Toon posts:

[iPhone 3GS] Reboot tijdens telefoongesprek

Pagina: 1
Acties:

• Darkstar
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07-11-2019
Geen idee of hier ooit een topic voor werd aangemaakt, in de search vond ik in ieder geval niets relevants.

Sinds de update van mijn 3GS naar iOS4 (nu alweer enkele maanden geleden) doet er zich regelmatig een erg vervelend probleem voor nl. dat mijn iPhone reboot tijdens een telefoongesprek.
Meestal gebeurd dit tussen de 3 en de 10 minuten, maar het is in ieder geval niet makkelijk te reproduceren. Soms gebeurd het ook helemaal niet. Waar ik wel zeker van ben is dat het enkel gebeurd als ik de telefoon op de 'normale manier' gebruik (in de hand, tegen het oor dus). Bij gebruik van een bluetooth headset/carkit of de meegeleverde oortjes doet het probleem zich - bij mij althans - niet voor.

Nu ben ik niet de enige die dit probleem heeft. In een topic op het Apple Discussions forum staan ondertussen meer dan 100 pagina's gevuld met users die hetzelfde probleem melden. Uiteraard zijn er ook heel wat mogelijke oplossingen die de revue passeren, maar tot nu toe lijkt geen enkele geboden oplossing ook voor iedereen definitief te werken.

Zelf heb ik ook al een aantal zaken geprobeerd:
- Zo weinig mogelijk (meestal geen) apps open laten in multitasking
- Netwerkinstellingen resetten
- Restore telefoon (via backup)

Het restoren 'as a new phone' moet ik nog proberen, maar verschillende gebruikers melden dat dit ook niets oplost.

Vreemd genoeg lijkt het probleem vooral in Europa voor te komen. Verschillende mogelijke oorzaken werden al genoemd zoals bv. een issue met de proximity sensor, een te hoge batterijtemperatuur, enkel in gebieden met lage ontvangst, etc. Tot nu toe is het echter onduidelijk waaraan het exact zou kunnen liggen.

Van Apple uit kwam er nog geen enkele reactie, zelfs niet om het probleem te bevestigen. In landen waar officiële Apple Stores zijn (niet in België dus) wordt in sommige gevallen het toestel blijkbaar geruild maar is het probleem daarmee nog niet gegarandeerd opgelost.
Verhalen van gebruikers in landen waar een provider zorgt voor de verkoop van de iPhones is het probleem lastiger, aangezien je telkens je iPhone voor minstens enkele weken kwijt bent.

Zijn er hier op GoT nog mensen die hetzelfde probleem ervaren? En zo ja, wat heb je reeds geprobeerd om dit probleem op te lossen? Werd het probleem daarmee ook effectief opgelost?

[Voor 0% gewijzigd door Darkstar op 24-09-2010 15:54. Reden: Spelling]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• ThinClientQ
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:21
Mijn vader heeft exact hetzelfde probleem.

Alles geprobeerd, hard reset alles opnieuw ingesteld etcetera.

Nu 3 weken geleden opgestuurd naar ThePhoneShop waar de telefoon is gekocht, als het goed is binnenkort een vervanging.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Al naar 4.1 geupdate?

Oh 3GS, mijn idee zou alleen slaan op een 3G.

[Voor 53% gewijzigd door CyBeR op 24-09-2010 15:55]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Darkstar
Ja, 4.1 bracht ook geen oplossing. Probleem heeft zich trouwens voorgedaan met 4.0.0, 4.0.1, 4.0.2 en 4.1.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• TheoQ
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
wij hebben 3 iphones 3GS en hebben de zelfde ervaring met alle telefoons.
Alle 3 zijn ook opgestuurd voor reparatie, maar verwacht hier niet veel van omdat toch het vermoeden is dat het een software probleem is.

Voor meer info:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2471090&start=0&tstart=0
http://www.iphoneclub.nl/forum/f28/iphone/f31/problemen/62611-tijdens-bellen-ios4-crash-complete-reset.html

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:51
Hier precies hetzelfde probleem, werd opgelost door niet te upgraden, maar een kale install te doen en dus ook geen restore uit te voeren.

[Voor 15% gewijzigd door StevenK op 24-09-2010 16:32]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Darkstar
Wat bedoel je met 'niet te upgraden'? Niet naar iOS 4? Kan je de exacte stappen eens beschrijven die je gevolgd hebt?

[Voor 7% gewijzigd door Darkstar op 24-09-2010 17:30]

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:51
Darkstar schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:29:
Wat bedoel je met 'niet te upgraden'? Niet naar iOS 4? Kan je de exacte stappen eens beschrijven die je gevolgd hebt?
Eh, volgens mij heb ik eerst een Factory reset gedaan en daarna een iOS update gedaan en dus niet een restore gedaan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Darkstar
Gisterenavond heb ik dat ook nog gedaan: Factory reset (restore as a new phone dus). Wel balen dat je SMSjes en alle app-data kwijt bent. Maar goed, als dat het probleem oplost ben ik blij.
Een testcall gemaakt van 12 minuten, geen probleem gemerkt maar dat is in mijn ogen nog geen garantie dat het opgelost is.

Erg belangrijk detail: ik heb de ipsw-file opnieuw gedownload. Het is niet ondenkbaar dat er bij het downloaden van die file in het verleden iets misgelopen is waardoor je telkens dezelfde fout in de iPhone firmware krijgt. Ok, it's a long shot, maar je weet maar nooit.

• lhoBas
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-09 19:34
Darkstar schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:59:
[..]

Erg belangrijk detail: ik heb de ipsw-file opnieuw gedownload. Het is niet ondenkbaar dat er bij het downloaden van die file in het verleden iets misgelopen is waardoor je telkens dezelfde fout in de iPhone firmware krijgt. Ok, it's a long shot, maar je weet maar nooit.
Daar heeft Apple aan gedacht - elke firmware wordt voor restore gesigneerd, dus het is onmogelijk dat je een corrupte download hebt. (denk aan MD5 file hashes)

• Darkstar
Dat wist ik niet, goed om weten! Thx!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee