• Twazerty
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10:43

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Voor een nieuwe versie van een stads-spel die ik ga ontwikkelen zijn we op zoek naar een nieuwe en betere telefoon. Eerst maar iets over het spel: het is een spel wat door groepen mensen in een echte stad gespeeld kan worden. De telefoon is hier een belangrijk onderdeel. Hierop verschijnen vragen afhankelijk van de positie in de stad (middels GPS), deze vragen kunnen beantwoord worden en hier ontstaat dan een competitie tussen de groepen. De communicatie gaat via een externe server dus een internetverbinding hebben we ook nodig.

Momenteel draait dit spel op een Nokia 5230. De game/applicatie is in J2ME geschreven. Destijds is gekozen om de prijs boven de kwaliteit te zetten. In praktijk leverde dit de volgende problemen op:
- Het GPS ontvangst was niet altijd even goed. (ligt ook een beetje aan sommige hoge gebouwen, meestal ging het prima)
- In het zonlicht is het scherm gewoon niet leesbaar. Hiervoor moet je echt uit de zon gaan staan of het scherm zo ver bedekken dat het weer leesbaar is.
- De accu's zijn te snel leeg (heeft ook te maken met de niet al te beste implementatie van de game)

Er is besloten om geen energie meer te steken in het ontwikkelen van de huidige versie van de game middels J2ME. Er is nu gekozen om een nieuwe versie op een nieuwe telefoon te gaan ontwikkelen. De keuze was: J2ME platform, iOS platform, Android platform en het RIM platform. Na het wegstrepen kwamen we uit bij het Android platform. Dit platform lijkt alles te kunnen wat nodig is voor de game. Nu zijn we op zoek naar een android telefoon met de volgende eisen:

- Uitsluitend Touch screen dus geen
- Relatief goed accuduur
- Minstens zo goede GPS ontvanger als in de Nokia 5230. Het liefst beter.
- Goed leesbaar in de zon. (Uiterst belangrijk!!!)
- GPS ontvanger
- Resolutie minstens 360x640 of iets rond deze resolutie.
- Zo snel mogelijke internetverbinding. Minstens 3G
- Prijs hoeft nu nog niet naar gekeken te worden. Als het maar goed is.
- Simlockvrij (gaan Hi data-abonnementen in die we al hebben)
- Telefoon moet zo aan te schaffen zijn zonder abonnement.

Het probleem is dat ik totaal geen kaas heb gegeten van slimme telefoons laat staan van de kwaliteit in praktijk. De HTC Desire lijkt op een prima telefoon waar wij hem voor gaan gebruiken. Echter weet ik niet hoe dit toestel zich in praktijk zich gedraagt (denk aan de zon/lichtinval) en er zijn vast wel betere toestellen die beter te lezen zijn in de zon. Ik weet niet welke. In totaal zijn er 11 telefoons nodig. In eerste instantie willen we bekijken naar geschikte telefoons en daarna word gekeken of de telefoons het geld waard zijn.

Wie kan mijn helpen met het vinden van geschikte toestellen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• GSlayer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Heb zelf de Galaxy S van Samsung met het Super AMOLED scherm en dit is goed te lezen in de zon, niet super, maar redelijk tot goed leesbaar.

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

De Desires hebben een AMOLed scherm (alhoewel tegenwoordig niet meer) wat niet lekker leesbaar is in de zon..

Tevens zit je door de resolutie in het vrij prijzige segment van de Android-market..
480x320 resolutie toestellen kosten al veel.. Wil je goedkoop gaan dan heb je gelijk 320x240 pixels..

Je hebt nog de HTC Legend, maar kost maar paar tientjes minder dan de Desires, dus ja ook niet echt top.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• LDVC
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:39

LDVC

Let's get it over with

De meeste zaken die je noemt zijn eigenlijk voor alle Android telefoons gelijk: standaard 3G, GPS, Touch screen, verkrijgbaar simlockvrij en zonder abonnement. Ook accu is redelijk gelijk voor alle android telefoons, als in: snel leeg. Zeker omdat je het over een spel hebt waarbij continu GPS verbinding actief is: GPS verbruikt ontzettend veel energie. Het is dan ook raadzaam om dit bij het ontwerp van je spel in gedachten te houden (denk aan een manier waarop GPS niet continu actief hoeft te zijn).
HTC Legend lijkt me ook een goede keus. Mijd enkel de AMOLED schermen even, verder zijn de meeste telefoons redelijk gelijkwaardig voor de vereiste specs.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• Simon Verhoeven
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Een 2de hands magic 32A (niet de B ) of een hero zal zijn werk ook wel doen.
Dan heb je wel een lagere resolutie, dan dat er wordt gevraagd in de TS... en even 11 2e handsjes oppikken?
Enige cheapass Androider die ik vind met echt goede specs is de: Orange San Francisco die er nog niet is...

[Voor 41% gewijzigd door CLB op 24-09-2010 16:47]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:44
De SGS heeft danwel het scherm wat het beste leesbaar is van alle android alternatieven, maar wordt voorlopig nog geplaagd door veel GPS problemen. Het lijkt er dus sterk op dat totdat daar een fatsoenlijke out of the box fix voor is er geen enkel android alternatief is dat zowel een goed leesbaar scherm in de zon als een goede GPS heeft.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Imak
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14-04 17:46

Imak

Opt-out?

Ik snap niet zo goed dat je een lange accuduur wil hebben en dan op Android uitkomt. Ik ben helemaal gek van Android, begrijp het niet verkeerd. Maar weet inmiddels wel dat Android telefoons niet uitblinken op het accuduur vlak.

En ik weet niet waarom je eerst een OS gekozen hebt dus kan daar ook geen zinnige kritiek op geven. Maar als je de hardware belangrijk vind. Waarom kies je dan eerst een OS en dan pas een telefoon. Is het dan niet beter om een selectie beste telefoons te maken. En dan aan de hand van het OS en de specs van de telefoon een keuze te maken?

[Voor 42% gewijzigd door Imak op 24-09-2010 17:50]

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:14
Het is al een paar keer gezegd, en ik zeg het dan ook nog maar een keer.

Hoe lang duurt dat spel?
Je grootste probleem/uitdaging wordt absoluut je accu. GPS aan EN internet?

2 a 3 uurtjes en de Desire houdt het voor gezien.

Edit:
Als je daarbij ook nog je scherm veel aan hebt staan is het al sneller bekeken.

[Voor 16% gewijzigd door rinkel op 24-09-2010 20:23]

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden :)

De reden van android is simpel:
J2ME telefoons vallen af (oa de nokia's)
Apple valt af omdat die echt te duur zijn en daarbij nog een mac computer moet worden aangeschaft.
RIM/Blackbarry valt af omdat die voor zover ik weet geen touch screens hebben
Daarnaast is het wel handig als ik ontwikkelkennis heb in een bepaalde taal. Op dit moment zijn dat de hogere programmeer talen (Java, C#) C++ achtigen is geen optie. Op school hebben we nu een vak waarmee we met android spelen. En daarbij is het Java based. Ofwel zo'n beetje alle pijlen wijzen naar Android.

kwa resolutie is 480x320 ook nog wel mogelijk. 320x240 word echt te klein. Alle graphics ed zijn al klaar en we willen met niet al te veel werk de user interface overnemen op een android. Dus de game moet nog steeds herkenbaar zijn. Ook moet er de nodige tekst op kunnen. Of 480x320 echt goed is moet verder onderzoek uitwijzen.

2e hands is geen optie. Het moet wel nieuw zijn. (oa garantie)

Nu een stukje over het GPS/Internet gebruik. De praktijk heeft uitgewezen dat een nieuwe GPS positie iedere 5 seconde plaats moet vinden om het spel lekker te kunnen spelen. Dus iedere 5 seconden krijgt de software een update dat de huidige locatie is gewijzigd. Het internet gebruik is wel continue, maar het aantal bytes is minimaal. Per GPS update is dit luttele bytes. De game opstarten is enkele 100'den bytes. Aan het einde van een game is er hoogstens 1 a 2 MB data verbruikt. De efficiëntie van de hoeveelheid netwerkverkeer is al erg minimaal en kan niet minder.

1 game spelen duur ongeveer 2 uur. Hierbij staat vrijwel nooit het scherm continue aan (de nokia valt uit na 30 seconden), GPS is continue actief en een internetverbinding ook. De nokia stuurt continue nieuwe gps locaties maar deze worden maar eens per 5 seconde doorgegeven aan de rest van de software. Met de huidige nokia is de accu bijna leeg na 1x het spel gespeeld te hebben (2 uur).

Nu zijn mij nog een vraag te binnen geschoten:
- Is het scherm zo in te stellen dat deze pas na 1 a 2 minuten uitvalt (en niet al na 30 seconden)?

Nog enkele aanvullingen:
Als een andere accu het langer uithoud dan de standaard accu dan worden deze gewoon aangeschaft. Het is niet erg dat daarmee de telefoon dikker wordt.
Het gebruik van buggy hardware willen we niet hebben. De GPS en internetverbinding moeten het gewoon goed doen.

Dat AMOLED kunnen we dan idd maar beter vermijden.

• siknu
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 03-08 14:09
Als ik dat zo lees zou mij idee zijn de Samsung Wave S8500. Besturingssysteem is Bada en geen andriod maar doordat het hun eerste Bada toestel is bieden ze deze relatief goedkoop aan terwijl de nieuwste technieken in het toestel zijn verwerkt. Daarbij is de Superamoled die ze gebruiken goed leesbaar is de zon. Het is wel een smartphone dus na een dag intensief gebruik zal het wel opgeladen moeten worden.

• FurY_84
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23-07 13:40
Volgens mij kun je prima met de high end Android toestellen aan de slag gaan. Samsung Galaxy S, HTC Desire (wellicht de Desire HD, maar goed die is er pas volgende maand en daar van weten we nog niet hoe die is qua GPS etc), waarbij HTC misschien iets soepeler loopt out of the box. De Samsung Galaxy is daarin wat minder (als ik het forum mag geloven ;))

Ik denk dat het sowieso handig is om een extra batterij aan te schaffen bij elke phone. Je kunt dan met 1 spelen en 1 extra nog een spel spelen. (voor ons idee, hoeveel games per dag? en is dat achter elkaar?)

Over de schermen, het blijft lastig lezen in de zon. Maar dat is met elk toestel wel. De een wat minder dan de ander, maar lastig blijft het volgens mij.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Het Bada besturingssysteem is geen optie aangezien er een bepaald protocol gebruikt moet worden. De game bestaat uit meer als alleen een telefoon. Naast de telefoon is er ook het Central Nerve system ofwel het CMS. En er draait een "server" in de google app engine. Het mooie is dat we de telefoons kunnen vervangen zonder dat daarvoor de andere 2 systemen op aangepast moeten worden. Er is wel een maar: het Hessian protocol moet bruikbaar zijn. Voor Android zijn hier al implementaties voor.

Met de huidige telefoons is er ook een extra set accu's gekocht. In principe word er maar 1 game op 1 dag gespeeld. Met uitzondering 2 games.

Het lastig kunnen lezen van het scherm is nog altijd beter als helemaal niks kunnen lezen ;) de zichtbaarheid van het scherm in de zon is uiterst belangrijk. Tijdens het spel wil je zo min mogelijk gehinderd worden door techniek die faalt of niet goed te gebruiken is omdat het niet te lezen is.

Dan zeg ik nog steeds de HTC Legend..

• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:30:
Dan zeg ik nog steeds de HTC Legend..
Waarom niet de HTC Wildfire? Die kost los maar 200 euro (Legend: 375.-).

Btw: waarom de GPS continu nodig, is locatiebepaling via de telefoonmasten niet goed genoeg?

[Voor 27% gewijzigd door bobwarley op 25-09-2010 10:43]

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• Rubu
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
bobwarley schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:40:
[...]

Waarom niet de HTC Wildfire? Die kost los maar 200 euro (Legend: 375.-).

Btw: waarom de GPS continu nodig, is locatiebepaling via de telefoonmasten niet goed genoeg?
HTC Wildfire heeft 320x240 pixels, vond ie te laag

Ik denk dat het sowieso slim is om iets dergelijks te ontwikkelen voor zowel HVGA (320x480) en WVGA (480x800).
Dat zijn toch de 2 resoluties die je op dit moment het meest ziet, en aan de rest van de 'systeemeisen' voldoen de meeste android toestellen sowieso wel.
of is het echt de bedoeling dat het maar op één toestel gaat draaien?

[Voor 32% gewijzigd door Rubu op 25-09-2010 11:09]

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-03-2018
Twazerty schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:32:
Bedankt voor de antwoorden :)

Nu zijn mij nog een vraag te binnen geschoten:
- Is het scherm zo in te stellen dat deze pas na 1 a 2 minuten uitvalt (en niet al na 30 seconden)?
Dit kan je in de applicatie zelf bepalen. Daar zijn API's voor. De android besturings systeem overrulled dit dus niet. Je kan het scherm aan laten staan zolang je zelf wil. En ook brightness bepalen en weet ik het... Automatische op pauze zetten als je wordt gebeld.. De toepassingen zijn eindeloos.

Lees gewoon ff al die API's door op http://developer.android.com/index.html

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ok, dat is mooi dat het een en ander via de API te regelen valt.

GPS is nodig omdat naast de telefoon een plattegrond mee word gegeven waar de locaties op staan. Een groep moet dus naar zo'n locatie lopen voordat er een vraag beantwoord kan worden. Dus locatiebepaling moet echt via GPS verlopen.

320x240 zou nog een optie kunnen zijn. Indien de Wildfire een erg goed scherm heeft die goed zichtbaar is in de zon en een goede GPS ontvanger heeft dan kan daar nog naar gekeken worden. Hiervoor moet erg gekeken worden naar het grafisch design van de game. Ook de beleving is natuurlijk anders met een wat 'vierkanter' scherm in plaats van een langwerpig scherm.

De applicatie gaat draaien op 10 telefoons. De 11e telefoon komt misschien te vervallen aangezien deze 11e telefoon niet door de klanten wordt gebruikt. De 11e telefoon daar kan nog steeds een Nokia telefoon voor worden gebruikt.

Indien de Wildfire aan alle eisen voldoet en het grafisch design ook gaat passen scheelt dat natuurlijk wel aanzienlijk in de kosten. Ik beslis niet over de prijs in ieder geval.

Dus heeft de Wildfire net als de Legend een goed scherm? Toestellen die nog niet verkrijgbaar zijn is ook geen probleem aangezien de telefoons nog niet direct nodig zijn, maarja daar valt meestal nog niet zoveel over te zeggen.

• wph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01-05 15:02
Qua batterijduur zou je bv bij de Desire een extended battery kunnen aanschaffen. Zichtbaarheid is idd een wat lastiger punt. Persoonlijk vind ik mn (Desire Amoled) scherm op volle helderheid in de zon best goed te lezen. Nadeel van een LCD scherm is weer de kijkhoek, die beduidend minder is en wat dus ook wel eens lastig zou kunnen worden als je met een aantal mensen tegelijk op een scherm wilt kijken. Waar je natuurlijk ook (vooral bij Amoled) rekening mee kan houden is in welke kleur je je app programmeert, dit zou qua batterijgebruik aanmerkelijk kunnen schelen.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Over het algemeen is het een zwarte/donkergrijze achtergrond met witte letters en verder kleurrijke plaatjes. Dus als de Desire te lezen is de zon is dan de Legend of Wildfire nog beter zichtbaar?

• I-Heine-I
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22-08 21:15
De Samsung Galaxy Apollo i5800 een optie? Ik zou niet veel gaan betalen voor het design van de legend, de Desire en SGS lijken mij te overpowered. Deze galaxy Apollo heeft ook een acceptabele resolutie (240x400) en is zo 150 euro goedkoper dan de legend.

Om nog even terug te komen op het punt van geen knoppen, uitsluitend touchscreen, telt die nog mee?

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
100% touchscreen is niet mogelijk omdat er meestal toch wel minimaal 1 fysieke knop op zit. Het is niet de bedoeling dat er een keyboard of cijfers opzitten. Hoe minder knoppen hoe beter. Deze worden niet gebruikt en mensen kunnen er op drukken. Allemaal niet de bedoeling. Het gehele spel verloopt via het touchscreen. Er worden alleen zaken aangeklikt en er word nergens iets ingetypt.

240px breed wordt erg smal maar dat is het overwegen waard, maar dit is dan wel een achteruitgang in vergelijking met de huidige Nokia.

• SambalBij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:20

SambalBij

We're all MAD here

De genoemde Android toestellen hebben onder het scherm ook een paar knoppen; ondermeer een home knop die de app afsluit/suspend en naar het home-scherm terug gaat. Je zou dus eens uit moeten zoeken of die knoppen uitgeschakeld kunnen worden binnen je app.

In het verleden een paar keer The Target gespeeld, en dat gebruikte Nokia 6110 Navigator toestellen. Daarbij hadden ze ook de mogelijkheden om uit de app terug naar de telefoon te gaan weten uit te schakelen.
(Was uiteraard geen J2ME app maar een native Symbian/S60 applicatie)

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• Peetz0r
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-09 04:41
Ik denk dat de resolutie van de Wildfire nog best meevalt.
Je kan het scherm van denk ik alle telefoons prima lezen als je met de zon in de rug staat, zodat de telefoon in je eigen schaduw zit. GPS van de wildfire is naukeurig, en kan ruimschoots 5x per seconden z'n werk doen.

Als je wilt testen hoe je interface eruit ziet op de Wildfire kan ik 'm wel voor je proberen, en screenshots maken.

De Wildfire heeft touch-knopjes ipv fysieke knoppen. Ik denk dat je die vrij makkelijk kan afplakken.
De enige knoppen zijn dan de volume knop en de aan/uit/lock/unlock knop, en die ga je wel nodig hebben ;)

Edit: als je een dummy launcher maakt, die automatisch jouw game app start, en de home knop negeert, hoef je die niet af te plakken.
De menu, terug, zoek en volume knoppen kan je vanuit je eigen app mee doen wat je wilt.

[Voor 16% gewijzigd door Peetz0r op 26-09-2010 10:20]

• The_Double
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-03 21:34
Ik denk dat je het beste een magic ofzo kan nemen, de nieuwe telefoons hebben tegenwoordig allemaal AMOLED wat slecht leesbaar is in de zon, of een lagere resolutie. En de wat oudere telefoontjes zijn nog goedkoper ook. Ik zou in ieder geval niet zo'n apollo nemen, de eerste generatie telefoontjes hebben vaak nog betere spec's en een lagere prijs.

Of misschien een acer liquid, groot scherm, snelle proc, full touch, en een lage prijs.

[Voor 33% gewijzigd door The_Double op 26-09-2010 17:27]

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Je kan een SE Xperia X10 overwegen, die heeft een iets grotere accu dan de desire (1500 ma vs 1400 voor de Desire), en heeft een gewoon TFT scherm. De nieuwere Desire's worden geleverd met een super-lcd scherm, die beter afleesbaar is in de zon. Bij beide telefoon's zit je met de accuduur: na 3.5 uur navigeren via Google Maps is de X10 wel leeg.

• -db-
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:58

-db-

Hoi

De x10 met deze zou voor een behoorlijke accuduur moeten zorgen.
Voordeel van de X10 is idd het TFT scherm dat goed in de zon te lezen is (kijkhoek helaas wel minder), en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat GPS ontvangst van de X10 ook zeer goed is.

Daarnaast, als je een android root kun je voor jou niet noodzakelijke software verwijderen en zelfs underclocken, dat helpt ook behoorlijk voor de accuduur.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toch even out of the box denken en reageren hierzo :)

Als dit voor een spel is oop je sowieso tegen het feit aan dat de zaak redelijk bestending moet zijn tegen mensen die er ruig mee omspringen :) Die Nokia zal daar best tegen kunnen gok ik zo (ken het model verder niet), maar loopt nu op zijn eide. Een vervanger gezocht dus. Logisch.

So far so good, maar wat je nu doet wil je volgens mij niet om de paar jaar willen hoeven doen. Is het dan geen idee om de zaak te splitsen? Een (java) app die op alle gewenste telefonplatforms gedraaid kan worden, en de mensen een losse GPS ontvanger meegeven waarbij ze op coordinaat moeten lopen? Dan zorg je dat GPS en telefoon met BT verbonden zijn, en je bent er. Weet je zeker dat je GPS ontvangst goed is, plus je wordt een heel stuk flexibeler in je keuzes, en bent ook voor de toekomst klaar (want ook dan flexibel). Je zou dan zelfs naar PDA's kunnen kijken ipv telefoons; er hoeft (voor zover ik iig lees) niet mee gebeld te worden. True, je hebt 2 ipv 1 apparaat en dus wellicht iets meer onderhoud, maar da's volgens mij het enige nadeel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• theMob
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 29-08 20:44
Toch ook maar even reageren dan...

De accuduur is op zich makkelijk op te lossen met een los USB powerpack van een paar tientjes, hiermee kan je de telefoon bijladen, afhankelijk van merk en type twee of drie keer per lading.

Afleesbaarheid in zonlicht is altijd een probleem.

Zelf heb ik alleen ervaring met de Vodaphone 845 Nova van €99. Die is qua specs vergelijkbaar met de wildfire. Het is wel een prepaid telefoontje voor Vodaphone sim kaartjes maar je kan hem unlocken voor €50. Wat ik met grote stelligheid durf te beweren na een paar tests is dat de GPS module van dat telefoontje uitstekend is, beter dan mijn Garmin GPS van €400. Met het scherm uit en de GPS en G2 aan stond de batterij na drie uur op 50%, dus dat valt mee. Met het scherm op vol en G3 aan zal dat natuurlijk een stuk minder zijn maar dat heb ik verder niet geprobeerd.

• Peetz0r
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-09 04:41
De accu van de HTC Wildfire met GPS aan haalt makkelijk twee uur.
Bereik en naukeurigheid zit wel goed denk ik: http://maps.burningsilico...melinux.net%2Ffietsen.kml
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee