• Metalbuster
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09-09 11:07
Hallo,

Ik heb een Asrock ION330 met een logitech z5500 als geluidssysteem. Nu heb ik op de ION Windows XP staan en probeer geluid te krijgen via de optische ingang. Ik heb nu een optische kabel in de S/PDIF uitgang van mijn ION in de optische ingang van de controldock van de Z5500.

Maar ik krijg op geen manier geluid via deze manier. Heb wel gewoon geluid via HDMI maar ik wil graag optisch geluid hebben vanaf mijn ION zodat ook surround etc goed werkt.

Dus mijn vraag is of er een manier is om digitaal geluid te krijgen via XP? Op Windows Vista of 7 kan je gewoon bij geluidsinstellingen digitaal geluid selecteren maar deze optie is er niet op XP. Kan helemaal niks vinden over dit onderwerp op google het gaat allemaal over andere besturingssystemen.

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
[Google=XP spdif audio] levert dus niks nuttigs op?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Metalbuster
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09-09 11:07
Nee, dat gaat altijd over een PC met een andere geluidskaart onder XP. Ik krijg ook in de geluidstest van de driver al helemaal geen geluid te horen via spdif.

Is het anders mogelijk om 5.1 geluid te krijgen via HDMI? Dus mijn ION is nu met HDMI aangesloten op mijn TV en heb die TV dan weer verbonden met de Z5500.

[Voor 71% gewijzigd door Metalbuster op 24-09-2010 18:13]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee