Toon posts:

Lastig om een MP3 speler te kiezen die bij mij past

Pagina: 1
Acties:
  • 913 views

Onderwerpen

• bartus1989
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-09 20:34
Hallo,

Ik was een tijdje geleden op zoek naar een MP3 speler met knoppen. Echte knoppen die ik in kan drukken, zodat ik op de fiets niet de MP3 uit mijn zak moet halen om een volgend lied te doen.

Ik ben toen gegaan voor een Creative Zen Moziac 8 gb. Maar wat een ontzettend flut ding is dit zeg. Het geluid wat eruit komt is vreselijk blikkerig.

Als oordopjes gebruik ik Ultimate Ears Metrofii 220. Daar zal het dus niet aan liggen denk ik.

Nu ben ik dus eigenlijk weer op zoek naar wat nieuws zonder touchscreen voor maximaal 150 euro en met een goede geluidsproductie.

Wat zijn nou eigenlijk de optie's? Ik heb al wel wat rondgekeken en wel wat gezien van o.a Apple, Cowon, Iriver en Sony. Maar wat nou eigenlijk de beste zijn..

Hopend dat jullie nog wat mogelijkheden hebben.

Groetjes,

Bart.

[Voor 8% gewijzigd door bartus1989 op 24-09-2010 16:18]

• vdkleijn
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15:02
Sony is kwa geluidskwaliteit gewoon top, kwa bedieningsgemak Apple. Aangezien je aangeeft dat de geluidskwaliteit belangrijk is zou ik voor Sony gaan. Mooi exemplaar is de Sony NWZ-A844 (140 euro) je krijgt daar ook een goede in-ear koptelefoon met noise-cancelation (oid) bij. Mocht je je eigen oordopjes willen blijven gebruiken kun je denk beter voor de sony nwz-e454 gaan (100 euro)

• bartus1989
En kwa geluid zit dat wel echt een flinke tand hoger van de Moziac?

En, stel ik neem die van 140. Betaal ik alleen 40 euro meer voor de hoofdtelefoon of ook voor de geluidskwaliteit wat het apparaat fabriceert?

[Voor 52% gewijzigd door bartus1989 op 24-09-2010 17:24]

• tdn135
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ik ben zelf altijd erg gecharmeerd van Cowon. Cowon geeft erg goede kwaliteit geluid, is goed te bedienen en heeft een grote community. Ik raad je een Cowon J3 aan. Probleem is wel dat het geen goedkope is, € 230 voor 16GB.

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:19

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ja, bij mij komt eigenlijk alleen de Sansa Clip bij me op. Beste geluid dat je kan krijgen uit een mp3 spelertje en ook nog eens goedkoop, zeer licht en gaat tot 40GB

PSN & XBL: Denkoyugo

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 13:42
Sansa Clip is zeker een enorm goeie speler, maar niet de speler met de beste geluidskwaliteit. Twee, toegegeven wat obscure, spelers zijn op gebied van geluidskwaliteit hem de baas. Beide uit China, de Meizu M6, helaas niet meer te koop behalve voor idiote prijzen op ebay, en de Nationite S:Flo2. Die laatste is wel redelijk makkelijk verkrijgbaar, al moet je 'm wel van ver laten komen via www.mp4nation.net.

De Nationite S:Flo2 is echter geen ideale speler. Gelukkig is-ie met de recentste firmware versies wel stabiel en goed te gebruiken als recht toe recht aan MP3-speler, maar de gebruikervriendelijkheid en bedieningslogica zijn helaas matig (als op die speler ooit rockbox mocht komen te draaien dan hebben we echt de ultieme MP3-speler. Helaas heb ik het veel te druk om mezelf er op te storten, al geef ik toe dat de verleiding groot is). Hij is beschikbaar vanaf 2 tot 16 GB intern geheigen en uitbreidbaar met een microSD-kaart van maximaal 32 GB, dus maximaal 40 GB in totaal. Prijs tussen de 120 en 150 euro.

Zelf heb ik de 8 GB versie met een paar microSD-kaartjes. De geluidskwaliteit is fenomenaal, ik was bereid daar wat gebruiksgemak voor in te leveren. Maar ik kan me goed voorstellen dat velen dat niet zullen doen. Af en toe komt er bij mij, ondanks dat ik de beperkingen ken en accepteer, ook nog wel eens tijdens de bediening een onbetamelijk woord uit. Mijn hoop is gevestigd op nieuwe firmware versies of wie weet een rockbox.

In de tussentijd ''beperk" ik me tot gewoon recht toe recht perfect geripte CD's draaien met flac of highbitrate MP3 of AAC. Skippen of wisselen van tracks beperk ik tot een minimum. Het genieten van de geluidskwaliteit uit die speler is onovertroffen voor een mobiele speler, het enorme gemak waarmee de speler de muziek laat klinken is echt heel bijzonder.

Natuurlijk, een MP3-speler met digitale uitgang en high-end D/A+hoofdtelefoonversterker kunnen dat ook bereiken of mogelijk zelfs nog beter, maar is dat nog draagbaar?

• TheMe
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19-09 14:18
Ik heb een Sansa Clip Plus.
Zit een Oled scherm op maar wel gewoon echte knoppen voor de bediening. Geluid (vooral ook de radio) is goed. 8GB intern en mogelijkhededn mini-sd aan te sluiten.
De standaard meegeleverde dopjes zijn ruk, maar ik heb (goedkopere) phillips gekocht die prima zijn.
Als je een beetje in de buurt van me leeft zou je hem zo eens kunnen testen. (met eigen doppen en muziek)

[Voor 3% gewijzigd door TheMe op 25-09-2010 23:23]

There is no place like 127.0.0.1

• bartus1989
Bedankt voor de informatie heren!

Ik ga vanmiddag eerst even naar de media markt met mijn oordopjes om het e.a te luisteren! Om een MP3 van ver te laten komen zie ik niet zitten. Ik ben erg nieuwschierig naar de Cowon nu.

• feanor_silmaril
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik zou zeggen neem de sansa clip+ en dan een paar goede IE's of een Sen PMX100.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:46

Touchdomex

Meisje!

bartus1989 schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:47:
Bedankt voor de informatie heren!

Ik ga vanmiddag eerst even naar de media markt met mijn oordopjes om het e.a te luisteren! Om een MP3 van ver te laten komen zie ik niet zitten. Ik ben erg nieuwschierig naar de Cowon nu.
Eventjes leuk detail is dat enkele touchscreen Cowon's ook wel hardware knoppen hebben voor vooruit een liedje en achteruit een liedje. Wat betekent dat hij gewoon blind in je zak is te bedienen. Maar voor de rest heeft alles een touchscreen tegenwoordig.

Ik kom zelf van een Cowon D2 naar nu een Sansa Clip en ik moet zeggen beide klinken ze op een PX100 superfijn en gedetailleerd! Alleen wat ik wel mis is dat de Sansa Clip zich niet zo netjes en precies laat afstellen als de Cowon. Nou hebben ze het beide niet nodig maar in sommige situaties mis ik het wel.

Zowel de Sansa Clip+ en de Cowon's hebben voordelen en nadelen. Bijzonder groot voordeel van de Clip is de prijs! Fucking Cheap! Cowon is duur. Wat ik zelf wel jammer vind :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• webbier
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23-09 08:58
Ik heb ook een cowon J3 en kan alleen maar zeggen dat hij zijn prijs zeker waard is!

• bartus1989
Het is een Cowon geworden! De Cowon iaudio 9 om precies te zijn.

Vreselijk veel mogelijkheden om het geluid in te stellen en in combinatie met de UE oortjes een prachtig vol geluid.

De Sansa Clip vond ik vreselijk. Niks voor mij. Met de iaudio 9 is het nog wel even wennen met het touchpad. Maar dat komt vast goed.

Bedankt voor alle tips!

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fijn dat je eruit bent gekomen, maar voor de volgende keer verwachten we wel wat meer eigen initiatief. Ik mis in je topicstart welke modellen je zelf al gevonden hebt, waar je aan zit te denken, en welke specifieke vragen je nog hebt. Omdat dit topic niet voldoet aan Het algemeen beleid, gaat het op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee