Toon posts:

ziggo aansluiten -> oude contactdoos etc te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 24417
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
hey mensen,

net het pakje van ziggo kabelinternet binnengekregen met wandcontactdoos, nog een verdeelgeval, modem, onnoemelijk veel boekjes en foldertjes (wat een milieuvervuiling :P) etc etc.

alleen van de vorige bewoner hangt er nog iets soortgelijks aan de muur. wandontactdoos met kabel die naar zo'n verdeelblokje gaat waar tv/modem aansluitingen op zitten. er staat 'essent' op, had dat niet iets met ziggo te maken? ik vroeg me af of ik mijn net ontvangen modem (motoroliea) daar gewoon op kan aansluiten, dat scheelt me weer wat geschroef (liever lui dan moe :Y)) of dat de wereld dan implodeert.

kan het natuurlijk gewoon proberen, maar straks word ik gebanned ofzo nog voordat ik internet heb :P

• super-abje
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 12-10-2010
Ik zou de nieuwe wandcontact doos gaan aansluiten ivm met nieuwe diensten van ziggo....
Daarvoor heb je een goed signaal voor nodig.

gewoon even doen

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Gebanned zal je niet worden. Er zal waarschijnlijk ook niets kapot gaan, denk ik. Het zal gewoon werken of niet.

Maar wat mijn bovenbuurman ook zegt: Ik zou gewoon de nieuwe apparatuur nemen voor het signaal en de diensten.

[Voor 33% gewijzigd door u34186 op 24-09-2010 18:57]

My Filters: /https\:\/\/tweakers.net\/i\/.*\/1280x400\/.*\/i\/[0-9]{10}/$image,domain=tweakers.net

• Zwabber31
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08-07 10:04
Sluit idd het nieuwe spul aan.... Voor hetzelfde geld hebben de voorgangers blikseminslag gehad...
Maak ook het AOP even open (kapje eraf) en kijk of er een tras 1000B met groene ring erin zit. Indien een Tras 10 met zwarte ring, echt even vervangen....

En dan kun je ook meteen de nieuwe opsteeksplitter gebruiken... is wel makkelijker...

En dit komt van een Ziggo Service+ monteur... Net lekker weekend.... :)

• sewer
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:34
Ik heb hem gewoon op de huidige contactdoos geprikt, en heb geen probleem met beeld en/of internet. Ook de ber-waardes in mijn ontvanger, en de snr-waardes in mijn ubee-modem zijn perfect. Dus het kan wel :P

[Voor 4% gewijzigd door sewer op 24-09-2010 19:02]

• Anoniem: 24417
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
okay bedankt mensen, dat is duidelijk :)

• Zwabber31
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08-07 10:04
Reactie op sewer:

Dan heb jij een mooi backup setje indien nodig... :)

En anders dan komt er ooit wel een afspraak bij Service+ van Ziggo.... kom ik je alsnog de boel fixen....
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee