Toon posts:

Nog niet gevonden op dit forum; AITAGENT.exe

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• 286128
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik opeens een zwart scherm NA het inloggen op mijn useraccount
in Windows, met een klein wit taakschermpje en de volgende melding:

"windows is bezig met het configureren van AITAGENT.exe..."

Hier blijft het scherm een hele tijd op staan, als ik kijk bij de processes dan zie ik dit
proces draaien. Als ik het kill dan heb ik het vermoeden dat het ook nog elders gewoon
draait. Als ik msconfig open zie ik opeens 2 nieuwe regels welke te maken hebben met
deze executable. Ook reeds in msconfig die 2 regels gewist, opnieuw opgestart maar
nee, blijft komen.

Tijd van aanmaak is gisterenavond 23:32 en zit NU in de map User\Roaming\AITAGENT.exe
Terwijl deze normaliter hierin hoort te zitten: %SYSTEM% subfolder in %WINDOWS%

Weet iemand wat dit?

Wat ik heb:

- Windows 7
- Beveiliging NOD32
- Advanced Systemcare Pro

[Voor 3% gewijzigd door 286128 op 24-09-2010 10:11]

• Punkbuster
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 20:46
veilig modus booten, daarna virus scanner starten.
lmgtfy.com geeft aan dat het een spyware iets is :P

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• itsalwaysme
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 24-09 15:30

itsalwaysme

Graast voor DB

Volgens google:
The aitagent.exe is a Application Impact Telemetry Agent.

This file is part of Microsoft® Windows® Operating System. Aitagent.exe is developed by Microsoft Corporation. It’s a system and hidden file. Aitagent.exe is usually located in the %SYSTEM% folder and its usual size is 122,368 bytes.
bron

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 01:02
Even googlen leverde dit op:
The aitagent.exe is a Application Impact Telemetry Agent.

This file is part of Microsoft® Windows® Operating System. Aitagent.exe is developed by Microsoft Corporation. It’s a system and hidden file. Aitagent.exe is usually located in the %SYSTEM% folder and its usual size is 122,368 bytes.

Recommendation

The aitagent.exe process is safe and disabling it can be dangerous, because programs on your computer need it to work correctly.
Hier kan je een (engelse) versie van dat bestand downloaden:
Voor een spyware fix e.d. kan je hier kijken:

• 286128
  • Niet online
Ben er in ieder geval achter WAAR het vandaan komt. Wilde gisteren via een NZB een bepaalde
(noemt geen namen whehehe) plug-in voor Adobe binnenhalen, sindsdien heb ik dit probleem grrrrrrr.

Ben nu even NOD32 scannen in vielige modus.

• MrCostanzo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-09 12:51
eigen schuld dikke bult dan maar? :P

malware bytes werkt bij mij altijd erg goed

• 286128
  • Niet online
Ja, maar dat is met alle spyware en virussen toch? Niemand haalt ze
bewust binnen of ga jij ook het web op met een "Hey ik heb vandaag
eens ff zin in een lekker virusje op mijn pc..."-instelling :9~ .

• MrCostanzo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-09 12:51
Ik zorg bewust dat ik ze niet binnenhaal, daarom heb ik ook geen virusscanner op mijn pc, mocht ik er onverhoopt toch een krijgen, dan is het of even knutselen om het weg te krijgen of een reinstall doen, zonde van de tijd in beide gevallen, maar hé, eigen schuld dikke bult :)

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 01:02
@RATBORG
Als je het hebt opgelost, wil je dan de oplossing ook meteen even in dit topic delen? Daar hebben andere gebruikers/ GoT'ers wellicht nog wat aan. (als NOD32 het oplost, is dat ook wel goed om te melden ;) )

• 286128
  • Niet online
Ok probleem opgelost. NOD32 vond deze wel als 'infected' maar kon het niet verwijderen.
Gekeken naar de lokatie van deze file in NOD32 en MSCONFIG, deze zat in C:\users\
username\appdata\roaming\aitagent.exe, weergave gezet op hidden files weergeven, properties
bekeken en ownership genomen, daarna de file met een fileshredder (die in Advanced System
Care zit) 'hard' verwijderd. Opnieuw opgestart en weg!

Nu nogmaals NOD32 aangezet, in normale Windows modus, ik kan de pc in ieder geval
weer goed opstarten en alles lijkt weer schoon te zijn.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee