• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Vandaag stond ik helemaal versteld wat er mij werd gezegd. Mijn telefoon zou niet in aanmerking voor garantie komen, de garantie zou zojuist al vervallen zijn.

Om even te beginnen:
Op 31 december 2009 koop ik een HTC HD2. Ik heb een van de eerste HTC HD2's want ik heb hem uit de vitrine en ik heb nog het raster (i.p.v. grid) touchscreen.

Na verloop van tijd begint in het scherm witte puntjes te ontstaan, ik vertel dit probleem hier op Tweakers en ik zie dat meerdere mensen hier last van hebben. Het is een soort van verschil in contrast/lichtopbrengst/backlightbleeding. Het is niet zeer storend, alleen wel als je met een witte achtergrond werkt.

Ik dacht laat maar zitten, dat vind ik het niet waard voor garantie. Alleen nu stapelen ook de software problemen zich op. Het woord steeds erger, hier een lijstje:
1. Verbinding van de telefoon valt steeds weg en gaat opnieuw verbinding maken.
Zeer frusterend als ik wil bellen, dan duurt het 10-15 seconden voordat de telefoon overgaat.

2. Elke keer bij opstarten: Kan geen verbinding maken (de modem aan de andere kant reageert niet).
Terwijl hij gelijk verbinding maakt met internet?

3. Wekker bepaalt zelf wanneer die het deuntje afspeelt.
Oplossing: voor het slapen gaan de telefoon aan/uit. (voor mij geen oplossing, gewoon weg irritand)

4. Tijdens het muziek afspelen komt niet altijd het volume balkje.
De ene keer zie je niets, en de andere keer gaat de muziek stotteren tijden het harder/zachter zetten.
Oplossing: telefoon aan/uit. (voor mij geen oplossing, gewoon weg irritand)

5. Hangen van muziek
Soms als ik muziek afspeel gaat de muziek om de zoveel tijd haperen. (eens in een minuut ongeveer)
Enige oplossing is opnieuw opstarten. Waarschijnlijk komt dit omdat ik voor 8gb aan muziek erop heb staan, maar dit moet de telefoon ook gewoon aan kunnen.

6. Soms drukt de telefoon vanzelf allemaal dingen in.
Heel irritand, ben je wat aan het schrijven en dan springt de telefoon overal naar toe en voor je het weet bel je iemand of is een bericht verzonden.

7. Vastlopen van de telefoon, net als Windows op de PC.
Een beetje multitasken laat de telefoon al stotteren, internet + msn + muziek gaat niet altijd perfect.

8. Terwijl ik gewoon de beste verbinding heb wilt Live Messenger ermee stoppen.
Als ik dan opnieuw probeer te verbinden dan kan hij geen verbinding maken omdat er geen bereik is?

9. Als ik in CoPilot een route aan het volgen ben wil hij soms wel eens na 5min op toetsenblokkering gaan.
Heel irritand, want dan kan je weer via taakbeheer het programma activeren in de auto...

10. Kan de mail niet synchroniseren.
Soms kan de mail niet worden gesynchroniseerd terwijl ik vol kan internetten etc.
Oplossing: telefoon aan/uit. (voor mij geen oplossing, gewoon weg irritand)
Nou goed, elke dag de telefoon aan en uit en het probleem was verholpen.
Ik had gewoonweg geen tijd voor garantie omdat ik 6 dagen in de week werk en afhankelijk van mijn HD2 ben.

Nu ik de HD2 niet intensief gebruik, wou ik gebruik maken van mijn garantie.
Alleen had ik een probleem, 2 weken geleden is de telefoon van mijn bed op de grond gevallen (0,5meter) op de linkerhoek. Er was een zeer kleine barst. Nu ik steeds vaker op de bel knop druk vergroot de barst zich een klein beetje.

Ik gebeld met HTC Nederland. Ik heel mijn verhaal gedaan, en mij verteld of ik een foto wou opsturen via de site en dan zou er iemand naar kijken. Hieronder mijn gespreksgeschiedenis:
BERICHT 1 VAN MIJ
Hallo,

Ik stuur deze email t.a.v. ***** van de klantenservice. Hij weet van dit probleem af.

Met deze mail wil ik graag reactie of reparatie onder garantie valt.

Alle kleine problemen (software problemen) heeft **** genoteerd.

Het grote probleem is te zien in de bijlage.
Het betreffen witte vlekken in het LCD scherm, het lijkt op verschil in contrast, belichting. Het probleem speel zich al af van het begin van de aankoop. Graag wil ik dat dit wordt verholpen.

Het tweede probleem is dat de telefoon 2 weken geleden van mijn bed op de linkerhoek viel. Een heel klein barstje was ontstaan. Na veel gebruik van de Bel knop wordt de barst alsmaar groter.

Ik weet niet of probleem nummer 2 onder de garantie valt, maar probleem nummer 1 neem ik aan van wel, dit probleem verscheen namelijk zomaar uit het niets en wordt steeds erger.

Graag wil ik mijn problemen laten zien via de bijlage en dan wil ik graag weten van jullie wat de oplossing is in de garantie. (Let ook op mijn meerdere softwareproblemen, deze zijn genoteerd door *****)

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Laurens van Rijn

(Ik heb geprobeerd de foto goed te maken, alleen is het moeilijk om het goed weer te geven via foto)

BERICHT 2 VAN HTC
Bedankt voor uw email naar aanleding van uw telefoongesprek met *****. Dit toestel zal wegens de valschade buiten de garantie vallen. Het toestel kan niet voor sommige dingen wel, en voor andere dingen niet binnen de garantie vallen en dit toestel zal door het reparatie centrum waarschijnlijk buiten garantie worden verklaard, waarna de hele reparatie zal moeten worden betaald wilt u het toestel gerepareerd hebben.

BERICHT 3 VAN MIJ
Hallo ****,

Nadat ik **** zojuist weer heb gesproken sta ik versteld...
Omdat er dus een kleine barst in de linker hoek zit, vervalt de garantie op alles?

Dus elk mankement wat de telefoon mankeert wat niet mijn schuld is is nu wel mijn schuld?

Dus het is mijn schuld nu dat het LCD scherm witte vlekken vertoont vanaf begins af aan? (en steeds erger wordt)
Dus het is mijn schuld nu dat de software om de haverklap vastloopt? Hier een opsommetje:

****** ALLE SOFTWAREPROBLEMEN

Ik gebruik deze telefoon voor zeer belangrijke dingen, ik werk 6 dagen in de week.
Voor mij is er nooit tijd om voor zulke problemen de telefoon terug te sturen.
Ik ga ervan uit dat ik een schappelijk product koop, daarom geef ik er ook veel geld aan uit.

Maar als ik dan een product koop wat vanaf begins af aan steeds ergere mankementen vertoont,
en dan als een minibarstje (van 1 kleine val van 0,5m) uitgroeit tot een iets grotere barst dat dat gelijk de gehele garantie van de telefoon afhaalt?

Van mij part blijft dat glas ongerepareerd het is namelijk niet storend, de rest van de problemen wel! Ik wil gewoon graag dat ik een telefoon heb die ten eerste een heldere weergave heeft (geen witte vlekken) en die niet om de haverklap vastloopt.

Graag hoop ik dat wij tot een goede oplossing kunnen komen.

Met vriendelijke groet,
Laurens van Rijn

BERICHT 4 VAN HTC
Bedankt voor uw antwoord. Zoals ik in mijn eerste mail aangaf, kan het toestel of helemaal binnen garantievallen, of helemaal buiten garantie vallen een middenweg is er niet. Zover ik kan beoordelen uit u foto's zal het toestel buiten garantie vallen wegens de valschade. Echter de definiteve beslissing zal in het reparatiecentrum worden genomen.
Zij zullen in u geval waarschijnlijk een offerte op stellen waarop u dan kunt reageren. U heeft de optie om dan akkoord te gaan met reparatie, het toestel ongerepareerd terug te laten sturen (tegenover de onderzoeks en verzendkosten) of het toestel te laten recycelen.
Daarnaast zal de offerte alle schade in het toestel bevatten, zij zijn verplicght het hele toestel inclusief het glas te repareren.

BERICHT 5 VAN MIJ
Hoi *****

Ik snap waarom je dit antwoord terugstuurt. Ik snap dat het reparatiecentrum een geheel gerepareerde telefoon moet terugsturen.
Maar dat is toch dubbelop? Stel ik zou zelf het glas repareren (dat kan ik want ik repareer zelf ook telefoons op grote schaal).
Dan zouden jullie alsnog niet mijn LCD vervangen en de software checken omdat de garantie dan zou vervallen.

Het heeft toch geen zin om mijn telefoon naar het reparatiecentrum te sturen als ik bij voorbaat al weet dat ze gaan zeggen dat de garantie is vervallen? Denk je nou echt dat ik voor dat ene antwoord 40 euro ga betalen? Ik ga al helemaal niet een telefoon van 600 euro laten recyclen...

Kijk, tuurlijk kan ik de telefoon zelf maken. Maar daar gaat het niet om, ik wil recht op een goed functionerend apparaat.
Dan zou ik dus iets gaan maken (slecht functionerend LCD) wat niet eens mijn schuld is? En de softwareproblemen kan ik al helemaal niet zelf oplossen. (Dit is een HTC HD2 uit een van de eerste leveringen).

Dit slaat toch werkelijk nergens op?
Graag verwacht ik reactie van je.

Met vriendelijke groet,
Laurens van Rijn

BERICHT VAN HTC (LAATSTE ANTWOORD)
Bedankt voor uw antwoord. Zoals u kunt coorstellen kan ik niet van de garantievoorwaarde afwijken. Mocht u het toestel zelf reparen, dan zal het toestel eveneens OOW zijn en de kosten voor een eventuele reparatie in de toekomst voor u zijn. Ik kan voorstellen dat u liever niet de onderzoekskosten betaald, maar hieronder kunnen we niet onderuit. Ik naam aan dat u de laatste software vanaf onze webiste heeft geïnstalleerd. Mocht u dat niet hebben gedaan, dan raad ik u aan dat te proberen.
Oftewel, ze willen mij dus niet helpen, terwijl ik al zeg dat ik niet wil dat het glas gerepareerd wordt vinden zij toch dat er geen garantie meer is en dat als ik hem zou opsturen dat ik dan alles zou moeten betalen.

Ik heb toch het recht op een degelijk functionerend apparaat? Ik vind dit een rare garantievoorwaarde.
Ik moet dus nu opdraaien voor een foutieve LCD en slechte hardware desondanks dat ik alle firmwareupgrades heb gedaan en meerdere hard resets.

Weet iemand of ik nog een kans heb of heeft iemand tips?
Ik kan wel zelf repareren, maar het gaat om het principe (en 100 euro) en dat ik de softwareproblemen niet zelf kan verhelpen.

Zie hier de foto van de telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://www.touchscreenkapot.nl/images/DSC00163.JPG

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Dit zie je helaas vaker. Dingen die totaal geen verband houden worden uitgesloten als 1 van de dingen wordt overschreden. Stel je scherm scheurt door een fabrieksfout spontaan, dan zou je met custom software al geen garantie meer hebben. Mag op EU-niveau wel iets aan gedaan worden imo.

Je kan misschien dreigen met rechtsbijstand en uitleggen dat softwareproblemen totaal geen verband houden met het 1 keer zacht laten vallen van de telefoon.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• lvrijn
Bedankt voor je antwoord.
Helaas krijg ik van HTC steeds maar 1 antwoord, als er iets kapot is wat niet onder garantie hoort valt alles niet meer onder de garantie. Vind het belachelijk.

Ik vind zeker dat er zoiets op EU niveau mag worden gedaan.
Kijk, het is logisch dat als ik garantie zou vragen op het glas, dat je dan geen garantie krijgt, maar dat doe ik niet, ik weet zelf ook wel beter dat val-, stoot-, en drukschade niet onder garantie valt.

Dit is gewoon een manier om mensen die geen andere keuzes hebben het geld uit hun portemonnee te troggelen. Zeker over die woekerprijzen die ze rekenen.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Neem contact op met de verkopende partij. Dat HTC zelf eventueel garantie levert is een mooi extratje, maar is daartoe in het geheel niet verplicht. De verkopende partij is dat wel, en die mogen het oplossen met HTC, daar hoef jij niet tussen te gaan zitten.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• lvrijn
Nvidiot schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:36:
Neem contact op met de verkopende partij. Dat HTC zelf eventueel garantie levert is een mooi extratje, maar is daartoe in het geheel niet verplicht. De verkopende partij is dat wel, en die mogen het oplossen met HTC, daar hoef jij niet tussen te gaan zitten.
Stel dat ik dat zou doen.
Dan krijg ik over 1 week een brief dat het niet onder de garantie valt en dat ik 40 euro kan betalen als ik de telefoon terug wil (onderzoekskosten). Die ga ik natuurlijk niet betalen. Dan zou ik dus een deal met de winkel moeten maken dat ik alleen akkoord ga met kosteloze reparatie?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Ik zie 2 opties:
- Contact opnemen met de verkopende partij en hopen dan HTC coulanter is tegenover hun distributeurs dan rechtstreeks aan de klant. Risico op onderzoekskosten.
- Zelf repareren of via tweakers verkopen om te laten repareren. Helaas kost alleen de digitizer al €60 op ebay. Recentste rom installeren doet misschien al wonderen voor de meeste software problemen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

No offence maar als die telefoon zo belangrijk wasvoor je (wat nu dus niet meer van toepassing is), dan nam je die xx euro onderzoekskosten voor lief of je neemt tijdelijk een ander exemplaar. Praten met powertalk zoals 'slaat helemaal nergens op!' en '600 euro recyclen' zal je hoogstwaarschijnlijk alleen maar tegenwerken. Want 600 euro kost dat toestel allang niet meer. Waar HTC vrij 'vriendelijk en netjes' blijft in haar mailcorrespondentie (en daar staan ze ook om bekend), schort het bij jou aan enige vorm van gevoel naar de tegenpartij. Ik snap wel dat je het erg vervelend vind maar een nette duidelijke brief is het halve werk.

Overigens was het beter geweest om eerst naar de winkel te gaan ipv gelijk bij HTC aan te kloppen

[ Voor 20% gewijzigd door vhal op 24-09-2010 07:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC verleent alleen fabrieksgarantie
De winkelier is verantwoordelijk voor de 'gewone' garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Malantur schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:20:
Ik zie 2 opties:
- Contact opnemen met de verkopende partij en hopen dan HTC coulanter is tegenover hun distributeurs dan rechtstreeks aan de klant. Risico op onderzoekskosten.
- Zelf repareren of via tweakers verkopen om te laten repareren. Helaas kost alleen de digitizer al €60 op ebay. Recentste rom installeren doet misschien al wonderen voor de meeste software problemen.
Ik ga toch maar eens naar de winkel een keer.
Zoals ik al zei, zelfreparatie is geen probleem, het gaat alleen om het principe, het LCD moet namelijk ook gewoon worden vervangen dus komt er nog eens 40 euro bovenop.
Mijn HD2 draait op de laatste ROM en is als zeker 5x hard gereset en blijft bovenstaande problemen geven.
deadsy33 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 07:01:
No offence maar als die telefoon zo belangrijk wasvoor je (wat nu dus niet meer van toepassing is), dan nam je die xx euro onderzoekskosten voor lief of je neemt tijdelijk een ander exemplaar. Praten met powertalk zoals 'slaat helemaal nergens op!' en '600 euro recyclen' zal je hoogstwaarschijnlijk alleen maar tegenwerken. Want 600 euro kost dat toestel allang niet meer. Waar HTC vrij 'vriendelijk en netjes' blijft in haar mailcorrespondentie (en daar staan ze ook om bekend), schort het bij jou aan enige vorm van gevoel naar de tegenpartij. Ik snap wel dat je het erg vervelend vind maar een nette duidelijke brief is het halve werk.

Overigens was het beter geweest om eerst naar de winkel te gaan ipv gelijk bij HTC aan te kloppen
Nou ik vond die mails van HTC niet echt vriendelijk/professioneel.
Ik wordt niet eens aangesproken laat staan gegroet.
Ik krijg alleen standaardantwoorden, ik vind dat niet vriendelijk en netjes aangezien het niet eens persoonlijk is gericht.

Die 'powertalk' komt gewoon door frustratie.

En ik had HTC als eerste gebelt, toen vroeg ik, wat kan ik het beste doen? Naar de winkel of direct naar jullie toe? Mij werd toen verteld dat de winkel mij naar HTC zou verwijzen dus dat dat niet hoefde.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 07:04:
HTC verleent alleen fabrieksgarantie
De winkelier is verantwoordelijk voor de 'gewone' garantie
Mij werd dus verteld aan de telefoon (HTC) dat mijn IMEI aan hun garantiesysteem staat verbonden.
Zoals ik al zei ik loop ook wel even naar de winkel volgende week om informatie op te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:00
Voor de software problemen zou ik toch de laatste rom installeren en daarna niet een oude backup terug zetten, kijk eerst is aan of alle problemen zich dan ook voordoen.
6. Soms drukt de telefoon vanzelf allemaal dingen in.
Heel irritand, ben je wat aan het schrijven en dan springt de telefoon overal naar toe en voor je het weet bel je iemand of is een bericht verzonden.
Dit kan natuurlijk wel met de valschade te maken hebben, al denk ik dat het uiteindelijk wel meevalt. Het is logisch dat via telefoon/email nooit zal worden verteld dat iets onder garantie valt, dit kan alleen het reparatiecentrum bepalen. Eerst toch even een clean install proberen, helpt het niet stuur het toestel dan via de winkel op en maak een duidelijke afspraak over de onderzoekskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
robin84 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:23:
Voor de software problemen zou ik toch de laatste rom installeren en daarna niet een oude backup terug zetten, kijk eerst is aan of alle problemen zich dan ook voordoen.

[...]

Dit kan natuurlijk wel met de valschade te maken hebben, al denk ik dat het uiteindelijk wel meevalt. Het is logisch dat via telefoon/email nooit zal worden verteld dat iets onder garantie valt, dit kan alleen het reparatiecentrum bepalen. Eerst toch even een clean install proberen, helpt het niet stuur het toestel dan via de winkel op en maak een duidelijke afspraak over de onderzoekskosten.
Ik heb al vaker de laatste rom opnieuw geïnstalleerd etc.

De valschade is pas vanaf 2 weken geleden,
dat het toestel soms van alles in drukt is al vanaf het begin (dit is algemeen bekend bij de HTC HD2, veelste gevoelig dus heb je daar BSB tweaks voor..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij hier op de fabrieks vloer is het hetzelfde. De hele produkt woord gerepareerd of niet. Dit is de normaalste gang van zaken bij fabrieken. Er is geen middelweg. De voornamste reden is liability. Stel dat de product woord aangenomen en de software issue woord gerepareerd maar de scherm niet. De klant krijgt de ding terug en er is weer een software issue of probleem met de item over een paar maanden. Er onstaat dus een grijs gebeid waar de oorzak kan terug leiden naar de kapot scherm. Als het puntje bij paaltje komt in een rechtzaal een rechter kan beoordelen dat de eerste reparatie was "onvolledig" en de mogelijk oorzak van de nieuwe issue. De gebarste scherm had een kortsluiting kunnen veroorzaken dat kan leiden tot een nieuwe probleem.

Dit is trouwens alleen maar een reden waarom fabrieken kan niet "half" reparaties uitvoeren, maar het is de grootste. De harde waarheid is dat zodra de mobiel was op de grond gevallen, was het over met de garantie. Zoals sommige mensen aangeeft, het is mogelijk om een coulant regeling to treffen, met je verkooper, maar ze zijn nergens verplicht. Put on a smile, walk into the store and try your best. Het is alles wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:05:
Bij mij hier op de fabrieks vloer is het hetzelfde. De hele produkt woord gerepareerd of niet. Dit is de normaalste gang van zaken bij fabrieken. Er is geen middelweg. De voornamste reden is liability. Stel dat de product woord aangenomen en de software issue woord gerepareerd maar de scherm niet. De klant krijgt de ding terug en er is weer een software issue of probleem met de item over een paar maanden. Er onstaat dus een grijs gebeid waar de oorzak kan terug leiden naar de kapot scherm. Als het puntje bij paaltje komt in een rechtzaal een rechter kan beoordelen dat de eerste reparatie was "onvolledig" en de mogelijk oorzak van de nieuwe issue. De gebarste scherm had een kortsluiting kunnen veroorzaken dat kan leiden tot een nieuwe probleem.

Dit is trouwens alleen maar een reden waarom fabrieken kan niet "half" reparaties uitvoeren, maar het is de grootste. De harde waarheid is dat zodra de mobiel was op de grond gevallen, was het over met de garantie. Zoals sommige mensen aangeeft, het is mogelijk om een coulant regeling to treffen, met je verkooper, maar ze zijn nergens verplicht. Put on a smile, walk into the store and try your best. Het is alles wat je kan doen.
Bedankt voor je antwoord! Ik snap dit antwoord ook wel.
Daarom vroeg ik ook of ik niet een deal kon maken met HTC, ik betaal alleen de reparatie van het glas en zei repareren de rest (garantie onderdelen). Maar hier gaan ze niet mee akkoord...

Volgende week even naar de winkel als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Ik heb hier ook voor gebeld. Zonder probleem, onmiddelijk een afspraak gemaakt voor een reparatie. Dus het zou gewoon garantie moeten zijn.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die softwareproblemen liggen denk ik meer bij onkunde van de gebruiker zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lvrijn schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:00:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Ik snap dit antwoord ook wel.
Daarom vroeg ik ook of ik niet een deal kon maken met HTC, ik betaal alleen de reparatie van het glas en zei repareren de rest (garantie onderdelen). Maar hier gaan ze niet mee akkoord...

Volgende week even naar de winkel als ik tijd heb.
De probleem met dit is, ongeauthoriseerd partijen mogen geen reparties zelf uitvoeren. In feiten door jou een onderdeel te leveren is het een vorm van toezegging dat jij mag het dus wel doen. Dan kom je weer in de situatie waar de klant kan een mogelijk beroep doen in de toekomst voor een reparatie via de fabriek in de zin van: "kijk jullie hebben mij een onderdeel toegestuurd met een sort goedkeuring dat ik mag het wel doen, maar nu is ie weer gefaald en ik denk dat jullie onderdeel niet goed was. Ik eis......"

Een tweede probleem is dat de fabriek moet vertrouwen dat jij gaat daadwerkelijk de onderdeel gebruiken voor een reparatie en dat jij gaat het niet gewoon doorverkoopen op marktplaats. De slimme geest gaat dan meerdere keer bellen voor een onderdeel, met een nieuwe alias iedere keer. Zo kun je een lucratief handel opzetten. Ik weet dat het klinkt een beetje gek maar sommige onderdelen zijn "restricted". Als een klant vraagt voor een elco of een mosfet bij mij dan heb ik weinig issue met eentje opsturen. Vraagt ie een Northbridge aan dan krijgt ie gewoon nee te horen. Ook als hij wilt de volle mep voor het betalen.

Op het bij elkaar te zetten, wat lijkt redelijk en logisch voor jou en de normale publiek is absoluut niet redelijk voor een fabriek. Ik zie aan je post dat opzicht heb je geen vreemd bedoelingen, maar wat je vraagt aan de fabriek is een enorme uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
De reden waarom fabrikanten deze lijn volgen is natuurlijk duidelijk. Als ze toestaan dat een telefoon met gebruikersschade onder garantie wordt gerepareerd, dan is het eind natuurlijk zoek. Dan krijgen ze voortdurend telefoons met valschade, waterschade, scheuren, et cetera waarvan de eigenaar zegt dat díe vorm van gebruikersschade niets te maken heeft met het probleem, zodat hij toch onder garantie gerepareerd moet worden. Dan moeten ze dus per individueel geval gaan bepalen of er een causaal verband zit tussen het gebrek waarvoor reparatie wordt geclaimd en de vastgestelde gebruikersschade. En dat is natuurlijk onbegonnen werk. Want waarom zou een barst in het scherm niet duiden op een zo hardhandige val dat ook het binnenwerk beschadigd is? Daar kan een fabrikant niet aan beginnen natuurlijk.

Overigens zou je je ook wat zakelijker kunnen opstellen. Je zou je bijvoorbeeld kunnen gaan richten tot de wederpartij bij de koopovereenkomst (de winkel) en niet tot de fabrikant die jou wettelijk tot niets verplicht is. Je zou ook opmerkingen achterwege kunnen laten als "de telefoon is voor mij zo belangrijk want ik werk zes dagen per week", want als je hem écht nodig had voor je werk dan had je het wel beter geregeld, met vervanging op de werkplek dezelfde dag.

[ Voor 5% gewijzigd door nare man op 24-09-2010 15:42 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Pagina: 1