DivX ;-) naar Mpeg omzetting probleem

Pagina: 1
Acties:

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Een eigen filmpje (ja helemaal legaal dus) heb ik gemonteerd en omgezet in DivX, tot zover geen probleem. Nu komt het: ik heb deze avi omgezet naar een mpeg2 bestand, zodat ik hem via m'n DVD kaart kan afspelen op de tv (veel betere kwaliteit dan via tv-out van videokaart) en m'n versterker.

Maar: het resultaat is niet zo relaxed: bij enkele stilstaande beelden ontstaan er hevige trillingen aan de randjes. En vaak schokt het beeld. Meestal gebeurt dit bij een nieuwe scene, en komt er na een tijdje opeens wel een schokvrij beeld (soms ook niet).

Ik gebruik voor de conversie avi->mpg2 tmpgenc beta 1.2d. De Avi heeft de resolutie 768x576. Kwaliteit van de avi zelf is heel goed, dus geen trillingen/schokken.

Hoe kan ik TMPGenc het beste instellen?
Het is een filmpje van 15 minuten, dus bitrate maakt niet zoveel uit, mag lekker hoog zijn.

Bedankt.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:08

Steffie

Opaque

lijkt erop dat het YUV formaat verkeerd ingesteld is... als dit veranderd is, dan kan je rare interlaced strepen door je beeld heen krijgen...

als het goed is kan je bij het encoden naar mpeg2 in tmpegenc 2 verschillende YUV waarden kiezen... volgens mij staat die standaard op 4:2:0
misschien kan je die strepen verhelpen door het YUV formaat in te stellen op 4:2:2 ... deze optie is volgens mij alleen aanwezig als je profile en level instelt op high

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi