Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

server automatisch opstarten wanneer er spanning is.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Server 2003 en er staan veel gegevens in, ik heb vorige keer een tweak gevonden dat als de spanning weg valt van een computer en later weer spanning is op de computer dat het automatisch opstart zonder dat je het knopje hoeft in te drukken. Dit kan soms in de nacht gebeuren wanneer de server draait.

Maar dit was voor XP heb je dit tweakje ook voor een server 2003 ?

groetjes Peter

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10 11:32
Volgens mij is dit niet gerelateerd aan je Operating System, maar aan de hardware zelf. Als het goed is is er ergens een bios instelling "Restore on AC power loss". Je kan op de meeste computer het bios inkomen door tijdens het opstarten delete of F2 in te drukken, maar dit kan verschillen.

Let wel op dat je niet iets anders verandert dan je wilt veranderen, want in het BIOS kun je heel goed je pc onbruikbaar maken.

Edit @ hieronder, geef ik die niet net? ;) Moet je wel weten hoe het BIOS werkt

[ Voor 9% gewijzigd door hugoy op 24-09-2010 08:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is toch wel tweakje om de pc automatisch te laten opstarten.

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11 19:21

Hoite

Goed verhaal

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:31:
Er is toch wel tweakje om de pc automatisch te laten opstarten.
Zoals Hugoy al zegt, dit is niet iets wat het besturingssysteem regelt, maar het BIOS.
Volg zijn stappen en bekijk zonodig de handleiding van je moederbord.

Lekker kort.

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie mij ook vertellen wat ik in moet instellen bij "Restore on AC power loss" want ik heb niet zo vaak wat veranderd in het BIOS.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 08:36 ]

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:52

Aganim

I have a cunning plan..

Zoals Hoite aangeeft, even in het boekje van het moederbord kijken. Zowel de naam, als de locatie van de instelling kan nogal eens verschillen. ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Dit heeft inderdaad meer met hardware te maken, daarom zet ik deze even door naar overige hardware.
Dit zijn inderdaad bios instellingen waarbij je iets over last state before power loss o.i.d. kunt instellen.
Een OS kan helemaal niets voordat de machine is opgestart, dus daar is ook geen tweak voor.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10 11:32
Veel meer informatie dan in mijn post kan ik niet geven, omdat je ons ook niet echt veel informatie geeft. Als je ons vertelt welk moederbord jou computer heeft zouden we je misschien wat verder kunnen helpen, of je zoekt de handleiding van je moederbord zelf op, en zoekt in het deel waar het BIOS zit waar iets staat over een instelling die erop lijkt.

Verwijderd

Topicstarter
het is een Advantech PCA-6180 het is niet één van de nieuwste maar ik heb er wel een server op draaien

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 15:18

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:36:
Kunnen jullie mij ook vertellen wat ik in moet instellen bij "Restore on AC power loss" want ik heb niet zo vaak wat veranderd in het BIOS.
Dat lijkt me nogal duidelijk: dat-ie weer opstart als er weer spanning is. Of de optie op 'yes', 'no' of iets anders moet staan, hangt van de mogelijke instellingen af. Zoals al meermalen gezegd: de exacte benaming en de exacte locatie van die optie in het bios verschillen nog wel eens.

Check de handleiding van je moederbord voor de exacte info als je het echt niet kunt vinden in je bios. En ja, het kan zeker voorkomen dat het in het bios van jouw moederbord helemaal niet ingesteld kan worden.

edit:
En gezien het berichtje hieronder is het de optie 'PWRON After PWR-FAIL' en moet die in jouw geval op 'On' staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Jiffy op 24-09-2010 09:12 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-10 09:07
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:55:
het is een Advantech PCA-6180 het is niet één van de nieuwste maar ik heb er wel een server op draaien
3 minuten googlen en je hebt het antwoord:

http://support.advantech....t.aspx?keyword=PCA-6180-B

dan de manual downloaden en onder kopje 3.7.9 pagina 54 staat de optie die je moet hebben

apt-get moo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden

Jongens heel erg bedankt voor jullie hulp :)

slotje kan erop
Pagina: 1