Receiver en Boxen (5.1)

Pagina: 1
Acties:

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Tweakers,

Momenteel op me zelf gaan wonen en heb me van het volgende al voorzien:

-Xbox 360
-Lg bluray speler
-Humax 5050C (digitale televisie)

deze met 3 verschillende HDMI Kabels aangesloten op mijn 42 inch samsung televisie. Alles werkend op de afstandsbediening van de Humax.

Nu wil ik bij al dit mooie beeld natuurlijk ook mooi geluid weg zetten heb wat setjes gezien van Denon en Onkyo.
Wat ik zoek kwa geluid:

- 5.1 surround (liefst wil ik er 2 (rear) met standaard voor achter de bank)
- geluid + video langs de av receiver via hdmi
- dat de receiver niet altijd aan hoeft te staan (hoef namelijk niet al tijd geluid via de receiver)

Ik heb geen heel hoog budget dus ik weet niet of ik met ongeveer 800/900 euro toe kom.

Ik heb bijvoorbeeld de onkyo HT-S3305 echter is deze maar 400 euro en ben ik bang dat hij niet alles ondersteunt wat ik in een av receiver zoek ?

Echter vond ik daar in tegen de HT-S9305THX ook een mooie keuze
http://www.musicorner.nl/art/2/0/3631/a

Ik denk dat deze meer in mijn straatje past.

Aanraders? Tips alles is welkom!

Bedankt alvast!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:48

Tazzios

..

je hebt 3 eisen waarvan 2 eigenlijk standaard zijn voor een receiver (ook voor receivers van 300 euro)
Blijft er 1 eis over:
-dat de receiver niet altijd aan hoeft te staan (hoef namelijk niet al tijd geluid via de receiver)

voor die laatste eis zul je de handleiding van de receivers moeten raadplegen.
Lijkt me dat er met een beetje meer inzet genoeg receivers te vinden zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 24-09-2010 11:40 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kan hier geen FAQ'je voor komen, zoals in LCD/Plasma? Dit soort topics worden de laatste tijd aan de lopende band geopend, en de ene TS is nog vager dan de andere.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

aan een faq voor av wil ik wel mee werken
ik ga maandag aan een opzetje werken.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

bram1984 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:57:
Kan hier geen FAQ'je voor komen, zoals in LCD/Plasma? Dit soort topics worden de laatste tijd aan de lopende band geopend, en de ene TS is nog vager dan de andere.
Mja, ik heb toen ik een jaar geleden MOD werd 13-14 pagina's geschreven over alles wat me audio te maken heeft. Van codecs/audiotrackts tot wat receivers zijn en hoe je ze aan moet sluiten. Ingeleverd, maar nooit meer iets op gehoord..

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

FeaR1986 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:05:
[...]

Mja, ik heb toen ik een jaar geleden MOD werd 13-14 pagina's geschreven over alles wat me audio te maken heeft. Van codecs/audiotrackts tot wat receivers zijn en hoe je ze aan moet sluiten. Ingeleverd, maar nooit meer iets op gehoord..
Nu ben je mod: Maak er een aan! :D

Ontopic: Pricewatch, Google, Media Markt.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 20:23
Ik denk dat deze derde eis erg lastig gaat worden, aangezien je dan per apparaat 2 kabels zou moeten trekken, 1 voor met receiver, 1 zonder. Wat je zou kunnen proberen is met een logitech harmony het een en ander te proberen...

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dat kan inderdaad niet, voor zover ik weet. Als je je receiver niet aan wil hebben staan, dan zal je direct naar je tv moeten gaan met HDMI.

Verwijderd

Dat werkt bij mij perfect via spdif op een Bravia met Onkyo receiver. Kan dan kiezen of ik de receiver aan wil of gewoon via de TV geluid wil ontvangen. Zelfde geldt voor xbox.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 12:58 ]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

FeaR1986 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:05:
[...]

erg zonde van je tijd, toch wel jammer dat het er niet op staat dan!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Oke het is niet heel erg dat ik wel dan die av receiver aan moet hebben. Had alleen gehoopt dat er een mogelijkheid zou zijn. Ook wel logisch je moet toch altijd je beeld daar ook langs sturen.

Nog voor keuren voor de betere bestel winkels (en inderdaad ik miste een FAQ waar ik antwoorden kreeg op deze vragen) sorry hiervoor dan.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

bram1984 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:52:
Dat kan inderdaad niet, voor zover ik weet. Als je je receiver niet aan wil hebben staan, dan zal je direct naar je tv moeten gaan met HDMI.
Kan dus wel. Moet de receiver alleen beschikken over HDMI Pass-through van het signaal wanneer de receiver in stand-by staat. Denon doet dit al vanaf de AVR xx09-serie en Onkyo kan het ook met de nieuwe TX-SRxx8-serie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

FeaR1986 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:50:
[...]

Kan dus wel. Moet de receiver alleen beschikken over HDMI Pass-through van het signaal wanneer de receiver in stand-by staat. Denon doet dit al vanaf de AVR xx09-serie en Onkyo kan het ook met de nieuwe TX-SRxx8-serie.
Een kleine correctie de Onkyo TX-SRxx7 reeks kan dat ook

Pagina: 1