Toon posts:

Ingewikkeld verhaal 2003/radius/IAS/AD/DHCP

Pagina: 1
Acties:

• Swennienl
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-04 16:33
Beschrijving huidige situatie:

Ik heb een procurve 2910al switch. Op port 1 zit een kabel die het netwerk ingaat. Daar staat een DHCP server op 10.6.98.x/24

Op port 2 heb ik een Virtuele machine met Windows 2003 server draaien. IP 10.6.98.196

Op 3 heb ik een Netwerk Acces Control server zitten. 10.6.98.200
Deze NAC server moet gebuikers na verificatie in een VLAN 127 plaatsen. De verificatie met de radius server gaat goed. Alleen nu ontstaat het probleem, voor VLAN 127 is er in de switch gezegd dat het ip adres van de router 10.6.100.1 is. Ik heb op de windows 2003 die scope aangemaakt. Maar na verificatie van de radius server gebeurd er niks meer. Hij kan de dhcp server niet bereiken omdat die op een ander IP adres zit.

Kan ik op 1 of andere manier, de DHCP server werkend krijgen op die server dat die wel ip adressen gaat uitdelen in de reeks 10.6.100.x/24

Het is een testfase waar ik mee bezig ben, dus als iemand goed advies heb, ben je welkom

• mbaltus
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 16:08
IP-Helper geconfigureerd?

In de configuratie van VLAN 127 het volgende toevoegen:
code:
1
ip helper-address 10.6.98.x

waarbij .x natuurlijk het IP adres van je DHCP server is

[Voor 76% gewijzigd door mbaltus op 24-09-2010 12:40]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee