Ik heb een raar probleem met vermoedelijk mijn videokaart (Sapphire HD57770 Vapor-X). Soms komt het namelijk voor dat bij het bewegen van de muis, nadat ik de pc enige tijd niet gebruikt heb (soms is het scherm al uitgeschakeld, soms niet), ik de ventilator van de videokaart gedurende 1 seconde hoor versnellen en vervolgens wordt het beeld zwart. Het lijkt erop dat de pc wel blijft werken aangezien ik nog wel de harde schijven hoorde ratelen. Een reboot is dan de enige oplossing, waarna ik wel weer meteen beeld heb. Als ik de temperaturen bekijk van de videokaart en cpu ziet dat er ook allemaal goed uit.
Overigens kan ik dit probleem ook reproduceren door alleen al sommige USB kabeltjes (van bijvoorbeeld mijn fototoestel) in de USB poort te stoppen. Dit gaat overigens ook vaak goed.
Het lijkt wel of er dan een soort van sluiting ontstaat waar de videokaart op reageert, echter andere USB stickjes leveren weer geen enkel probleem op.
Voor de rest werkt het systeem prima en heb ik geen last van vastlopers en dergelijke. Systeem:
- MSI P55-DG85 (socket 1156)
- Intel Core i7 870
- Corsair 4x2 GB
- 2x HDD Samsung Spinpoint T3
- 1x SDD OCZ Vertex 2 120GB
- OCZ ModXStream Pro 600W, Modulair
- Coolermaster CM 690 II Advanced
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Overigens kan ik dit probleem ook reproduceren door alleen al sommige USB kabeltjes (van bijvoorbeeld mijn fototoestel) in de USB poort te stoppen. Dit gaat overigens ook vaak goed.
Het lijkt wel of er dan een soort van sluiting ontstaat waar de videokaart op reageert, echter andere USB stickjes leveren weer geen enkel probleem op.
Voor de rest werkt het systeem prima en heb ik geen last van vastlopers en dergelijke. Systeem:
- MSI P55-DG85 (socket 1156)
- Intel Core i7 870
- Corsair 4x2 GB
- 2x HDD Samsung Spinpoint T3
- 1x SDD OCZ Vertex 2 120GB
- OCZ ModXStream Pro 600W, Modulair
- Coolermaster CM 690 II Advanced
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?