Toon posts:

Vraag over warmte proccesor en vidoe kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

Verwijderd

Topicstarter
Is dit normaal wat moet ik kopen om het koeler te houden ?

Hardware monitor Intel Core i5 760
Power 0 24.16 W (Processor)
Temperature 0 39°C (102°F) [0x3C] (Core #0)
Temperature 1 39°C (102°F) [0x3C] (Core #1)
Temperature 2 43°C (109°F) [0x38] (Core #2)
Temperature 3 40°C (104°F) [0x3B] (Core #3)

Hardware monitor NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+
Temperature 0 55°C (131°F) (GPU Core)

Hardware monitor WDC WD10EARS-00Y5B1
Temperature 0 29°C (84°F) [0x1D] (Assembly)

Hardware monitor WDC WD5000AADS-11M2B2
Temperature 0 27°C (80°F) [0x1B] (Assembly)

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23
ziet er prima uit, een video kaart is pas echt te heet bij 90 graden en de processor bij 70. Als je het koeler wil houden kun je een aftermarket koeler voor de GPU kopen(pricewatch: Scythe Musashi VGA Cooler) en voor de CPU(pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B) of een paar casefans. Maar dat is helemaal niet nodig als je het niet overklocked.

[ Voor 49% gewijzigd door sjaakwortel op 23-09-2010 19:54 ]

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-02 17:52
zijn t idle of load temperaturen? eigenlijk voor beide prima temperaturen, niks aan doen

Mop mop, gas derop!

Verwijderd

Topicstarter
he ik heb alleen opera aan de webrowser voor de rest niet echt veel en @sjaak
ik ben maar een beginner maar eh is dat moeilijk ? erop te zetten die vga koeler

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 19:59 ]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23
eigenlijk zou het handiger zijn om stress temperaturen te zien. Het monteren van een GPU koeler zou ik (voorzover ik kan zien aan de idle themps die er prima uitzien) helemaal niet doen, als je het namelijk fout doet dan kan je je kaart vernielen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom op GoT :w

Over deze temperaturen valt niets te zeggen zonder informatie over wanneer je dit gemeten hebt, idle of onder load? In het eerste geval kan het normaal zijn, in het tweede geval is het heel erg netjes. Daarom gok ik op het eerste? Zie dat je tijdens het schrijven van dit bericht aan hebt gegeven dat dit idle waarden zijn. Voor een goede temperatuurmeting kijk je wat de waarden doen tijdens belasting.

Maar vragen over temperaturen zijn hier tot in den treure voorbij gekomen. Omdat dat het enige is waar je een vraag stelt ga ik dit topic dan ook sluiten. Je kunt prima zelf nazoeken of dit normale temperaturen zijn door jezelf in te lezen. Het is hier immers een community en geen helpdesk, wat zelfwerkzaamheid wordt erg gewaardeerd.
Ik stel dan ook voor dat je topics met betrekking op jouw hardware gaat zoeken in de Overclocking & Tweaking en Cooling fora.
En om ook nogmaals het Het algemeen beleid door te nemen, daar staat beschreven wat we op GoT verwachten voordat je een topic opent.

Mocht je vragen/opmerkingen hebben over dit slotje, dan kun je mij altijd er over DMen/emailen. De benodigde informatie vind je in mijn profiel. Succes! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 23-09-2010 20:10 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.