Aspire one a150 boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
Hoi,

Mijn aspire a150 netbook boot niet meer. als ik op de power knop druk gaat het groene ledje branden, maar dat is eigenlijk alles. Ik hoor de processorkoeler wel draaien op een laag toerental, maar krijg geen beeld (en geen backlight), ook niet op extern scherm welk ik altijd aangesloten had.

Wat is er precies gebeurd: ik heb per ongeluk op mijn gesloten laptop geleund. Niet lang, met één hand: had absoluut niet door dat ik niet op de tafel maar op de laptop leunde... (stom, ik weet het). Laptop stond op dat moment overigens uit.

toen ik een uurtje later de laptop aan wilde doen kwam hij dus niet verder meer dan alleen het powerlampje.

Heb de netbook reeds gedemonteerd om te controleren of alles nog goed aangesloten zat etc, en ontdekte dat als ik de laptop zonder (exra) geheugen en HD boot, precies hetzelfde gebeurt. Ik vrees dus dat mn mobo het begeven heeft... Maar hoe kan dit? je zou toch zeggen dat bij enige druk op de bovenkant eerder het scherm het zou moeten begeven? bovendien was het niet m'n volle gewicht ofzo.
Hopelijk heeft iemand nog een oplossing voor me.
avlast bedankt!

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
ongelofelijk maar waar. ten einde raad postte ik hier dit topic, toen ik zag dat ik op het aspireone forum ineens een reactie had ontvangen. aangeraden werd een 'blind flash' van de bios te doen.

ik vond dit draadje, en gaf het een schot... en wat blijkt: het werkt gewoon weer! niet te filmen! kennelijk had dat geleun er dus weinig mee te maken en was het stom toeval!

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-12 22:35
Had ik ook, tenminste die van mijn vader. Hij draaide helemaal door.
Toen zocht ik het op google (tsjah, wat een wondersite) en zag al wat het probleem was. BIOS was inderdaad beschadigd. Je moet het weer herstellen, dan krijg je weer een beeld.
Simpeler kan het niet. Meteen weer opgelost. Trouwens, het kan zijn dat het weer voorkomt. Maar dat is maar één keer in de jaar ofzo. Niets ergs. Blij dat het opgelost is.

[ Voor 12% gewijzigd door Lashrom op 24-09-2010 00:47 ]