• saveljos
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:27
ik ben nu 2 dagen in bezit van de cx 400 ii en ik denk dat ze nep zijn.
nu komt er vast een mod die zegt dat je zelf info moet zoeken op google enzo, en dat heb ik ook gedaan.
kon niet veel vinden, er is ook geen uptodate versie van how to spot a fake one.
mijn redenen waarom ik denk dat ze nep zijn is:
het zakje voelt goedkoop aan.
het is een y kabel terwijl de ene iets langer is de andere.
de bas erg goed hoort terwijl er staat "natural sound".
en op de label die op het zakje zit de letters niet 100% erop staan.
ik heb hem bij conrad besteld en koste 55 euro.
weet iemand die toevallig ook een cx 400 ii heeft, of hij de zelfde dingen heeft?
alvast bedankt.

• ErgoStijn
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 08:56
saveljos schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:41:
ik ben nu 2 dagen in bezit van de cx 400 ii en ik denk dat ze nep zijn.
nu komt er vast een mod die zegt dat je zelf info moet zoeken op google enzo, en dat heb ik ook gedaan.
kon niet veel vinden, er is ook geen uptodate versie van how to spot a fake one.
mijn redenen waarom ik denk dat ze nep zijn is:
het zakje voelt goedkoop aan.
het is een y kabel terwijl de ene iets langer is de andere.
de bas erg goed hoort terwijl er staat "natural sound".
en op de label die op het zakje zit de letters niet 100% erop staan.
ik heb hem bij conrad besteld en koste 55 euro.
weet iemand die toevallig ook een cx 400 ii heeft, of hij de zelfde dingen heeft?
alvast bedankt.
voor zover ik weet, verkoopt conrad geen fake spullen (bij conrad nog nooit gehoord) en de Y kabel, dat ene langer is dan de andere hoor je wel vaker, heb ik ook wl eens gehad. is kwestie van design, en hoe ze denken dat het het beste zit. Heb je verder niks fout ingesteld in je mp3/pc waardoor de bass erg goed naar voren komt?

• saveljos
stijnovinchi schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:47:
[...]

voor zover ik weet, verkoopt conrad geen fake spullen (bij conrad nog nooit gehoord) en de Y kabel, dat ene langer is dan de andere hoor je wel vaker, heb ik ook wl eens gehad. is kwestie van design, en hoe ze denken dat het het beste zit. Heb je verder niks fout ingesteld in je mp3/pc waardoor de bass erg goed naar voren komt?
nop ik heb zelf een ipod shuffle en die heeft geen instelmogelijk heden.
ook op de pc heb ik niets verandert.wat ook opviel was dat de reviews over de cx 400 ii minder goed waren dan die hier op tweakers (de reviews op de conrad site)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 03:44

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Conrad verkoopt geen namaak spullen, dan hebben ze het binnen de kortste keren aan de stok met Sennheiser.

En het zou natuurlijk goed kunnen dat je oordopjes nog wat moeten 'inspelen'

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Anoniem: 42901

Ik heb een CX400 (niet de "ii" variant; gekocht bij Dixons) en de kabel naar het ene oortje is inderdaad wat korter dan de andere: ongeveer 0.5-1.0cm.
Kort nadat ik het kocht kwam zelfs het logo op 1 van de oortjes er af.
Qua geluidskwaliteit vind ik het tegenvallen, alhoewel ik geen last heb van teveel bas
edit:
integendeel, ik vind dat er te weinig bas is
. Ook zitten ze niet zo goed in m'n oren.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 24-09-2010 17:56]

• saveljos
het zou toch ook gewoon een fout van conrad kunnen zijn? er werden immers ook honderden papieren processors verkocht door amazon geloof ik.

Anoniem: 42901

saveljos schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:52:
het zou toch ook gewoon een fout van conrad kunnen zijn? er werden immers ook honderden papieren processors verkocht door amazon geloof ik.
Volgens mij heb je gewoon (relatief) veel geld neergelegd voor relatief slechte earphones. (ik heb m'n CX400 ruim een half jaar terug gekocht voor zo'n 30-35 euro iirc ... en achteraf gezien vind ik dat nog teveel geld tov de kwaliteit die wordt geleverd)

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 24-09-2010 17:54]

• saveljos
wat ik dan wel niet snap is dat er dan zo veel positieven reviews zijn.

• Conrad Benelux
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-07 14:54

Conrad Benelux

Bedrijfsaccount Conrad
@saveljos: Als in onze webshop een product onder de naam Sennheiser verkocht wordt dan is het ook een echt Sennheiser product. Wij verkopen geen namaak. Jammer dat je niet geheel tevreden bent over de CX400-II. Indien dit veroorzaakt wordt door een technisch defect, kun je het product natuurlijk altijd retourneren (zie ook: https://conrad.helptu.nl/)

Verder hangt de kwaliteit van het geluid bij headsets/oordopjes ook af van het apparaat dat je er aan hangt. Als je kijkt op http://reviews.conrad.nl/...iews.htm?reviewID=5925217 zie je dat een klant met de Sansa Clip Plus en deze Sennheiser erg tevreden is over de sound en juist weinig bas hoort. Ook wordt er door een andere klant een opmerking gemaakt over het even laten inspelen van deze headset.

• saveljos
okey bedankt iedereen..
nu ik hem een paar dagen heb inlaten spelen is de bas al wat minder geworden. ook zie ik dat je het 200 uur moet laten inspelen dus dat zal wel het probleem zijn geweest...
denk wel dat er nu een slotje op kan.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee