Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
Geachte tweakers,

Ik ga (eindelijk) de overstap naar VoIP maken bij xs4all. Dus ontvang ik binnenkort een Fritz!box 7340. Nou vind ik het fijn om m'n router/modem ergens naast m'n computer te zetten (ook i.v.m. bedrade verbinding) echter staat deze in m'n slaapkamer waar ik dus liever geen telefoon heb staan.

Nu zoek ik dus een DECT telefoon waarvan ik het basisstation dicht bij m'n router kan zetten (zodat ik niet een draadje door het hele huis moet leggen), maar waarvan ik het belsignaal/beltoon volume (dus wat je hoort als je gebeld word) kan uitzetten (onafhankelijk van het belsignaalvolume op de handset), iets wat helaas niet kan met m'n huidige telefoon (KPN Chicago 700s, net afbetaald :F ) terwijl ik de handset ergens anders in huis leg.

Na wat handleidingen googlen heb ik kunnen uitvinden dat je bij de Siemens Gigaset A580/A585 dit in een menutje onder 'basisstation' inderdaad in kan stellen en uitzetten, maar ik zou dat heel graag horen van iemand die deze telefoon al gebruikt voordat ik 60€ neerleg.

Of wellicht zijn er nog goedkopere DECT telefoons waarvan het basisstation geen geluid maakt?

EDIT: De handsets die ik al had werken gewoon prima via de modem, allemaal via DECT gedaan. Ik zag totaal over 't hoofd dat de Fritz! gewoon functioneert als dect basisstation (en gebruik de 'echte' basisstations nu alleen nog maar als oplader op hun originele locatie). En inderdaad de modem in de meterkast gehangen (volgens mij het ISRA punt), signaal is redelijk. Nogmaals bedankt allemaal.

[ Voor 14% gewijzigd door jacobvdm op 17-11-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is het ingebouwde DECT-basisstation van je Fritzbox niet geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-04 08:12

KoudeAardbei

Moderator

Ik zeg; je bent een tweaker of niet, speakertje is een - en een + , flikker er een schakkelaar tussen, of haal 1 draadje weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, geen enkele van mijn DECT-basisstations heeft een ingebouwde speaker. (Het antwoordapparaat hier thuis even niet meegerekend.)

Ik heb op kantoor voor losse lokaties drie Siemens Gigaset C470IP's en dat base station is op geen enkele wijze voorzien van iets dat geluid maakt.

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 24-09-2010 20:57 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Wij hebben thuis de A585, en het basisstation bij ons maakt wel degelijk geluid! Maar via een willekeurige handset kan je gewoon het beltoonvolume wijzigen van het basisstation, en ook helemaal stil zetten. Dus als je deze gewoon stil zet, zullen alleen je handsets herrie gaan maken als je gebeld wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Het plaatsen van een ADSL modem/router (Fritz!box 7340) ver van je ISRA punt is overigens niet erg bevorderlijk voor de snelheid van je lijn. Even er vanuit gaan dat je ISRA punt niet in je slaapkamer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
Ik zou inderdaad gewoon het luidsprekertje lossolderen, dat is makkelijker dan uren zoeken naar een veel duurder model die daar een optie voor heeft in het menu.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:13

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Bij vrijwel alle Siemens Gigaset modellen is dit gewoon mogelijk. Kun je ook terugvinden in de handleidingen van Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
Bedankt allemaal! Ik ga denk ik gewoon een Gigaset aanschaffen. De speaker uit m'n huidige basisstation solderen is me iets te hoog gegrepen (en ik heb geen soldeerbout :$) maar wellicht dat ik die nog kan verkopen.

@asmi; wil dat zeggen dat ik helemaal geen basisstation nodig heb, en gewoon een willekeurige DECT-handset (m'n huidige incluus) kan aanmelden op de Fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

D'r is een zogenoemde Generic Access Profile (DECT GAP) waarmee dat in principe kan, ja. Maar die profile is überbasic en voorziet eigenlijk alleen in het bellen zelf. Alle extra's die DECT setjes bieden (adresboek en dergelijke) zijn pleite als je dat gebruikt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-04 22:52
Volgens mij hier een Profoon van 15 euro waarbij dat ook mogelijk is.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:45
jacobvdm schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:33:
Bedankt allemaal! Ik ga denk ik gewoon een Gigaset aanschaffen. De speaker uit m'n huidige basisstation solderen is me iets te hoog gegrepen (en ik heb geen soldeerbout :$) maar wellicht dat ik die nog kan verkopen.
Te hoog gegrepen? Schroef het ding open, zoek de 2 draadjes die naar de speaker lopen en knip er 1 door. Klaar :Y)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-04 10:22
Maverick schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:28:
[...]

Te hoog gegrepen? Schroef het ding open, zoek de 2 draadjes die naar de speaker lopen en knip er 1 door. Klaar :Y)
Als je het gewoon lossoldeert kan je het veel makkelijker weer vastmaken. Misschien wel zo handig

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:45
Dr. Horrible schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:33:
[...]

Als je het gewoon lossoldeert kan je het veel makkelijker weer vastmaken. Misschien wel zo handig
Echter kan hij blijkbaar niet solderen. Dus dan wordt dat lastig. En wat kost zo'n setje nou. ik geloof dat je voor 2 tientjes al een duo set van profoon hebt. Mocht je dan alsnog een toontje willen dan haal je gewoon een nieuwe.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
jacobvdm schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:33:
@asmi; wil dat zeggen dat ik helemaal geen basisstation nodig heb, en gewoon een willekeurige DECT-handset (m'n huidige incluus) kan aanmelden op de Fritzbox?
Gewoon proberen. Waarschijnlijk zul je wel kunnen bellen en gebeld worden, maar of meer geavanceerde zaken zoals nummerweergave en telefoonboeken ook werken zal afhangen van je toestel. Je kunt ook overwegen om een handset van AVM zelf erbij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:13

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

CyBeR schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:36:
D'r is een zogenoemde Generic Access Profile (DECT GAP) waarmee dat in principe kan, ja. Maar die profile is überbasic en voorziet eigenlijk alleen in het bellen zelf. Alle extra's die DECT setjes bieden (adresboek en dergelijke) zijn pleite als je dat gebruikt.
Dit is niet helemaal waar, Gigaset gebuikt uiteraard ook de GAP standaard maar daar behoud je afhankelijk naar de modellen wel (vrijwel) alle functies.

EDIT: Sorry ik had de situatie van de TS niet helemaal goed gelezen :$

[ Voor 6% gewijzigd door N1ckk op 02-10-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is sowieso beter je adslmodem niet in je slaapkamer te zetten bij adsl (voor de stabiliteit en snelheid). Dat kun je beter neerzetten waar je telefoon je huis binnen komt. Het dect basisstation zou je ook daar neer kunnen zetten.

Een bekabelde verbinding naar je slaapkamer lijkt me niet zo'n probleem.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1