Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bha
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08-2013
Doel van de mail:

Gemiddelde accuduur van touchscreen mobiele telefoons in kaart te brengen.

Nu is dat een hele opgave, omdat iedereen iets anders verstaat onder ''gemiddeld''.
Wellicht dus beter om het anders te doen.
Bijvoorbeeld:

Accuduur vermelding; met invulling van 4 of 5 parameters:

1. Merk, type, geheugen telefoon
2. tijdsduur gewoon bellen
3. aantal verstuurde sms
4. tijdsduur internet gebruik (geen streaming content)
5. tijdsduur streaming content, downloading

Nu ben ik geen ervaren forum-poster.
Daarom eerst mijn vragen:

a) Is dit de juiste plaats om zoiets op te zetten?
b) moet het anders, of zijn er suggesties?

Noot: googelen leverde zeer weinig gegevens op!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-11 21:22
Is het niet handiger om gewoon de gemiddelde accu duur voor high end telefoons te onderzoeken? Er zijn nog genoeg niet-touchscreen telefoons op de markt als bijvoorbeeld de Blackberry's etc. en die zouden dan buiten de boot vallen.

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 16:29

musicer

Press any key to continue....

Ik weet niet hoe je dit wilt gaan doen, maar wil je dan met alle telefoons gaan smsen tot de accu leeg is? Want dat lijkt me eigeblijk niet te doen?

• bha
Inderdaad, dat is geen optie en dus een goede opmerking.

Ik lees nu, dat vrijwel iedereen zegt, ik doe met mijn accu 1 dag en niet veel meer!
Ergo, veel van de gebruikers die net aan een dag komen, laden iedere nacht standaard op.

Bij nader inzien zou de vraag dus moeten zijn:

Laad u iedere dag op, of kunt u een dag overslaan?
Het laatste betekent dan, dat men twee dagen doet met zijn accu.
Ik verwacht eigenlijk niet, dat er mensen zijn die met een touchscreen telefoon zelfs drie dagen kunnen werken voordat de accu de brui eraan geeft.

Conclusie:

De vraag moet zijn:

Wie kan met zijn touchscreen telefoon 1 nacht laden overslaan en dus twee volle dagen werken voordat er opgeladen moet worden.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

bha schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:20:
[...]

Wie kan met zijn touchscreen telefoon 1 nacht laden overslaan en dus twee volle dagen werken voordat er opgeladen moet worden.
Dat hangt er vanaf; ik reis regelmatig veel voor m'n werk en dan moet ik 'm echt aan het eind van de dag opladen (dan gebruik ik 'm veel), maar als ik de hele dag in meetings zit, kan ik best een nachtje overslaan en 'm pas de volgende dag weer aan de lader hangen.

Je kan dit dus echt niet zo makkelijk stellen, het hangt enorm af hoe je je telefoon gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld ook de brightness van m'n scherm op dynamisch staan, op zonnige dagen (brightness hoog) is-ie dus ook eerder leeg dan op bewolkte dagen (brightness laag) :+

Rail Away!

• bha
@Super Colossal

Tja, een selectie is altijd arbitrair.
Ik ben er vanuit gegaan, dat vooral de touchscreen telefoons veel energie gebruiken.
Ook vooral omdat de high-end telefoons hiervan een groot scherm hebben.
Met Blackberry's doe je volgens mij zeker langer dan twee dagen, maar ik kan mij hierin natuurlijk vergissen!

Het is een optie om alleen de high-end telefoons te gebruiken.
Het gaat dan om zeg zo'n 10 tot 15 telefoons..... ??

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 16:29

musicer

Press any key to continue....

bha schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:30:
@Super Colossal

Tja, een selectie is altijd arbitrair.
Ik ben er vanuit gegaan, dat vooral de touchscreen telefoons veel energie gebruiken.
Ook vooral omdat de high-end telefoons hiervan een groot scherm hebben.
Met Blackberry's doe je volgens mij zeker langer dan twee dagen, maar ik kan mij hierin natuurlijk vergissen!

Het is een optie om alleen de high-end telefoons te gebruiken.
Het gaat dan om zeg zo'n 10 tot 15 telefoons..... ??
Tja, maar dan scheelt het nog per persoon. De ene heeft bijvoorbeeld altijd bluetooth, wifi en gps aan staan, terwijl de ander zelfs zijn 3g band heeft uitgeschakeld..

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-10 10:47
Sorry maar het vergelijken van de accuduur van verschillende mensen/toestellen is heel lastig hoor. Ik heb bijv. een Samsung Wave en ik haal makkelijk 10 dagen op een accu meestal, behalve als ik even op loop te scheppen ( :*) ) bij iemand en mn 3D games laat zien etc. en dan is de accu ineens in 5 dagen leeg.
Dus tenzij er een uniforme test is voor alle telefoons kan je de accuduur nauwelijks vergelijken omdat de gebruikers gewoon hele andere dingen doen met hun telefoons.

[ Voor 8% gewijzigd door Airdack op 24-09-2010 11:39 ]

Gamen op een laptop is best ok .... echt

• bha
Oke, samenvattend:

De accuduur hangt af van zoveel parameters, dat het ondoenlijk is om een beeld te krijgen van de gemiddelde accuduur van een telefoon.

Iedere gebruiker zou dus moeten vertellen hoe zijn "gebruiksdag" er gemiddeld uitziet.
Een "gebruiksdag" zou je kunnen classificeren; bvb..

low profile
medium profile
large profile

Een gebruiker moet dan de dichts bijzijnde klasse kiezen, die voor hem/haar van toepassing is.

Nu nog de profielen omschrijven.... (later als dit idee aanslaat)

Is dat een mogelijk werkbare oplossing???
Pagina: 1