PC start pas na X keer op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
Mijn PC heeft de laatste tijd moeite met opstarten, ik heb een Gigabyte GA-P35-DS3R E6750 crucial balistix DDR2 4 Gb mem en een voeding van Recom, 450 Watt. PC start op en wat vooral opvalt is dat de fan van de videokaart volop draait. Harddisks draaien, fan cpu draait. Ik zie niets op het scherm aangezien deze blijkbaar geen signaal krijgt. Ik zet hem dan uit door de powerknop lang in te drukken of door de switch van de voeding om te zetten. Na dat ik dit een keer of 4 gedaan heb start alles normaal op en draait het systeem gewoon en valt ook niet weer uit. Herstart is ook geen probleem.

Ik realiseer me dat dit een vaag probleem is en heb zelf het idee dat het de voeding of de videokaart is die het probleem veroorzaakt. Voordat ik maar zo nieuwe onderdelen ga kopen leek het me toch een goed idee om eerst hier een balletje op te gooien vandaar mijn vraag. Is iemand die dit probleem bekend voorkomt of kan zeggen wat de oorzaak is dat mijn pc zo slecht opstart?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Kan nog heel wat zijn op dit moment. Van een oude BIOS tot half defecte hardware. Het beste is om onderdelen uit te sluiten die het niet kunnen zijn. In de hangen en opstartproblemen troubleshooter staan een hele hoop tips!

Desktop | Server | Laptop

• HendrikT
probleem is, als ik iets uit wil sluiten zal ik dat onderdeel moeten vervangen, anders werkt het systeem niet. Dus moet ik als nog een relatief duur onderdeel aanschaffen. Bios heb ik inmiddels al geupdate naar nieuwste stabiele versie. Probleem is al onstaan voor deze update, en helaas heeft dit dus niet de oplossing mogen zijn.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Tsja je hebt een budget voeding van Recom... En deze problemen zijn vaak gevolg van een slechte voeding. Dus ik verwacht dat je voeding binnenkort naar de eeuwige bitvelden vertrekt als laatste rustplaats.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 23-09-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
@GENETX eerlijk gezegd denk ik dat ook, de voeding is gelukkig niet 1 van de duurste dingen om te vervangen, ik zat al te kijken naar een be quiet voeding 530 watt. K zal het maar proberen.