Vandaag stond ik helemaal versteld wat er mij werd gezegd. Mijn telefoon zou niet in aanmerking voor garantie komen, de garantie zou zojuist al vervallen zijn.
Om even te beginnen:
Op 31 december 2009 koop ik een HTC HD2. Ik heb een van de eerste HTC HD2's want ik heb hem uit de vitrine en ik heb nog het raster (i.p.v. grid) touchscreen.
Na verloop van tijd begint in het scherm witte puntjes te ontstaan, ik vertel dit probleem hier op Tweakers en ik zie dat meerdere mensen hier last van hebben. Het is een soort van verschil in contrast/lichtopbrengst/backlightbleeding. Het is niet zeer storend, alleen wel als je met een witte achtergrond werkt.
Ik dacht laat maar zitten, dat vind ik het niet waard voor garantie. Alleen nu stapelen ook de software problemen zich op. Het woord steeds erger, hier een lijstje:
Ik had gewoonweg geen tijd voor garantie omdat ik 6 dagen in de week werk en afhankelijk van mijn HD2 ben.
Nu ik de HD2 niet intensief gebruik, wou ik gebruik maken van mijn garantie.
Alleen had ik een probleem, 2 weken geleden is de telefoon van mijn bed op de grond gevallen (0,5meter) op de linkerhoek. Er was een zeer kleine barst. Nu ik steeds vaker op de bel knop druk vergroot de barst zich een klein beetje.
Ik gebeld met HTC Nederland. Ik heel mijn verhaal gedaan, en mij verteld of ik een foto wou opsturen via de site en dan zou er iemand naar kijken. Hieronder mijn gespreksgeschiedenis:
Ik heb toch het recht op een degelijk functionerend apparaat? Ik vind dit een rare garantievoorwaarde.
Ik moet dus nu opdraaien voor een foutieve LCD en slechte hardware desondanks dat ik alle firmwareupgrades heb gedaan en meerdere hard resets.
Weet iemand of ik nog een kans heb of heeft iemand tips?
Ik kan wel zelf repareren, maar het gaat om het principe (en 100 euro) en dat ik de softwareproblemen niet zelf kan verhelpen.
Zie hier de foto van de telefoon:
Om even te beginnen:
Op 31 december 2009 koop ik een HTC HD2. Ik heb een van de eerste HTC HD2's want ik heb hem uit de vitrine en ik heb nog het raster (i.p.v. grid) touchscreen.
Na verloop van tijd begint in het scherm witte puntjes te ontstaan, ik vertel dit probleem hier op Tweakers en ik zie dat meerdere mensen hier last van hebben. Het is een soort van verschil in contrast/lichtopbrengst/backlightbleeding. Het is niet zeer storend, alleen wel als je met een witte achtergrond werkt.
Ik dacht laat maar zitten, dat vind ik het niet waard voor garantie. Alleen nu stapelen ook de software problemen zich op. Het woord steeds erger, hier een lijstje:
Nou goed, elke dag de telefoon aan en uit en het probleem was verholpen.1. Verbinding van de telefoon valt steeds weg en gaat opnieuw verbinding maken.
Zeer frusterend als ik wil bellen, dan duurt het 10-15 seconden voordat de telefoon overgaat.
2. Elke keer bij opstarten: Kan geen verbinding maken (de modem aan de andere kant reageert niet).
Terwijl hij gelijk verbinding maakt met internet?
3. Wekker bepaalt zelf wanneer die het deuntje afspeelt.
Oplossing: voor het slapen gaan de telefoon aan/uit. (voor mij geen oplossing, gewoon weg irritand)
4. Tijdens het muziek afspelen komt niet altijd het volume balkje.
De ene keer zie je niets, en de andere keer gaat de muziek stotteren tijden het harder/zachter zetten.
Oplossing: telefoon aan/uit. (voor mij geen oplossing, gewoon weg irritand)
5. Hangen van muziek
Soms als ik muziek afspeel gaat de muziek om de zoveel tijd haperen. (eens in een minuut ongeveer)
Enige oplossing is opnieuw opstarten. Waarschijnlijk komt dit omdat ik voor 8gb aan muziek erop heb staan, maar dit moet de telefoon ook gewoon aan kunnen.
6. Soms drukt de telefoon vanzelf allemaal dingen in.
Heel irritand, ben je wat aan het schrijven en dan springt de telefoon overal naar toe en voor je het weet bel je iemand of is een bericht verzonden.
7. Vastlopen van de telefoon, net als Windows op de PC.
Een beetje multitasken laat de telefoon al stotteren, internet + msn + muziek gaat niet altijd perfect.
8. Terwijl ik gewoon de beste verbinding heb wilt Live Messenger ermee stoppen.
Als ik dan opnieuw probeer te verbinden dan kan hij geen verbinding maken omdat er geen bereik is?
9. Als ik in CoPilot een route aan het volgen ben wil hij soms wel eens na 5min op toetsenblokkering gaan.
Heel irritand, want dan kan je weer via taakbeheer het programma activeren in de auto...
10. Kan de mail niet synchroniseren.
Soms kan de mail niet worden gesynchroniseerd terwijl ik vol kan internetten etc.
Oplossing: telefoon aan/uit. (voor mij geen oplossing, gewoon weg irritand)
Ik had gewoonweg geen tijd voor garantie omdat ik 6 dagen in de week werk en afhankelijk van mijn HD2 ben.
Nu ik de HD2 niet intensief gebruik, wou ik gebruik maken van mijn garantie.
Alleen had ik een probleem, 2 weken geleden is de telefoon van mijn bed op de grond gevallen (0,5meter) op de linkerhoek. Er was een zeer kleine barst. Nu ik steeds vaker op de bel knop druk vergroot de barst zich een klein beetje.
Ik gebeld met HTC Nederland. Ik heel mijn verhaal gedaan, en mij verteld of ik een foto wou opsturen via de site en dan zou er iemand naar kijken. Hieronder mijn gespreksgeschiedenis:
Oftewel, ze willen mij dus niet helpen, terwijl ik al zeg dat ik niet wil dat het glas gerepareerd wordt vinden zij toch dat er geen garantie meer is en dat als ik hem zou opsturen dat ik dan alles zou moeten betalen.BERICHT 1 VAN MIJ
Hallo,
Ik stuur deze email t.a.v. ***** van de klantenservice. Hij weet van dit probleem af.
Met deze mail wil ik graag reactie of reparatie onder garantie valt.
Alle kleine problemen (software problemen) heeft **** genoteerd.
Het grote probleem is te zien in de bijlage.
Het betreffen witte vlekken in het LCD scherm, het lijkt op verschil in contrast, belichting. Het probleem speel zich al af van het begin van de aankoop. Graag wil ik dat dit wordt verholpen.
Het tweede probleem is dat de telefoon 2 weken geleden van mijn bed op de linkerhoek viel. Een heel klein barstje was ontstaan. Na veel gebruik van de Bel knop wordt de barst alsmaar groter.
Ik weet niet of probleem nummer 2 onder de garantie valt, maar probleem nummer 1 neem ik aan van wel, dit probleem verscheen namelijk zomaar uit het niets en wordt steeds erger.
Graag wil ik mijn problemen laten zien via de bijlage en dan wil ik graag weten van jullie wat de oplossing is in de garantie. (Let ook op mijn meerdere softwareproblemen, deze zijn genoteerd door *****)
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Laurens van Rijn
(Ik heb geprobeerd de foto goed te maken, alleen is het moeilijk om het goed weer te geven via foto)
BERICHT 2 VAN HTC
Bedankt voor uw email naar aanleding van uw telefoongesprek met *****. Dit toestel zal wegens de valschade buiten de garantie vallen. Het toestel kan niet voor sommige dingen wel, en voor andere dingen niet binnen de garantie vallen en dit toestel zal door het reparatie centrum waarschijnlijk buiten garantie worden verklaard, waarna de hele reparatie zal moeten worden betaald wilt u het toestel gerepareerd hebben.
BERICHT 3 VAN MIJ
Hallo ****,
Nadat ik **** zojuist weer heb gesproken sta ik versteld...
Omdat er dus een kleine barst in de linker hoek zit, vervalt de garantie op alles?
Dus elk mankement wat de telefoon mankeert wat niet mijn schuld is is nu wel mijn schuld?
Dus het is mijn schuld nu dat het LCD scherm witte vlekken vertoont vanaf begins af aan? (en steeds erger wordt)
Dus het is mijn schuld nu dat de software om de haverklap vastloopt? Hier een opsommetje:
****** ALLE SOFTWAREPROBLEMEN
Ik gebruik deze telefoon voor zeer belangrijke dingen, ik werk 6 dagen in de week.
Voor mij is er nooit tijd om voor zulke problemen de telefoon terug te sturen.
Ik ga ervan uit dat ik een schappelijk product koop, daarom geef ik er ook veel geld aan uit.
Maar als ik dan een product koop wat vanaf begins af aan steeds ergere mankementen vertoont,
en dan als een minibarstje (van 1 kleine val van 0,5m) uitgroeit tot een iets grotere barst dat dat gelijk de gehele garantie van de telefoon afhaalt?
Van mij part blijft dat glas ongerepareerd het is namelijk niet storend, de rest van de problemen wel! Ik wil gewoon graag dat ik een telefoon heb die ten eerste een heldere weergave heeft (geen witte vlekken) en die niet om de haverklap vastloopt.
Graag hoop ik dat wij tot een goede oplossing kunnen komen.
Met vriendelijke groet,
Laurens van Rijn
BERICHT 4 VAN HTC
Bedankt voor uw antwoord. Zoals ik in mijn eerste mail aangaf, kan het toestel of helemaal binnen garantievallen, of helemaal buiten garantie vallen een middenweg is er niet. Zover ik kan beoordelen uit u foto's zal het toestel buiten garantie vallen wegens de valschade. Echter de definiteve beslissing zal in het reparatiecentrum worden genomen.
Zij zullen in u geval waarschijnlijk een offerte op stellen waarop u dan kunt reageren. U heeft de optie om dan akkoord te gaan met reparatie, het toestel ongerepareerd terug te laten sturen (tegenover de onderzoeks en verzendkosten) of het toestel te laten recycelen.
Daarnaast zal de offerte alle schade in het toestel bevatten, zij zijn verplicght het hele toestel inclusief het glas te repareren.
BERICHT 5 VAN MIJ
Hoi *****
Ik snap waarom je dit antwoord terugstuurt. Ik snap dat het reparatiecentrum een geheel gerepareerde telefoon moet terugsturen.
Maar dat is toch dubbelop? Stel ik zou zelf het glas repareren (dat kan ik want ik repareer zelf ook telefoons op grote schaal).
Dan zouden jullie alsnog niet mijn LCD vervangen en de software checken omdat de garantie dan zou vervallen.
Het heeft toch geen zin om mijn telefoon naar het reparatiecentrum te sturen als ik bij voorbaat al weet dat ze gaan zeggen dat de garantie is vervallen? Denk je nou echt dat ik voor dat ene antwoord 40 euro ga betalen? Ik ga al helemaal niet een telefoon van 600 euro laten recyclen...
Kijk, tuurlijk kan ik de telefoon zelf maken. Maar daar gaat het niet om, ik wil recht op een goed functionerend apparaat.
Dan zou ik dus iets gaan maken (slecht functionerend LCD) wat niet eens mijn schuld is? En de softwareproblemen kan ik al helemaal niet zelf oplossen. (Dit is een HTC HD2 uit een van de eerste leveringen).
Dit slaat toch werkelijk nergens op?
Graag verwacht ik reactie van je.
Met vriendelijke groet,
Laurens van Rijn
BERICHT VAN HTC (LAATSTE ANTWOORD)
Bedankt voor uw antwoord. Zoals u kunt coorstellen kan ik niet van de garantievoorwaarde afwijken. Mocht u het toestel zelf reparen, dan zal het toestel eveneens OOW zijn en de kosten voor een eventuele reparatie in de toekomst voor u zijn. Ik kan voorstellen dat u liever niet de onderzoekskosten betaald, maar hieronder kunnen we niet onderuit. Ik naam aan dat u de laatste software vanaf onze webiste heeft geïnstalleerd. Mocht u dat niet hebben gedaan, dan raad ik u aan dat te proberen.
Ik heb toch het recht op een degelijk functionerend apparaat? Ik vind dit een rare garantievoorwaarde.
Ik moet dus nu opdraaien voor een foutieve LCD en slechte hardware desondanks dat ik alle firmwareupgrades heb gedaan en meerdere hard resets.
Weet iemand of ik nog een kans heb of heeft iemand tips?
Ik kan wel zelf repareren, maar het gaat om het principe (en 100 euro) en dat ik de softwareproblemen niet zelf kan verhelpen.
Zie hier de foto van de telefoon: