Pinball - The real thing

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Wie van jullie flippert er nog wel eens?
En dan bedoel ik geen gare softwarematige kast (na Pinball Dreams op de Amiga heb ik geen goede softwarepinball meer gezien, laat staan gespeeld), maar the real thing.
Waar je een gulden ingooit, je drukt op start en je kan je echte skills eens laten zien!
Drie uur flipperen op één of twee guldens, en dan nog drie credits hebben staan... van dat werk.:)*D

Ik heb in de snackbar bij moeders in de buurt van de week weer een van mijn favoriete kasten gespot en gespeeld: The Twilight Zone... Man, wat is dat lekker zeg! Niet lopen kutten met toetsenbord of joystick, maar gewoon het echte werk. (en passant nog ff Grand Champion én Lost in the Zone-Champion geworden, foto's komen nog:))

En wat hadden we verder nog;
Zaxxon (oude kast, nog met alfanumeriek FL-display en een heel spannende dame op de backplate)
Star Trek:TNG (een kast met gigantisch veel targets en missions; heb Grand Champion-titel meerdere malen gehaald en ben in de Q-continuum gekomen)
White Water (themakast over raften enzo, kon je lekker veel scoren)
The Addams Family (ook geweldig veel missions en hele leuke geluidjes uit de film; ben ik ook Grand Champion op geweest)
Cirqus Voltaire (vrij complex met veel lanes, ramps en gangetjes)
Theatre of Magic (een vrij gevarieerde kast met allemaal magie-missions en drie ramps; ook meerdere malen Grand Champion gehaald)
Apollo 13 (heeft 13-bal multiball, is alleen ontzettend moelijke kast om van te winnen)

Bovenstaande kasten zijn me erg bijgebleven, mede dankzij de details en de successen natuurlijk.:)
Wat jullie; ook flipper-freak, of blijven jullie alleen maar Counterstriken...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op Ameland was ik met mijn vrienden afgelopen zomer en nerd als wij zijn, hebben wij ons een hele middag zoetgehouden in de arcadehal. Daar heb ik heel wat afgeflipperd, maar als je nou vraagt wat?

Eeeeeehhhh...
Ik ga liever voor een goede racesim eigenlijk, maar dat tref je niet zo snel in een snackbar natuurlijk :+

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08-2025
He Kaj, ik agree met jou dat Pinball Dreams echt te gek was en de beste ooit... Rede te meer om hem weer te spelen eigenlijk; jij weet vast wel of ie en waar ie voor de pc te krijgen is? Ik Amiga niet meer zo heel erg veel namelijk...

.... Ik weet het ook niet

• Captain Pervert
Hee die heb ik ook op de PC...
Net als zijn opvolger Pinball Fantasies en die daarna: Pinball Illusions.

Dit klopt toch?

Vond ze allemaal gaaf! (5 jaar terug...)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08-2025
Op dinsdag 13 maart 2001 01:33 schreef Captain Pervert het volgende:
Hee die heb ik ook op de PC...
Net als zijn opvolger Pinball Fantasies en die daarna: Pinball Illusions.

Dit klopt toch?

Vond ze allemaal gaaf! (5 jaar terug...)
Ach he ja, Pinball Illusions had ik ook op de Amiga... Ah please he, hoe groot zijn die bestandjes van die Pinball games... Care to share them with me? ;)

.... Ik weet het ook niet

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik zag laast een stuk op TV dat flipperen steeds minder vorkwam..

Wat kost een oude gebruikte flipperkast eigenlijk?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Captain Pervert
Op dinsdag 13 maart 2001 01:51 schreef tazzman het volgende:
Ik zag laast een stuk op TV dat flipperen steeds minder vorkwam..

Wat kost een oude gebruikte flipperkast eigenlijk?
Hangt er vanaf hoe veel je ermee flippert :P

Het ideale spaarvarken: geef de sleutel van het kastje aan de bank ofzo, en zorg dat je er de komende 10 jaar niet bij kan, kun je een mooi zakcentje sparen... En het is nog leuk ook :)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
't is dat ik er geen ruimte voor heb, anders had ik The Twilight Zone en Star Trek:TNG gekocht.:)
Een beetje kast varieert van 500 tot 3000 gulden. Dit is afhankelijk van de staat waarin de kast verkeert, hoeveel ervan gemaakt zijn en wat voor techniek er gebruikt is.
Een kast met AN/FL-displays is goedkoper dan een kast met rollen (antiek) of dot-matrix display (multifunctioneel en zit vaak een betere diagnostic ingebouwd).

Reserveonderdelen zijn vaak ook nog wel te krijgen, hierbij maakt de leeftijd van de kast veel uit.
Een oude kast heeft vaak afwijkende plungers, kickers en flippers; bij nieuwere kasten is dat allemaal standaard, tenzij er erg met de ruimte gewoekerd moest worden.
Ga anders eens bij firma's als Ommer Automaten of Fortuna vragen.

Pinball Dreams is trouwens vast wel op één of andere emu-site te vinden; waar ga ik je niet vertellen, maar met een beetje zoekmachine moet dat wel lukken, denk ik zo.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Kaj een hele goeie PC pinbaal vind ik momenteel "Addiction Pinball" van "Team 17"

en dan met name de Worms kast :D ligt voor 15 piek bij de Free record shop, echt goed is die

veel extra's, goeie loops, erg goede kast

Twilight Zone is idd een van de beter kasten
en Batman, speelde ik ook vaak

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Hmm 1000 - 1500 piek wil ik nog wel neerleggen voor een flipperkast. Zo'n supernieuwe met een dot-matrix display vind ik niets..die met die rollen zijn voor mijn tijd.. dus dan blijft die andere soort over. :)

(Ik heb die matrix displays altijd zo'n onzin gevonden.. tis een flipperkast, geen SEGA geld automaat.)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
'k heb een jaar in zo'n hal gewerkt met allemaal van die krengen, m'n beste baantje ooit, alleen als je net lekker zelf aan het spelen was en een lekkere score had staan, dan kwam er altijd wel zo'n klant die iets te zeiken had :( , ...........
Meneer, ik gooi d'r een gulden in maar nou doet ie niks?!?!?!? |:(

Verwijderd

flipperen is leuk zowel op de PC als for real. Alleen ik onthoud de kasten nooit. Ik speelde wel veel Demolition man en The Terminator, maar dat zijn toevallig namen die mij zijn bij gebleven. Vooral omdat ik de films ook goed vind.

Ik heb op veel verschillende kasten gespeeld. En volgens mij ken ik die Zaxxon kast ook. Het belangrijkste wat ik vind in een kast is dat ik het goed kan volgen. Dus dat je de bal altijd goed kan volgen. Bij sommige kasten zie je gewoon een hele tijd de bal niet en raak je de bal zo snel kwijt :(

De pinball game persoonlijk vind ik Tilt! De kasten zijn lekker goed ontworpen en je kan ze in 2d en 3d spelen wat wel leuk is. Al zijn er tal van andere die wel leuk zijn om te spelen. Het is gewoon zo dat je regelmatig even van kast moet wisselen om het spel dan leuk te houden dus kan je het beste op een kast of 10 spelen voor de PC, maar ja dat is mijn opinie.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
http://www.lysator.liu.se/pinball/
Leuke site met een gigantische hoeveelheid info over alles wat met flipperkasten te maken heeft.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Vanavond weer ff gespeeld.
Op een gegeven moment was ik opnieuw Lost in the Zone-champ en Grand Champ met 1,69 miljard op de teller... en toen sloeg er een bal vast.:'(:'(
Klinkt misschien raar, maar op zo'n moment baal je gigantisch.
En omdat The Twilight Zone geen "intelligentie" heeft wat zoekgeraakte ballen betreft en alleen de kickers en dergelijke test, moest ik de kast uitzetten.;( (sommige kasten doen dan net alsof ze die bal afgeschreven hebben, en laten de speler doorspelen)
Later nog ff revanche gehaald>:):
Afbeeldingslocatie: http://www.kajcom.cistron.nl/Pics/flippers/twilight01.jpg

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Kreeg een mailtje van een flipperkast handelaar... "Starwars" kast uit 1992 in uitstekende staat inclusief "Darth Vader head" is... f2550,-......nog ff doorsparen :)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Nou kies je ook wel ff een kast met een lading techniek hee...
Zelfde geldt voor kasten als ST:TNG en The Flintstones. (ook een koele kast trouwens:))

Verwijderd

WhiteWhater

Die is VET!

Heeft iemand er een foto van?

Verwijderd

Woohoo .. foto gevonden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.lysator.liu.se/pinball/IPD/images/2768/machine.jpg

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Hee Kaj. Als jij nou eens een paar kasten regelt voor de crew meeting. :)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Dat gaat niet passen in de kamer van Jag, dat weet ik nu al.:)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Een ex-collega van mij (Wijnand heet ie) is echt helemaal gek van flipperkasten. Hij heeft er ook meerdere thuis staan.

Dit is geloof ik zn site :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Leuke site; en een heleboel bekende kasten: Demolition Man, Road Show, Junk Yard, Jurassic Park, Twister... *zucht*

Verwijderd

Kent iemand nog Earthquake? Die kast ging schudden als je de earthquake aan kreeg erg grappige kast om te spelen.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Klopt.
Jurassic Park werkte daar ook mee.
Er zit een grote woofer onderin die die trillingen maakt.
Het tilt-detectiesysteem heeft daar geen last van, terwijl het toch lijkt alsof de kast schudt als het laatste oordeel.>:)

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 09:40

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Wat ik hier nog mis is de volgens kenners de meest uitdagende flipperkast qua moeilijkheidsgraad Attack From Mars. Erg vette kast! :)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
* LoekieLeeuw speelt altijd de pinball die in MS Word verstopt zit :P

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Op de Twilightzone kon je toch zelf je muziek uitkiezen?

heb een hele vakantie met kwartjes lopen spelen (de geldautomaat was lurp dus met kwartjes deed ie het ook :) en in de wasruimte hing een guldens-> kwartjes automaat die zweedse kronen (35 cent) omwisselde voor 4 kwartjes >))

een andere favo kast van me is Black Knight 2000 die was niet uitgebreid maar wel errug cewl (met magneten boven de onderste lanes enzo)

[edit]
de kast die ik bedoel is party zone die is ook gaaaaf
Pagina: 1