naampje is enkel een naam en klopt bij de standaardinstellingen.

Maar ik zou he,m gewoon op balanced zetten. Als hij power nodig heeft dan gaat hij zelf wel naar 2,5GHz. Sld je het niet nodig hebt verbruikt hij minder energie en blijft de laptop koeler.

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 21:27

• Rupie
GENETX schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:12:
[...]

Wat is dat nou voor onzin...

Her verbruik hangt af van je instellingen en je gebruik. Als jij je CPU op 100% zet ben je net zo veel aan het verbruiken als op high performance... Dat naampje is enkel een naam en klopt bij de standaardinstellingen.

Maar ik zou he,m gewoon op balanced zetten. Als hij power nodig heeft dan gaat hij zelf wel naar 2,5GHz. Sld je het niet nodig hebt verbruikt hij minder energie en blijft de laptop koeler.
Volgens mij is het zo dat er iets meer verschillen zitten tussen die 2 profielen, namelijk ook hoe lang het duurt voor je scherm op zwart gaat of je pc in standby. En de functie van de aan/uit knop, zoeken en indexeren, power management van de PCI poorten en dat soort zaken. Tuurlijk, je CPU zal het meeste verbruik voor zijn rekening nemen, mijn punt was enkel dat wanneer je deze in de standaard instellingen aan zou passen de rest van je settings gelijk zou blijven.

Edit:
wacht, ik zie je punt 8)7 Zoals ik het in mijn vorige post omschreef klopt er inderdaad geen .... van. Ik bedoelde dus te zeggen wat ik zojuist in deze post gezet hebt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Rupie op 25-09-2010 13:18 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28
Rupie schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:16:
[...]

Volgens mij is het zo dat er iets meer verschillen zitten tussen die 2 profielen, namelijk ook hoe lang het duurt voor je scherm op zwart gaat of je pc in standby. En de functie van de aan/uit knop, zoeken en indexeren, power management van de PCI poorten en dat soort zaken.
Ik was ook onvolledig hoor, was te lui :P

Op dit punten heb je wel gelijk, maargoed, als je bezig bent gaat je scherm toch niet op standby en ook andere zaken zoals Indexed search en PCI profielen zijn volgens mij zo goed als gelijk aan High Performance. Het zal dus eigenlijk niets gaan schelen. Enkel ellende omdat je juist het mooi balanced profiel zoals ie hoort kwijt bent :P
Pagina: 1