• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:59

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
Beste MedeTweakers

Helaas sinds kwart voor 8 deze avond date (23-09-2010..)
was er een blikseminslag buiten terwijl ik naar de auto liep met me broertje om hem op de trein te zetten.. (dat terzijde dat ik me de **** schrok :P)
Heeft onze goed functionerende D-Link DIR-655 met Gigabit WAN en Gigabit LAN het begeven.
(blikseminslag is a bitch :S)
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe degelijke router, met 8Gigabit poorten (LAN) en 1 Gigabit poort voor WAN.
Internetverbinding AiE van Ziggo dus Gigabit Wan is wel nodig (aangezien ik dus 120mbit / 10mbit heb)

Wie helpt mij aan een degelijke goed performende high end router welke veel connecties aan kan ^_^.

Schiet uw reacties hieronder
& alvast bedankt :)
p.s. ja ik weet een DIR 655 heeft maar 4 LAN poorten maar ik ben dus "op zoek naar een 8 poorts intern lan switch!".

Gr Joep.

Be nice, You Assholes :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22
3DDude schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:44:
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe degelijke router, met 8Gigabit poorten (LAN) en 1 Gigabit poort voor WAN. Internetverbinding AiE van Ziggo dus Gigabit Wan is wel nodig (aangezien ik dus 120mbit / 10mbit heb)
Alleen het feit dat er Gb WAN op zit zegt natuurlijk niks ovder de snelheid waarop 'ie kan routeren.
Wie helpt mij aan een degelijke goed performende high end router welke veel connecties aan kan ^_^. Schiet uw reacties hieronder.
Wat had je zelf al gevonden? Kan je aanraden om bv in het grote Ziggo ervaringen topic te kijken, aangezien deze vraag regelamtig langs komt.
..maar ik ben dus "op zoek naar een 8 poorts intern lan switch!".
Een router met ingebouwde 8poorts Gb switch zul je in het consumentenspul niet gauw tegenkomen.

Anoniem: 297223

Nieuwe dir-655 en een Gbit switchje.

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
Ik heb zelf al op Smallnetbuilder.com gekeken (als ik de site correct schrijf).

Waar een andere router bovenaan staan.
Punt is meer dat ik een 8 poorts LAN switchje wil hebben wat ook gelijk me router is.
Nou kwam ik een dlink met 8 poorten maar dat was 100mbit :S..

Verder niets goeds / leuks / wat aan me eisen voldeed : tegengekomen dus vandaar dat ik het hier vraag...
Verder is het Gigabit WAN verhaal natuurlijk een beetje flauw want 120mbit is net boven de 100. punt is meer ik download nu 14.5MB/s met nieuwsgroepen en het maakt waarschijnljk niet uit welke router met gigabit WAN ik haal ze kunnen allemaal zeer waarschijnlijk wel 120 mbit aan :P

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 22:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zoals gezegd: als een WAN poort 1 Gb is, dan betekend dat niet (lees: nooit) automatisch dat hij ook 1 Gb kan routeren naar LAN. Sterker nog, de D-Link 855 (de broer van de 655) die bij mij in de meter kast hangt, kan dacht ik 300 Mb/s routeren tussen WAN en LAN. En dat is een hele prestatie als je kijkt naar tests met andere routers in dezelfde prijsklasse of goedkoper. Zelfs duurdere routers presteren soms slechter... Dus let goed op wat je koopt. Ik heb ze gezien die 50 Mb/s routeren tussen WAN en LAN, terwijl alle aansluitingen gigabit zijn. Daar ben je dan klaar mee als je een 120 Mb verbinding hebt...

Mijn advies: als je tevreden was over de 655, koop dan weer een 655 of een 855. Ga geen andere keuze maken aan de hand van het ontbreken van een paar Gbit poortjes. Tenzij je bij de te kiezen router heel goed hebt gekeken naar z'n interne snelheden e.d.

Dus: koop een 655 of 855 en een losse gigabit switch.
Ik kan je de 855 van harte aanbevelen, zij het dat hij hier pas 1 week in gebruik is.

[ Voor 21% gewijzigd door remco_k op 23-09-2010 21:20 ]

Alles kan stuk.

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Hangt helemaal van je wensen en je budget af... Dat gezegd hebbende, wil je een hoge wan/lan troughput, op dit moment is de Netgear WNDR3700 één van de snelste consumenten routers op de markt en Dual Band Wireless N. Gooi der een gigabit switch bij en klaar is kees.

-=Mijn PC Specs=-

• remco_k

remco_k

Die WNDR3700 is inderdaad een snel ding. Maar in mijn beleving is een D-Link 855 die iets duurder is veel interessanter.
Kijk eens naar deze pagina met test resultaten.
De WNDR3700 haalt "maar" 128 Mb/s WAN naar LAN. Dat is op zich genoeg. Maar kijk eens welke routers daarboven staan die RUIM 2x zo snel kunnen (denk eens aan de toekomst dat je download b.v. 200 Mbps of hoger kan gaan worden, dan is de WNDR3700 ineens de bottleneck geworden en dat zou zonde zijn...).

[ Voor 17% gewijzigd door remco_k op 23-09-2010 21:29 ]

Alles kan stuk.

• Smarty_6000
remco_k schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:24:
Die WNDR3700 is inderdaad een snel ding. Maar in mijn beleving is een D-Link 855 die iets duurder is veel interessanter.
Kijk eens naar deze pagina met test resultaten.
De WNDR3700 haalt "maar" 128 Mb/s WAN naar LAN. Dat is op zich genoeg. Maar kijk eens welke routers daarboven staan die RUIM 2x zo snel kunnen (denk eens aan de toekomst dat je download b.v. 200 Mbps of hoger kan gaan worden...).
Hmm, op smallnetbuilder.com staan toch andere troughput snelheden vermeld voor de WNDR3700. Daar komen ze op 408.9 Mbps. :?

-=Mijn PC Specs=-

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
mensen mijn dir 655 deed ook 250mbit wan naar lan througput dit is onder andere waarom ik hem destijds heb uitgekozen (heb er dan ook nog 125 eu voor betaald)
Budget voor nu gaat tot circa 200 eu maar dan wil ik wel wat moois in huis hebben met degelijke performance en de nodige handige features (mogelijk vpn endpoint oid ^^)

Uiteraard ben ik niet gek en zal ik eerst degelijk onderzoek doen voordat ik wat koop vandaar dat ik dus vanavond de hele tijd op zoek ben.

ik zag overigens een nieuw dir 665 geloof ik op smallnetbuilder :D welke 360mbit trougput haalt, ik ga eens wat reviews lezen... :)

[ Voor 12% gewijzigd door 3DDude op 23-09-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Smarty_6000 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:30:
[...]

Hmm, op smallnetbuilder.com staan toch andere troughput snelheden vermeld voor de WNDR3700. Daar komen ze op 408.9 Mbps. :?
Zo dan, dat is even een groot verschil... Dan weten we vanaf nu zeker dat één van de 2 sites iets niet goed doet. (of een testmethode heeft waaraan je zou kunnen twijfelen). De Vraag is: welke...?

De aankoop van mijn D-Link 855 heb ik voor een deel laten baseren op die 128 Mbps throughput van de WNDR3700. Dat vond ik gewoon ver onder de maat. Neemt niet weg dat ik er nog steeds heel blij mee ben.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-04 14:50

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb zelf een TP-Link TL-WR1043ND. Voor €55,- heb je dan bijna precies wat jij nodig hebt. Ik vind het een geweldig ding. Heb er probleemloos DD-WRT opgezet. Dan heeft hij zelfs QOS en een SSH server aan boord. 1Gb WAN en 4Gb LAN poorten (weliswaar geen 8, dus dat is dan wel weer een switch erbij) en verder Wireless-n.

Kijk hier voor een erg goede review: productreview: TP-Link TL-WR1043ND review door Nivk

Hier staat wel dat de WAN-LAN throughput "maar" zo'n 139Mbps is.

Volgens reviewer Nivk is momenteel de NETGEAR WNDR3700 de router met snelste WAN-LAN verbinding met ongeveer 480Mbps.

[ Voor 16% gewijzigd door immetjes op 24-09-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:45
**Off-topic.

En vergeet niet de schade te claimen bij je inboedelverzekering!
Ik had een tijdje geleden hetzelfde aan de hand en heb alles mooi vergoed gekregen.

**On-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
ruward schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:49:
Ik heb zelf een TP-Link TL-WR1043ND. Voor €55,- heb je dan bijna precies wat jij nodig hebt. Ik vind het een geweldig ding. Heb er probleemloos DD-WRT opgezet. Dan heeft hij zelfs QOS en een SSH server aan boord. 1Gb WAN en 4Gb LAN poorten (weliswaar geen 8, dus dat is dan wel weer een switch erbij) en verder Wireless-n.

Kijk hier voor een erg goede review: productreview: TP-Link TL-WR1043ND review door Nivk

Volgens reviewer Nivk is momenteel de NETGEAR WNDR3700 de router met snelste WAN-LAN verbinding met ongeveer 480Mbps.
Ok is wel een tof ding, maar kijk ik wil wel een beetje toekomst voorbereid zijn stel ziggo gaat zijn internet verbindingen volgend jaar verhogen van 120 naar nog hoger, dan is die TP link al weer min of meer ontoereikend met zijn 139mbit troughput.

Mijn vorige router haalde dan ook 260.

Hij deed het eigenlijk altijd perfect m.u.v. uiteraard de blikseminslag na, maargoed dat zal ik d-link niet kwalijk nemen.

Nou las ik in een review dat ze een andere verbeterde versie van de DIR-655 hebben met mogelijkheid tot 450mbit wlan, en welke andere antenne's heeft die beter moeten performen :). En welke ook nog eens 360mbit WAN to LAN troughput haalt.

Maar heeft iemand enig idee waar ik deze kan kopen ? :S

En dan bedoel ik dus niet de oude versie maar deze nieuwe..

Verder @t de gast van inboedelverzekering is bij ons een eigen risico van 100 euro, hij koste me 125 dus ik krijg 25 euro (nou jeej, dat is veel) maargoed, je hebt gelijk het is beter dan niets..

[ Voor 5% gewijzigd door 3DDude op 24-09-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:02
ruward schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:49:

He wat een slechte reviewer dan... Er zijn wel degelijk een snellere: ik heb de Draytek Vigor 2130(n), deze haalt 900mbit/s WAN-NAT (volgens de fabrikant met de laatste firmware), met een oudere firmware is deze getest op 638,2mbit/s.

Zie deze lijst maar eens voor de snelste routers: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

De Vigor 2130n heeft ook VPN ingebouwd voor als je daar ook in geinteresseerd bent.

Edit: @TS: Op de site zie je inderdaad de 655 2 keer in de lijst met een totaal verschillende snelheid.
Edit 2: oh maar 30mbit/s verschil, niet zo spectaculair dus. Ik denk dat het 2 verschillende firmwares zijn, maar zeker ben ik er niet van.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 24-09-2010 18:55 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
kfaessen schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:51:
[...]

Edit: @TS: Op de site zie je inderdaad de 655 2 keer in de lijst met een totaal verschillende snelheid.
Edit 2: oh maar 30mbit/s verschil, niet zo spectaculair dus. Ik denk dat het 2 verschillende firmwares zijn, maar zeker ben ik er niet van.
Die eerste vermelding betreft een DIR-655 hardware revisie A3 of ouder. Die hogere vermelding is van de DIR-655 A4 revisie. Nu kocht ik vorige week nog die DIR-655 A4 revisie bij de computerland waarvan op de doos een sticker zat met A5 zelfs... dus.

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-04 14:50

immetjes

HIER is BERN-E

[...]
De Vigor 2130n heeft ook VPN ingebouwd voor als je daar ook in geinteresseerd bent.
Dat heeft die TP-Link ook, voor een fractie van de prijs: http://www.robpeck.com/20...g-up-a-pptp-vpn-endpoint/

Edit @ hieronder: Daar heb je gelijk in.

[ Voor 5% gewijzigd door immetjes op 24-09-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:02
Dat noem ik niet ingebouwd via dd-wrt, dat is een custom firmware en wordt niet officieel ondersteund.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
[...]

He wat een slechte reviewer dan... Er zijn wel degelijk een snellere: ik heb de Draytek Vigor 2130(n), deze haalt 900mbit/s WAN-NAT (volgens de fabrikant met de laatste firmware), met een oudere firmware is deze getest op 638,2mbit/s.

Zie deze lijst maar eens voor de snelste routers: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

D-Link Xtreme N 450 Gigabit Router (DIR-665) 377.2 wan to lan kijk ik he
vervolgens de oudere : D-Link Xtreme N Gigabit Router (DIR-655 [A4]) 257.3
verschil 119mbit wan to lan hoor..edit het is 665 xd

[...]

Misschien eens eerst de review lezen? Ik geef aan dat het een van de snelste is, niet de snelste.
3DDude schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:37:
D-Link Xtreme N 450 Gigabit Router (DIR-665) 377.2 wan to lan kijk ik he
vervolgens de oudere : D-Link Xtreme N Gigabit Router (DIR-655 [A4]) 257.3
verschil 119mbit wan to lan hoor..edit het is 665 xd
DIR-655 is de 2-stream wireless-n oudere versie, de nieuwe DIR-665 is een 3-stream wireless-n router; daar zijn er nog niet zoveel van, wel al getest op smallnetbuilder. Helaas is het geen concurrent Dual-Band router en kan hij dus niet zoals de WNDR3700 of WRT610N gelijktijdig op beide frequentiebanden werken.
Voor 3-stream 802.11n te kunnen gebruiken heb je ook adapters nodig die dat ondersteunen, ik ken alleen de Intel 5300/6300 AGN kaartjes die dat nu al ondersteunen; mits ze al hun antennes hebben aangesloten natuurlijk.
Pagina: 1