Toon posts:

Mountpoint creeeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn MacBook vertoont sinds een paar dagen kuren. Hij blijft hangen op het grijze opstartscherm en het "zandlopertje" blijft ronddraaien. Hij boot dus geen OS meer. Ik heb de opstartdvd van Leopard erin gedaan en wat testjes gedaan. Elke keer krijg ik teruggekoppeld dat er een "invalid node structure" probleem is. Hiervoor heb ik meerdere oplossingen gevonden die helaas niet werken, bijvoorbeeld fsck via de terminal. Ook de Disk Utillity kan geen repair uitvoeren helaas. Inmiddels heb ik besloten een schone instal te doen (tenzij jullie de oplossing hebben voor dit probleem).

Nu heb ik stomgenoeg geen backup ( |:( dom), dus ik probeer mijn HDD de splitsen in 2 partities waardoor ik een schone instal kan doen op partitie 2, de files van partitie 1 kan kopieren en vervolgens partitie 1 wissen. Dit kan via terminal met diskutil resizeVolume. Nu krijg ik hierbij echter de error "Resizing encountered error A disk with a mount point is required (-9966) on disk disk0s2 Macintosh HD". Ik zie inderdaad via info dat ik geen mount point heb. Dit heb ik ook gecheckt op een andere MacBook, hier staat alleen "/" bij mount point. Het commando "diskutil mount /dev/disk0s2" geeft aan volume disk0s2 mounted.

VRAAG: Hoe mount ik mijn volume zodat ik kan resizen?

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 19:53
Heb je het ook al geprobeerd met disk utility zelf?
Je zou het ook kunnen proberen met disk utility vanaf de install CD.

Verwijderd

Topicstarter
Ook disk utility wil hem niet mounten. Als ik op het Mount-knopje druk denk 'ie even na, en vervolgens verandert er niks :S. Vandaar dat ik handmatig een mount point wil creeeren. Ik kan er alleen niet achterkomen hoe dat werkt?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het is niet aan te raden om je system volume te resizen als je ervan geboot bent. Wanneer je opstart van je Install DVD en in het Utilities menu kiest voor Disk Utility, kan je daar je harddisk splitsen.

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar als ik het goed begrijp wist 'ie bij het splitsen middels disk utility alle data en gebeurt dat met resizeVolume niet. Daarnaast ben ik niet geboot, want ik benader terminal via de DVD.

Maar mijn hoofdvraag is natuurlijk: Hoe stel ik een mount point in?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 19:26 ]

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 08:21

Hoite

Goed verhaal

Lekker kort.

Pagina: 1