Toon posts:

Presentaties geven met iPad (3g)

Pagina: 1
Acties:

• rbrouwers123
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10-03-2020
Ik heb een gaaf idee om doormiddel van iPads presentaties te gaan geven, maar dit is waarschijnlijk moeilijker als het lijkt. Wat ik wil is:

1 iPad als Host, moet werken op zowel 3g als wifi (of bluetooth als dat kan)

en dan bijvoorbeeld 10 ipads die dezelfde presentatie als die host te zien krijgen.

Dus ik vroeg me af of er software is die dit ongeveer realiseert, er is meestal geen wifi verbinding op de locaties dus het moet ook Echt via bluetooth of 3g werken. Misschien een soort van remote desktop alleen dat een ipad dan de "desktop" is.

En tot hoever zijn powerpoints gemaakt in office 2007 te zien op een ipad?
En is er software om presentaties op te slaan op de ipad?

Ik hoor graag jullie fantasieën en ideeën:)

gr

• joeltje
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
ik fantaseer wel eens over google:

Links genoeg, bijv deze:
http://www.mahalo.com/how-to-use-powerpoint-on-an-ipad

Of deze app

[Voor 23% gewijzigd door joeltje op 24-09-2010 10:49]

Ik heb niets te melden.

• rbrouwers123
Ja dat heb ik wel gezien, maar het gaat juist om "hi-tech" kabelloze oplossing
(waar dus geen stroom, laptop/pc en een beamer voor nodig is)

[Voor 28% gewijzigd door rbrouwers123 op 24-09-2010 10:53]

• vgroenewold
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 08:53
Logmein.com installeren op alle ipads (enigzins prijzig) en dan iedereen laten inloggen op de computer met de presentatie. Is 1 oplossing zo uit m'n hoofd.

Edit: nmh, dat schijnt niet mogelijk te zijn bij logmein... uhmmm, inloggen op Google docs?

[Voor 23% gewijzigd door vgroenewold op 24-09-2010 11:25]

• rbrouwers123
Ja logmein lijkt mij ook een prima oplossing alleen, er is geen computer met daarop de presentatie, maar de ipad geeft de presentatie zegmaar.

• vgroenewold
rbrouwers123 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:45:
Ja logmein lijkt mij ook een prima oplossing alleen, er is geen computer met daarop de presentatie, maar de ipad geeft de presentatie zegmaar.
Ja, Google docs dus? Kan je met z'n allen meekijken en ook nog mensen toelaten. Hoewel ik dat nooit geprobeerd heb.

[Voor 5% gewijzigd door vgroenewold op 24-09-2010 12:00]

• rbrouwers123
Ja heb google docs geprobeerd maar dat is erg instabiel, logmein is echt prima maarja ik zoek juist de software voor een iPad als host met echte windows presentaties.

• vgroenewold
Dat is een pak lastiger denk ik. Volgens mij kan de laatste Keynote wat meer met powerpoint files, maar eerlijk gezegd zet ik nog steeds liever ales in keynote, veel voorspelbaarder qua presenteren (filmpjes die tenminste wel altijd werken enzo).

• vgroenewold
Wat dacht je hier van: http://www.mightymeeting.com/ je zet een webmeeting op voor iedereen en klaar... hoop ik voor je. ;)

[Voor 40% gewijzigd door vgroenewold op 24-09-2010 12:15]

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 12:36

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Klinkt leuk, zie alleen zo 123 geen voorbeeld "meeting", weet jij of die er zijn?

• vgroenewold
http://www.mightymeeting.com/web.html en dan een presentatie uploaden om te proberen.

• vgroenewold

• rbrouwers123
Mooie oplossing maar dan moet degene die de presentatie volgt nog steeds zelf handelingen verrichten om de gegevens voor hem te krijgen?

• rbrouwers123
Of: 1 laptop die host is met logmein software--> die wordt bestuurd d.m.v. een ipad

en dan bijv. 10 ipads die dan live mee kunnen streamen met die host? (die laptop)
deze mensen moeten dan geen mogelijkheid hebben om de laptop te besturen.

• vgroenewold
rbrouwers123 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:25:
Mooie oplossing maar dan moet degene die de presentatie volgt nog steeds zelf handelingen verrichten om de gegevens voor hem te krijgen?
Ja uiteraard, in ieder geval ook inloggen middels de app en klaar, maar dat lijkt mij geen enkele moeite (logmein vereist meer handelingen). Dit is namelijk verder exact wat jij wilt en is niet eens gebonden aan dezelfde kamer.Logmein werk
t ook mooi, maar minder dan dit voor presentaties vind ik en ik geloof niet dat je meerdere logmein logins kan gebruiken.

[Voor 3% gewijzigd door vgroenewold op 24-09-2010 12:30]

• rbrouwers123
Maar het hele punt is dat mensen die luisteren naar een presentatie niet ineens een dia verder kunnen zijn dan de presentator dus het moet synchroon gaan. En bij google docs of mighty meetings is dat niet.

Edit: Dat mighty Meetings gaat ook synchroon dus top, nou dan ben ik er al bijna dit is precies wat ik zoek alleen.. Animaties en Visual Effects van keynotes en powerpoints zie je niet?

[Voor 31% gewijzigd door rbrouwers123 op 24-09-2010 12:50. Reden: niet goed gekeken]

• vgroenewold
Geen idee, maar zijn die dan zo belangrijk in een gewone meeting? Ik vind dit al heel fancy eigenlijk. :) En ik denk zowiezo dat dit het beste is wat er nu op de iPad mogelijk is.

• rbrouwers123
Ja ik ben ook heel blij met jou idee, en denk ook dat dit haast perfect is, alleen 2 twijfelpuntje:

3g verbinding snelheid?
animaties en effecten

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:07
Snap ook niet waarom je 't via BT/3G wil, ook al is er geen wifi kun je toch een wireless routertje neerzetten? Hoef je nog niet eens een wan/internet connectie te hebben aangezien ze toch alleen onderling verbinden.

• vgroenewold
Zoals met iedere verbinding zal wifi altijd het beste en meest vloeiende resultaat geven, of het over 3G goed werkt is een kwestie van proberen en ook zeer afhankelijk van de kwaliteit van 3G verbinding van degeen die meekijkt (maar ja, daar kan jij weinig aan veranderen). Overigens zal 3G naar mijn verwachting nog vrij snel zijn, aangezien de slides van hun server gesnoerd worden en dat vereist niet zo gek veel dataverkeer.

Zover ik kan zien zijn animaties e.d. niet supported.

Ps. IPads zijn hier natuurlijk niet eens nodig, jij kan op de iPad presenteren en anderen de boel zien via wat dan ook.

[Voor 11% gewijzigd door vgroenewold op 24-09-2010 13:21]

• vgroenewold
Nielson schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:15:
Snap ook niet waarom je 't via BT/3G wil, ook al is er geen wifi kun je toch een wireless routertje neerzetten? Hoef je nog niet eens een wan/internet connectie te hebben aangezien ze toch alleen onderling verbinden.
Een mify oid is dan ideaal.

• JelmerHT
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19-07-2013
Misschien te laat, maar als dit kan helpen:

nieuws: Microsoft maakt Excel en PowerPoint embeddable via Web Apps

Ik las dit bericht net en moest aan dit topic denken. Ik weet echter niet of je hiermee andere presentaties kan aansturen vanaf 1 apparaat.

• rbrouwers123
Ja maar de presentatie locaties zijn iedere keer anders, en er is dus geen wifi, alle ipads worden dan van een 3g sim kaart voorzien dus ik weet niet hoe snel die verbinding dan is, ik neem aan snel genoeg?

• vgroenewold
rbrouwers123 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:46:
Ja maar de presentatie locaties zijn iedere keer anders, en er is dus geen wifi, alle ipads worden dan van een 3g sim kaart voorzien dus ik weet niet hoe snel die verbinding dan is, ik neem aan snel genoeg?
Zuiver een kwestie van testen en op een lokatie met goede dekking zitten.

• rbrouwers123
Ja maar een Mifi adapter kan dus eigenlijk ook? scheelt mij 10 ipad abonnementen namelijk...

• vgroenewold
rbrouwers123 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:09:
Ja maar een Mifi adapter kan dus eigenlijk ook? scheelt mij 10 ipad abonnementen namelijk...
Volgens mij wel ja, als je een plek hebt met goede 3G dekking (nog steeds belangrijk) en die gebruikt de myfi voor data waarna de rest via wifi gaat, dan kan je daar met de iPads op inloggen (check even hoeveel cliënts dat ding aankan) en heb je 1 abbonnement nodig. Maar ook dat zal je moeten testen er kunnen altijd dingen aan een dergelijke experimentele setup zitten die dan net niet werken zoals bedoelt. Bovendien, als dat werkt, scheelt het weer minimaal 100 euro per iPad als je alleen wifi nodig hebt.

Edit: http://www.9to5mac.com/14...d-beats-3G-iPad-heres-why en die routeren kan maximaal 5 connecties aan dus dan heb je 2 mifis nodig en 2 abonnementen.

[Voor 17% gewijzigd door vgroenewold op 24-09-2010 17:25]

• rbrouwers123
Ja en niet alleen 100 euro in aanschafprijs maar ook nog is 10 a 20 euro per maand per ipad aan abonnementen.. Maar kan je wel nog van de hele snelheid gebruik maken wanneer je met bijv. 5 ipads allemaal op hetzelfde abonnement zit?

• vgroenewold
rbrouwers123 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:43:
Ja en niet alleen 100 euro in aanschafprijs maar ook nog is 10 a 20 euro per maand per ipad aan abonnementen.. Maar kan je wel nog van de hele snelheid gebruik maken wanneer je met bijv. 5 ipads allemaal op hetzelfde abonnement zit?
Nee, maar of dat een probleem is voor het streamen van plaatjes vraag ik mij af.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee