Toon posts:

[SBS2003] Mailbox rechten / Exchange Attributes

Pagina: 1
Acties:

• Freggel_United
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 25-09 07:36
Ik zit op het volgende te kauwen, en ik kom er niet uit...

Een SBS 2003 R2 Installatie met een tiental Windows XP Clients, allen compleet bijgewerkt met laatste updates en servicepacks. Situatie is 2,5 jaar geleden gemigreerd vanuit een Windows 2000 (géén SBS) installatie.

Account A heeft geen Exchange Attributes, geen mailbox. Account is, afgezien van de defaultgroepen, nergens lid van, heeft geen bijzondere functie en dus geen bijzondere eigenschappen.

Account B heeft wél Exchange Attributes, wel een mailbox. Ook aan deze account is niet bijzonders op te merken.

De lokale "beheerder" is er nu achter gekomen dat je vanuit Account A de mail van Account B kunt benaderen, door gewoon Outlook 2003 in te stellen alsof je Account B bent. Er wordt niet om een wachtwoord gevraagd, er verschijnen geen foutmeldingen, het werkt gewoon.

Dit zou mijns inziens niet moeten kunnen, dus ik ben het volgende gaan proberen:

Nagekeken of Account A rechten had op de volgende plaatsen:

Mailbox Rights van Account B, dit was niet het geval, ook niet via security groups ed.
In de Mailbox Root van Exchange, hier was alles default.
Binnen Outlook op Account B gekeken of hier machtigingen toegekend waren, niet het geval.

Daarna heb ik Account A een mailbox gegeven, maar nog steeds kan Account A bij de mailbox van Account B.

Ik begrijp er werkelijk niets van, dit is toch geen standaard gedrag?

By each crime and every kindness, we birth our future

• tc982
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:30
Kijk eens naar je Mailbox Store properties.

Je hebt geen "Exchange Attributes" nodig om dit te kunnen. Kijk ook eens in AD , klik op View -> Advanced Features , dubbelklik op je gebruiker en ga naar de tab Security -> Advanced -> Effective Permissions en kijk eens welke rechten de andere gebruiker heeft.

Anders kan je ook eens zien bij de gebruiker Exchange Advaned -> Maibox Rights en controleer dat er geen groupen of de gebruiker zelf geen Full Mailbox access heeft.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee