Na inmiddels al een hele poos (paar dagen, tussen het werk door) met dit verhaalt te stoeien (de FAQ hier gelezen, tutorials uitgevoerd van o.a. portforward.com) en zelfs een 2 uur durende chat met de technische helpdesk van Linksys, kom ik er zelf niet meer uit.
De opstelling is als volgt:
Linksys (by cisco) WAG54G2 modem/router
verbonden met:
3 computers (bedraad)
Linksys NSLU2 netwerkopslag(bedraad) (apparaat om een externe schijf in het netwerk te kunnen hangen)
Het ip-nummer van mijn Linksys die ook via DHCP adressen uitgeeft = 192.168.0.1
Via DHCP worden adressen uitgedeeld in de range 192.168.0.x
Ip-nummer van de Linksys NSLU2 = fixed ip 192.168.0.250
De netwerkschijf(NSLU2) werkt lokaal perfect al meer dan 2 jaar en toegang via FTP is toegestaan en werkt lokaal. Alle apparaten zijn voorzien van de laatste firmware.
Nu wil ik vanuit huis deze schijf die bij mij op het bedrijf staat over het internet kunnen bereiken.
Wat heb ik hiervoor gedaan in mijn Linksys WAG54G2 modem/router:
- Tabblad Security -> firewall -> Block Anonymous Internet Requests (uitgezet)
- SPI Firewall Protection: heb ik op enable laten staan.
- Tabblad Applications and Gaming ->Single Port Forwarding -> application: FTP, External Port: 21, Internal Port: 21, Protocol: TCP, IP Adress: 192.168.0.250, Enable: vinkje (aangezet).
Conclusie het werkt niet!
Ik heb gebruik gemaakt van PortChecker van Portforward.com om te controleren of de poort openstaat. Deze geeft aan dat de modem/router bereikbaar is, maar dat poort 21 niet openstaat of niet is te bereiken.
Vervolgens heb ik de stap Single Port Forwarding het vinkje bij Enable uitgezet en exact hetzelfde ingevoerd bij Port Range Forwarding. Ook dit heeft niet tot resultaat mogen leiden.
Het leuke is dat ik thuis exact dezelfde setup heb, alleen nu met de kpn experiabox. Dit werkt vlekkeloos, dus nu moet het hier nog werken.
Hoe bereik ik mijn ftp(was ook een vraag van de linksys helpdesk):
ftp://MijnEigenIPvanKPN:21
Zie ik iets over het hoofd of kan iemand mij nog tips geven?
De opstelling is als volgt:
Linksys (by cisco) WAG54G2 modem/router
verbonden met:
3 computers (bedraad)
Linksys NSLU2 netwerkopslag(bedraad) (apparaat om een externe schijf in het netwerk te kunnen hangen)
Het ip-nummer van mijn Linksys die ook via DHCP adressen uitgeeft = 192.168.0.1
Via DHCP worden adressen uitgedeeld in de range 192.168.0.x
Ip-nummer van de Linksys NSLU2 = fixed ip 192.168.0.250
De netwerkschijf(NSLU2) werkt lokaal perfect al meer dan 2 jaar en toegang via FTP is toegestaan en werkt lokaal. Alle apparaten zijn voorzien van de laatste firmware.
Nu wil ik vanuit huis deze schijf die bij mij op het bedrijf staat over het internet kunnen bereiken.
Wat heb ik hiervoor gedaan in mijn Linksys WAG54G2 modem/router:
- Tabblad Security -> firewall -> Block Anonymous Internet Requests (uitgezet)
- SPI Firewall Protection: heb ik op enable laten staan.
- Tabblad Applications and Gaming ->Single Port Forwarding -> application: FTP, External Port: 21, Internal Port: 21, Protocol: TCP, IP Adress: 192.168.0.250, Enable: vinkje (aangezet).
Conclusie het werkt niet!
Ik heb gebruik gemaakt van PortChecker van Portforward.com om te controleren of de poort openstaat. Deze geeft aan dat de modem/router bereikbaar is, maar dat poort 21 niet openstaat of niet is te bereiken.
Vervolgens heb ik de stap Single Port Forwarding het vinkje bij Enable uitgezet en exact hetzelfde ingevoerd bij Port Range Forwarding. Ook dit heeft niet tot resultaat mogen leiden.
Het leuke is dat ik thuis exact dezelfde setup heb, alleen nu met de kpn experiabox. Dit werkt vlekkeloos, dus nu moet het hier nog werken.
Hoe bereik ik mijn ftp(was ook een vraag van de linksys helpdesk):
ftp://MijnEigenIPvanKPN:21
Zie ik iets over het hoofd of kan iemand mij nog tips geven?
Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos