Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met externbureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 626 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mede tweakers

Ik heb een probleem met extern bureaublad

Als ik een verbinding heb gemaakt met Remote Desktop, wil ik dat het scherm van de remote computer na het verbreken van de verbinding weer in de actieve staat komt. Ik wil dus dat het systeem niet vergrendeld achterblijft.
Hoe kan ik het scherm weer activeren zonder tussenkomst van wie dan ook?
Het zit namelijk zo op die computer komt een VDS systeem daarom kan die niet zo achter blijven.
En moet die direct weer ontgrendeld zijn.
Een andere optie mag ook dat die bijvoorbeeld helemaal niet vergrendeld.
Is dit mogelijk?

MVG
Thrillerkil,

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Is iets als Teamviewer niet handiger? Hierbij wordt de Windows sessie niet onderbroken en dus de ingelogde gebruiker ook niet uitgelogd.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja het is in een bedrijf dus.
En teamviewer is alleen maar voor eigen gebruik.
Maar is dan voor thuis teamviewer kun je ook gewoon dingen doen op bureaublad etc of alleen kijken?
Maar uhm ja Teamviewer word dus voor hier niets.

MVG
thrillerkil

• TheReaLDeViL666
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 09:12
Probeer het onderstaande eens, als het goed is ben je van het probleem verholpen.

Om de vergrendeling ongedaan te maken open Regedit an gaat naar:

HKEYCURRENTUSER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System en HKEYLOCALMACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
Maak in beide een nieuwe REG_DWORD aan met de naam DisableLockWorkstation.
Zet als waarde op 1, hierdoor kan de computer niet meer gelocked worden.

Let op: Mocht er onder de map Policies geen map System aanwezig zijn, maak dan even een map aan met als naam System

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat heeft hier geen effect gehad helaas.
Maar wel bedankt voor het meedenken

Nog meer Suggesties?

• thieskee90
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-06-2024
Teamviewer aanschaffen > http://teamviewer.com/nl/licensing/index.aspx bedrijfslicentie!

Verwijderd

Topicstarter
Dat willen ze helaas weer niet :-(

En ze willen wel dat ik dit probleem oplos

Er is toch wel iets mogelijk :?

Groeten
thrillerkil

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11 13:58
Misschien is VNC wat hier kijk je ook gewoon mee met het buro blad

Verwijderd

Wat is het OS van dat systeem? Ik vermoed Windows XP/Vista/7?
Daar kun je maar 1 desktop sessie tegelijk open hebben staan.(Console óf RDP) Het is dus niet mogelijk om één open te laten staan en op een andere in te loggen.
Heb je bijvoorbeeld een Windows Server editie erop staan, kun je dit wél realiseren d.m.v. Terminal Services.

• TheReaLDeViL666
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 09:12
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:57:
Dat willen ze helaas weer niet :-(

En ze willen wel dat ik dit probleem oplos

Er is toch wel iets mogelijk :?
Wat wilt het bedrijf niet? Geen geld uitgeven of specifiek dit probleem oplossen? Mocht het geen geld kosten kan je inderdaad gebruik maken van VNC (kijk eens op de website van ReaLVNC, wordt ook bij mij op het bedrijf gebruikt).
En anders hebben we echt meer gegevens nodig over het besturingssysteem waarop je de computer heb draaien.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:04:
Wat is het OS van dat systeem? Ik vermoed Windows XP/Vista/7?
Daar kun je maar 1 desktop sessie tegelijk open hebben staan.(Console óf RDP) Het is dus niet mogelijk om één open te laten staan en op een andere in te loggen.
Heb je bijvoorbeeld een Windows Server editie erop staan, kun je dit wél realiseren d.m.v. Terminal Services.
Zelfs dan heb je maar één gebruiker per sessie of je moet via de Console Remote Control doen, maar daar dient dat niet voor.

Ik zie niet in waarom je niet tegen je klant zegt dat het gewoon niet kan. Microsoft RDP is daar niet voor ontworpen en dit is by design. Ik ga niet beginnen kloten met zaken die niet gesupporteerd zijn, omdan tegen mijn kl*ten te krijgen omdat hun niet gesupporteerde oplossing niet meer werkt na een update...

Gewoon eerlijk zijn, ja het kan met Teamviewer , neen het kan niet met RDP want dat is daar niet voor bedoeld.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm het gaat er om dat Windows 7 enterprise Naar Xp Professionaal zal moeten.
En Windows 7 is de pc die moet verbinden naar xp
Als er meer informatie nodig is hoor ik het wel
Extern bureaublad heb ik verder aan de praat.
alleen hij locked iedere keer.

MVG
thrillerkil

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er zijn voldoende alternatieven beschikbaar om je vraagstuk op te lossen, en meer dan genoeg topics over te vinden.
Iets meer zoekwerk van tevoren had je de moeite van een topic kunnen besparen, daarom verwachten we ook dat je dat doet voor je aan een vraag begint.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.