Toon posts:

[HTML/IE] Achterhalen welk element problemen veroorzaakt

Pagina: 1
Acties:

• Maurice-k
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:15
Misschien een rare titel en vreemd probleem, maar ik ben op zoek naar een manier om te achterhalen welk element mijn probleem veroorzaakt.

Als ik mijn site in IE opent, begint alles prima maar als er een bepaals element geladen wordt, lijkt de margin wel te verspringen ofzo. Het probleem is dat ik geen idee heb waar het probleem zit, aangezien de elementen die verspringen in het begin goed geladen worden. Dus lijkt mij dat de css daar goed zit (firefox, chrome en safari gaan prima)

Zie onderstaande afbeeldingen. De eerste screenshot zie ik als de pagina aan het laden is, de tweede popt ineens naar beneden als er iets (geen idee wat) geladen is.

De reden dat hij na de verspringing goed staat is een IE only styletje. Het gaat om deze pagina.

Er valt me nu ook op dat de opacity uit de stylesheet tijdens het laden nog niet werkt, maar pas geactiveerd lijkt te worden als alles geladen is. Weet iemand, of is er een manier, om te achterhalen wanneer wát ingeladen wordt, zodat ik kan kijken waar de fout zit? Ik heb nu namelijk geen idee waar ik moet zoeken aangezien de hele container van het betreffende stukje mee naar beneden zakt...

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:33

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Gebruik de developer tools in IE (F12)?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:52

Bosmonster

*zucht*

Je site laadt in IE sowieso niet lekker. Soms krijg ik een wit scherm, soms werken de hovers niet, etc.

Haal alle IE-hacks er eens uit (PNGfix-crap en html5shiv-crap). En eventuele andere rotzooi.

Verder: CSS altijd voor Javascript!

[Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 24-09-2010 14:32]

• Maurice-k
Hmm.. Het was inderdaad dat PNGfix ding. Nu werkt het gewoon goed.

Maar wat vaag van die witte paginas en niet werkende hovers. Wat ik so far (op verschillende laptops) heb getest ben ik die problemen nog niet tegen gekomen :?

Developer tools ga ik eens uitzoeken wat dat is :)

Dank!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Misschien was dat ook wel gerelateerd aan die PNGfix. Aangezien je alles toch met hippe technieken opbouwt, zou ik die IE6-support (enige reden om die PNGfix te gebruiken), ook lekker laten varen.

edit: Je site werkt al voor geen meter in IE6, dus die PNGfix is redelijk nutteloos dan :+

[Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 24-09-2010 15:25]

• Maurice-k
Hahaha opzich is de doelgroep huis-tuin en keuken gebruiker, dus neem aan dat daar praktisch geen (volgens analytics 3%) IE6 tussen zit.

Anders daar misschien nog maar eens induiken, maar voor nu vind ik het wel prima (slecht, ik weet het O-) maar die site moet online..)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als je geen zakelijke doelgroep hebt, dan is IE6 redelijk verwaarloosbaar inderdaad.

Echter werkt het in IE7 ook niet helemaal ok, dat is wel een doelgroep om rekening mee te houden.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee