Voor een nieuwe versie van een stads-spel die ik ga ontwikkelen zijn we op zoek naar een nieuwe en betere telefoon. Eerst maar iets over het spel: het is een spel wat door groepen mensen in een echte stad gespeeld kan worden. De telefoon is hier een belangrijk onderdeel. Hierop verschijnen vragen afhankelijk van de positie in de stad (middels GPS), deze vragen kunnen beantwoord worden en hier ontstaat dan een competitie tussen de groepen. De communicatie gaat via een externe server dus een internetverbinding hebben we ook nodig.
Momenteel draait dit spel op een Nokia 5230. De game/applicatie is in J2ME geschreven. Destijds is gekozen om de prijs boven de kwaliteit te zetten. In praktijk leverde dit de volgende problemen op:
- Het GPS ontvangst was niet altijd even goed. (ligt ook een beetje aan sommige hoge gebouwen, meestal ging het prima)
- In het zonlicht is het scherm gewoon niet leesbaar. Hiervoor moet je echt uit de zon gaan staan of het scherm zo ver bedekken dat het weer leesbaar is.
- De accu's zijn te snel leeg (heeft ook te maken met de niet al te beste implementatie van de game)
Er is besloten om geen energie meer te steken in het ontwikkelen van de huidige versie van de game middels J2ME. Er is nu gekozen om een nieuwe versie op een nieuwe telefoon te gaan ontwikkelen. De keuze was: J2ME platform, iOS platform, Android platform en het RIM platform. Na het wegstrepen kwamen we uit bij het Android platform. Dit platform lijkt alles te kunnen wat nodig is voor de game. Nu zijn we op zoek naar een android telefoon met de volgende eisen:
- Uitsluitend Touch screen dus geen
- Relatief goed accuduur
- Minstens zo goede GPS ontvanger als in de Nokia 5230. Het liefst beter.
- Goed leesbaar in de zon. (Uiterst belangrijk!!!)
- GPS ontvanger
- Resolutie minstens 360x640 of iets rond deze resolutie.
- Zo snel mogelijke internetverbinding. Minstens 3G
- Prijs hoeft nu nog niet naar gekeken te worden. Als het maar goed is.
- Simlockvrij (gaan Hi data-abonnementen in die we al hebben)
- Telefoon moet zo aan te schaffen zijn zonder abonnement.
Het probleem is dat ik totaal geen kaas heb gegeten van slimme telefoons laat staan van de kwaliteit in praktijk. De HTC Desire lijkt op een prima telefoon waar wij hem voor gaan gebruiken. Echter weet ik niet hoe dit toestel zich in praktijk zich gedraagt (denk aan de zon/lichtinval) en er zijn vast wel betere toestellen die beter te lezen zijn in de zon. Ik weet niet welke. In totaal zijn er 11 telefoons nodig. In eerste instantie willen we bekijken naar geschikte telefoons en daarna word gekeken of de telefoons het geld waard zijn.
Wie kan mijn helpen met het vinden van geschikte toestellen.
Momenteel draait dit spel op een Nokia 5230. De game/applicatie is in J2ME geschreven. Destijds is gekozen om de prijs boven de kwaliteit te zetten. In praktijk leverde dit de volgende problemen op:
- Het GPS ontvangst was niet altijd even goed. (ligt ook een beetje aan sommige hoge gebouwen, meestal ging het prima)
- In het zonlicht is het scherm gewoon niet leesbaar. Hiervoor moet je echt uit de zon gaan staan of het scherm zo ver bedekken dat het weer leesbaar is.
- De accu's zijn te snel leeg (heeft ook te maken met de niet al te beste implementatie van de game)
Er is besloten om geen energie meer te steken in het ontwikkelen van de huidige versie van de game middels J2ME. Er is nu gekozen om een nieuwe versie op een nieuwe telefoon te gaan ontwikkelen. De keuze was: J2ME platform, iOS platform, Android platform en het RIM platform. Na het wegstrepen kwamen we uit bij het Android platform. Dit platform lijkt alles te kunnen wat nodig is voor de game. Nu zijn we op zoek naar een android telefoon met de volgende eisen:
- Uitsluitend Touch screen dus geen
- Relatief goed accuduur
- Minstens zo goede GPS ontvanger als in de Nokia 5230. Het liefst beter.
- Goed leesbaar in de zon. (Uiterst belangrijk!!!)
- GPS ontvanger
- Resolutie minstens 360x640 of iets rond deze resolutie.
- Zo snel mogelijke internetverbinding. Minstens 3G
- Prijs hoeft nu nog niet naar gekeken te worden. Als het maar goed is.
- Simlockvrij (gaan Hi data-abonnementen in die we al hebben)
- Telefoon moet zo aan te schaffen zijn zonder abonnement.
Het probleem is dat ik totaal geen kaas heb gegeten van slimme telefoons laat staan van de kwaliteit in praktijk. De HTC Desire lijkt op een prima telefoon waar wij hem voor gaan gebruiken. Echter weet ik niet hoe dit toestel zich in praktijk zich gedraagt (denk aan de zon/lichtinval) en er zijn vast wel betere toestellen die beter te lezen zijn in de zon. Ik weet niet welke. In totaal zijn er 11 telefoons nodig. In eerste instantie willen we bekijken naar geschikte telefoons en daarna word gekeken of de telefoons het geld waard zijn.
Wie kan mijn helpen met het vinden van geschikte toestellen.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.