• wildow
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16-09 22:28
Na inmiddels al een hele poos (paar dagen, tussen het werk door) met dit verhaalt te stoeien (de FAQ hier gelezen, tutorials uitgevoerd van o.a. portforward.com) en zelfs een 2 uur durende chat met de technische helpdesk van Linksys, kom ik er zelf niet meer uit.

De opstelling is als volgt:
Linksys (by cisco) WAG54G2 modem/router
verbonden met:
3 computers (bedraad)
Linksys NSLU2 netwerkopslag(bedraad) (apparaat om een externe schijf in het netwerk te kunnen hangen)

Het ip-nummer van mijn Linksys die ook via DHCP adressen uitgeeft = 192.168.0.1
Via DHCP worden adressen uitgedeeld in de range 192.168.0.x
Ip-nummer van de Linksys NSLU2 = fixed ip 192.168.0.250

De netwerkschijf(NSLU2) werkt lokaal perfect al meer dan 2 jaar en toegang via FTP is toegestaan en werkt lokaal. Alle apparaten zijn voorzien van de laatste firmware.

Nu wil ik vanuit huis deze schijf die bij mij op het bedrijf staat over het internet kunnen bereiken.

Wat heb ik hiervoor gedaan in mijn Linksys WAG54G2 modem/router:
- Tabblad Security -> firewall -> Block Anonymous Internet Requests (uitgezet)
- SPI Firewall Protection: heb ik op enable laten staan.
- Tabblad Applications and Gaming ->Single Port Forwarding -> application: FTP, External Port: 21, Internal Port: 21, Protocol: TCP, IP Adress: 192.168.0.250, Enable: vinkje (aangezet).

Conclusie het werkt niet!

Ik heb gebruik gemaakt van PortChecker van Portforward.com om te controleren of de poort openstaat. Deze geeft aan dat de modem/router bereikbaar is, maar dat poort 21 niet openstaat of niet is te bereiken.

Vervolgens heb ik de stap Single Port Forwarding het vinkje bij Enable uitgezet en exact hetzelfde ingevoerd bij Port Range Forwarding. Ook dit heeft niet tot resultaat mogen leiden.

Het leuke is dat ik thuis exact dezelfde setup heb, alleen nu met de kpn experiabox. Dit werkt vlekkeloos, dus nu moet het hier nog werken.

Hoe bereik ik mijn ftp(was ook een vraag van de linksys helpdesk):
ftp://MijnEigenIPvanKPN:21

Zie ik iets over het hoofd of kan iemand mij nog tips geven?

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:45

FireDrunk

BBG'er
Ftp werkt alleen met poort 21 om een connectie op te zetten.. Daarna word er een andere range gebruikt. Die range is bij sommige softwarepaketten in te stellen, zoals bijvoorbeeld FileZilla...
FTP forwarden kan daarom best lastig worden...

Even niets...

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 18:48
En je ISP blokkeert niet standaard (inkomende) poort 21? Hier in Belgie is dat namelijk een veelvoorkomende praktijk.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• GSlayer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Misschien nog een optie om UPnP aan te zetten.

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

• wildow
Voor zover ik heb begrepen - en ook her en der op internet lees - blokkeert kpn alleen poort 25 (uitgaande mail smtp) en absoluut niet poort 21 (voor ftp).

Ik heb thuis ook kpn (met de experia box) en daar werkt het openzetten van poort 21 perfect (ik kan dus op het werk bij mijn Qnap thuis). Op het werk (eigen bedrijf & heb dus ook volledig toegang tot alle instellingen) heb ik echter al adsl vanaf het begin en is de (toen nog eigen) modem een keer kapot gegaan. Zelf vervangen door de Linksys WAG54G2.

Inmiddels gaan we een stap verder doordat de programma's als CRM etc. steeds meer web-based is en ik dus in principe thuis kan doorwerken, mits ik bij onze eigen netwerkschijf kan.

UPnP stond ook al aan.

Ik heb inmiddels ook met Linksys gebeld en ze komen er ook niet uit. Ik moest mijn switch er tussenuit halen (tussen modem en netwerkschijf), dit heeft ook niet tot resultaat mogen leiden. Ze hebben beloofd de setup op kantoor van Linksys op te zetten en mij de instellingen door te geven. Hopelijk doen ze dit, want van terugbellen (was beloofd) is ook nooit iets terecht gekomen.

Het vreemde is dat door het toestaan van remote management via poort 8080 (dit staat onder Administration -> management en dus niet onder Single Port Forwarding) de mensen van linksys bij mijn modem kunnen komen. Als ik echter http://MijnKpnIP:8080 in de browser intyp op een pc buiten dit netwerk (vanuit huis bijv.) kom ik niet bij de interface van mijn Linksys modem.

Of ik zie iets over het hoofd of mijn modem/router functioneert niet naar behoren.

• Kosh66
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 16:10
Hangt die router rechtstreeks aan een KPN (A)DSL?

Zoja, dan zou het moeten werken, lijkt me.
Zonee, dan hangt er dus nog een firewall o.i.d. van het bedrijf tussen en deze blokkeert dan het ftp-verkeer van buiten af.

[Voor 7% gewijzigd door Kosh66 op 28-09-2010 13:01]

• wildow
Bedankt voor het meedenken, maar de Linksys WAG54G2 hangt inderdaad rechtstreeks aan de KPN lijn.

Het netwerk is op zich niet moeilijk en het is ook niet de eerste keer voor mij (alleen in dit geval werkt het niet).

Zojuist een voorstel via de mail van Linksys dat ze mijn computer overnemen en de instellingen bijlangs gaan. Hou jullie op de hoogte.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee