Toon posts:

[Magic Mouse] traag

Pagina: 1
Acties:

• Jan Golfkarton
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2015
Een maand geleden ben ik overgestapt van een Toshiba laptop naar een MacBook Pro.
Uiteraard bevalt 't me goed, maar een ding valt tegen: de snelheid van de Magic Mouse.
De Snelheid Aanwijzer staat op z'n snelst, maar ik vind de cursor nog steeds erg traag vergeleken met mijn Logitech muis die ik bij mijn laptop had. Oftewel: ik moet "behoorlijke afstanden" met de muis afleggen als ik over het scherm ga.

Is er een manier om 'm toch sneller te maken?

Plan B is natuurlijk een gelijksoortige muis die hetzelfde kan (maar dan sneller), maar de Magic Mouse was niet bepaald goedkoop...

Verder valt me op dat de ondergrond erg belangrijk is en heb ik zelf maar een muismat gemaakt (een stuk trespa dat we over hadden uit de net verbouwde keuken..). Ik werk aan een glazen tafel; vandaar.

• MoietyMe
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-09 10:12

MoietyMe

zij/haar

Mja, imo gaat muizen op een Mac altijd wat langzamer dan onder Windows. Nooit echt veel problemen mee gehad eerlijk gezegd.

Verder heb je hier misschien wat aan:

Speed up Mouse Tracking on Mac OS X

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-09 17:12
Het ligt iig niet aan je muis. Je zal dit met elke muis ervaren. Het ligt aan de trackingspeed in OSX zelf en dit is door allerlei tooltjes makkelijk aan te passen.

PSN: Sluuz

• Jan Golfkarton
Verder heb je hier misschien wat aan:
Speed up Mouse Tracking on Mac OS X
Dit vergt, lijkt me, enige ervaring onder de OS X motorkap.. Of zie ik dat verkeerd?
...dit is door allerlei tooltjes makkelijk aan te passen.
Wat voor tooltjes?

• Japperrrr
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10:44
Jan Golfkarton schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:25:
Dit vergt, lijkt me, enige ervaring onder de OS X motorkap.. Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb even gekeken en, niet dat ik OS X gebruik, het lijkt me vrij simpel om uit te voeren. Ik gebruik altijd liever een dergelijke fix dan dat ik iets installeer wat ik niet ken. Maar kom op, een beetje Tweaker moet het toch op z'n minst proberen? :P

• MoietyMe
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-09 10:12

MoietyMe

zij/haar

Jan Golfkarton schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:25:
[...]

Het is op eigen risico, maar het is verder niet echt gevaarlijk ofzo. Je moet gewoon goed lezen wat daar staat en dan komt het allemaal goed ;)

• Japperrrr
Good Fella schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:32:
[...]
Het is op eigen risico, maar het is verder niet echt gevaarlijk ofzo. Je moet gewoon goed lezen wat daar staat en dan komt het allemaal goed ;)
^^

• Jan Golfkarton
Ik neem aan dat ik naar Hulpprogramma's moet. Maar wat moet ik dan met Terminal doen en waar moet dat commando ingevoerd worden? Ik heb een NL versie en die site is Engels.

• Japperrrr
Je moet een terminal venster openen en daar de stukjes code intypen. Bij de eerste(read) wordt de muissnelheid uitgelezen en aan de hand daarvan kies je je nieuwe snelheid die je vervolgens bij het tweede stukje code(write) opslaat. Het derde stukje code is een voorbeeld van wat de schrijver heeft toegepast.

• OkselFris
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:27

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Zoek op MagicDriver en je hebt alle instellingen beschikbaar die je nodig hebt.... en meer.
Met de standaard Macdriver is het inderdaad nogal langzaam.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Thomas20
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-09 08:09
Zoek even op Bettertouchtool (BTT) dat gebruik ik zelf ook voor de magic mouse en je kunt werkelijk alles aanpassen daarmee!

• Vitruvius
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16:13
Of MagicPrefs.

• Jan Golfkarton
Thomas20 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:07:
Zoek even op Bettertouchtool (BTT) dat gebruik ik zelf ook voor de magic mouse en je kunt werkelijk alles aanpassen daarmee!
Goeie tip! Het werkt bij mij.

Alleen bevalt de futuristische Magic Mouse mij toch niet hellemaal. Het klikken is relatief zwaar en (zoals ik eerder beschreef) beweegt de muis stroef over de ondergrond. Ik lees dat aluminium het best geschikt is. Ideeën/ervaringen?

En mocht ik toch overgaan op een Logitech (Performance Mouse MX of Anywhere Mouse MX?) muis, werkt Bettertouch dan ook?

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Werkt perfect en snelheid geen probleem meer!

• aramdin
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17-04 21:01
Hier ook een tevreden gebruiker van BetterTouchTool, Window Snapping is echt superhandig!

ND-Photo.nl (Portfolio) / Ducked.nl (Blog)

• Awoodentree
  • Registratie: mei 2010
  • Niet online
Jan Golfkarton schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:04:
[...]

Goeie tip! Het werkt bij mij.

Alleen bevalt de futuristische Magic Mouse mij toch niet hellemaal. Het klikken is relatief zwaar en (zoals ik eerder beschreef) beweegt de muis stroef over de ondergrond. Ik lees dat aluminium het best geschikt is. Ideeën/ervaringen?

En mocht ik toch overgaan op een Logitech (Performance Mouse MX of Anywhere Mouse MX?) muis, werkt Bettertouch dan ook?
De Magic Mouse is eerlijk waar de meest relaxte muis die ik ooit gebruikt heb :o. Als het BetterTouchTool heet, en je gaat een Logitech (niet touch) muis gebruiken denk ik niet dat het werkt, maar ik kan het mis hebben.
Hier gebruik ik trouwens gewoon een goedkoop stoffen muismatje en dat werkt top :)

• MacDokie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:39
Inderdaad een topapp gebruik hem zelf al tijden....

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• fjs
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 14:25

fjs

PSN: ftltc

Er is maar een programma dat voor mij werkt. Dat is Magicdriver. Nu nog in de beta stadium maar werkt al perfect.

Reden waarom is, dat je zowel de Tracking speed kan aanpassen als de Sensitivity.
Vooral dat laatste vind ik belangrijk. Omdat als je alleen de Traking aanpast het laatste stukje beweging van je muis dan net weer te langzaam is. (hoop dat je weet wat ik bedoel)

Ben dat op de andere software nog niet tegengekomen.

To boldly go where no man has gone before...

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-09 17:12
Nog eentje dan: SteerMouse.

Je had natuurlijk ook gewoon erop kunnen Googlen

PSN: Sluuz

• fjs
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 14:25

fjs

PSN: ftltc

Sluuz schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:34:
Nog eentje dan: SteerMouse.

Je had natuurlijk ook gewoon erop kunnen Googlen
MagicDriver is van Steermouse. Steermouse zelf ondersteund nog niet de Magicmouse.

To boldly go where no man has gone before...

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee